Modningsakupunktur

Lille sol

Betatt av forumet
Hei alle sammen!

Nå er jeg i uke 36+2.... tiden nærmer seg. Jeg har "bestilt" fødsel til like etter påske, selv om terminen ikke er før 2 mai.... he, he [:D]

Det jeg lurte på var om noen av dere har prøvd, har erfaring med, skal prøve eller vet noe om akupunktur som modning før fødselen??

Så såvidt at de hadde det for seg på PULS på NRK1 i går... men fikk ikke med meg alt. Jeg vet de tilbyr dette der hvor jeg skal føde.. og har lyst å prøve!

Lille Sol

Jeg fikk det når jeg fikk vesle jenta, men jeg tror ikke det virker så veldig... De andre har jeg født 4 dager før terminen, mens henne fikk jeg dagen før terminen!!!! Ikke gikk fødselen fortere heller!!!
Men mulig det virker på deg??? Gjorde ikke det på meg ihvertfall!

Lykke til[;)]

Eg har og bestillt time for modningsakkupunktur. Fikk det anbefalt av ei venninne som hadde prøvd dette og som syns dette hjalp kjempe mye. Har og spurt 4 ulike jordmødre som jobber på fødeavdelingen om hva de mener om modningsakkupunktur, og samtlige anbefaler det på det sterkeste!

Når kan man begynne med modningsakupunktur? I hvilken uke altså..

For å få vite hvilke jordmødre som driver med modningsakkupunktur, er det bare å ta kontakt med fødeavdelingen på sykehuset og spørre. Dei har som regel full kontroll på dette! Ut i fra det jeg har fått beskjed om, er det vanlig å begynne med modningsakkupunktur ca tre uker før termin, og da har en gjerne ca 3 behandinger frem til termin.... Håper dette ga svar på noen av spørsmålene![:)]

Man kan ikke få begynne med modningsakupunktur før en uke før terminen.

Det vanlige er at man får ett par - tre behandlinger i uken før termin, og deretter jevnlig frem til fødselen starter.

Her hvor jeg bor, tilbyr de dette på fødeavdelingen helt gratis. Man kan bare ringe på forhånd og komme når det er en uke igjen til termin..

Det er lissom så "inn i tiden" med dette nå, og mange prater om det... men jeg får liksom ikke helt svar på om det virkelig virker, eller har noe for seg. Men det var vel det de snakket om på PULS i går også. Man drev og forsket på om det kunne dokumenteres noen virkning. Både på det at fødselen kom raskere i gang, og at fødselen gikk lettere.

Lille Sol

ORIGINAL: Lille sol

Man kan ikke få begynne med modningsakupunktur før en uke før terminen.

Det vanlige er at man får ett par - tre behandlinger i uken før termin, og deretter jevnlig frem til fødselen starter.

Eg har no fått satt opp en time i uka de siste tre ukene før termin, og det er det alle andre eg kjenner har fått og....[8|]

Jeg også fikk det de siste tre ukene av svangerskapet[8|] Men som sagt-funket ikke på meg!!

Vi var på føden på omvisning i kveld, og da sa jordmor at første dag man evt går på overtid kan man komme å få modningsakupunktur.. Så jeg forstod det slik at man ikke får det før termin der jeg skal føde. Men man kan sikkert ordne noe på egenhånd og betale for det. Får se hvor desperat jeg blir etterhvert..

Ja, da er det tydligvis ulik praksis omkring dette... jeg har iallefall lyst å prøve, og så lenge jeg ikke har nåleskrekk, skulle vel ikke dette være noe å tape på? [;)]

Har prøvd akupunktur en gang før, for hodepine, men det ble bare med en behandling, og kan ikke si jeg merket noe forskjell.... [8|]

Lille Sol   (som forøvrig bare har tre uker igjen.... hjelp!)

Back
Topp