Modningsakupunktur

karamell

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Skuddårsspirene 2024
Flere enn meg som vurderer modningsakupunktur når det går mot termin?

Noen som har prøvd det før og har god erfaring?

Jeg er litt desperat etter å ikke gå for langt over termin denne gangen... Har bestilt meg en time til rett før uke 37.

Ingen erfaring, men lurer på hvem som utfører det? Er det fysioterapaut? :) Kunne egentlig tenkt meg å prøve, men kommer ikke noe opp når jeg søker modningsakupunktur og min by.

Jeg prøvde sist da jeg var 39+1, og fødte 1,5 døgn etter. Dro derfra med kynnere som var så sterke at det var vanskelig å konsentrere seg om å kjøre bil.
Kan ha vært tilfeldig, men jeg har bestilt time fra uke 37 denne gangen for å teste det ut uansett. :wacky:

Jeg prøvde sist da jeg var 39+1, og fødte 1,5 døgn etter. Dro derfra med kynnere som var så sterke at det var vanskelig å konsentrere seg om å kjøre bil.
Kan ha vært tilfeldig, men jeg har bestilt time fra uke 37 denne gangen for å teste det ut uansett. :wacky:
Håper på effekt! Men jeg er redd for å bli skuffa... Det koster jo litt!

Ingen erfaring, men lurer på hvem som utfører det? Er det fysioterapaut? :) Kunne egentlig tenkt meg å prøve, men kommer ikke noe opp når jeg søker modningsakupunktur og min by.
I Stavanger fant jeg en klinikk som hadde modningsakupunktur som en av side behandlinger...

Jeg fikk regelmessig modningsakupunktur med førstemann (fra ca uke 38). Han kom 12 dager over termin... :hilarious:

Her kan de gi modningsakupunktur på helsestasjonen (familiens hus). Har dere sjekket ut om det er et tilbud der dere bor? Ellers gjør de det vel på sykehuset også tror jeg.

Personlig tror jeg at jeg står over. Orker ikke flere nåler i dette svangerskapet :hilarious:

Vedder på at jeg ender med samme "fantastiske" effekt :laughing001
Vi gjorde alle triks i boka som kunne fremskynde en fødsel, men det virket til å ha motsatt effekt, hehe. Med nummer 2 så gjorde vi absolutt ingenting og han kom to dager over termindato. Så, ja, her i huset fungerer tydeligvis ting motsatt! :D Går for kun avslapning denne gangen!

Jeg har nåleskrekk så akupunktur er ikke noe for meg. Men jeg har drukket bringebærbladte siste ukene med begge mine forrige og født ei raus uke før termin :oops: :dance008

Vi gjorde alle triks i boka som kunne fremskynde en fødsel, men det virket til å ha motsatt effekt, hehe. Med nummer 2 så gjorde vi absolutt ingenting og han kom to dager over termindato. Så, ja, her i huset fungerer tydeligvis ting motsatt! :D Går for kun avslapning denne gangen!
Jeg ler, men det er jo et viktig poeng. Ingen grunn til å stresse, overtenke eller presse seg for å få babyen ut. Men man blir jo desperat!! Jeg fikk velge å bli igangsatt på dag 10 forrige gang. 41+6!! Jeg synes det var veldig lenge å gå. Denne gangen har jordmor lovet meg tidligere overtidskontroll på sykehuset...

Jeg har nåleskrekk så akupunktur er ikke noe for meg. Men jeg har drukket bringebærbladte siste ukene med begge mine forrige og født ei raus uke før termin :oops: :dance008
Det skal jeg prøve! Et fint tips som ikke krever noe av den gravide.

Flere enn meg som vurderer modningsakupunktur når det går mot termin?

Noen som har prøvd det før og har god erfaring?

Jeg er litt desperat etter å ikke gå for langt over termin denne gangen... Har bestilt meg en time til rett før uke 37.
Prøvde det med nr 1. Fødsel startet dagen etter, men hadde vært hos jordmor, så vet jeg var ganske moden i utgangspunktet. Hadde et veldig fint fødselsforløp også. Det er vel ikke bevist at modningsakupunktur setter i gang fødsel, men at den kan være med på å korte ned latensfasen av fødselen.

Vet ikke helt denne gangen. Prøvde med førstemann og hadde styrtfødsel kort tid etter. Droppet med andremann og styrtfødsel da også. Begge rett ved termindato. Så på en måte tenker jeg vel at jeg ikke trenger - men blir vel utålmodig noen uker før også, så kanskje jeg forsøker meg i uke 38? :)

Back
Topp