Modningsakupunktur

Yucca1

Forelsket i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei!
Noen her som har erfaring med modningsakupunktur? Jeg vurderer sterkt å prøve dette, men hadde vært kjekt å høre andres erfaringer:)
 
Jeg forsøkte det 2x med førstefødte, fungerte ikke på meg dessverre.
 
Jeg forsøkte det 2x med førstefødte, fungerte ikke på meg dessverre.
Så kjedelig at det ikke fungerte:( hun jeg vurderer å prøve det hos sier at det noen gang kan sette i gang fødsel og at det andre ganger er med på å gjøre fødselen lettere. Det er vanskelig å vite om det bare er tilfeldig eller om det faktisk fungerer. Også det med å gjøre fødselen lettere, man kan kanskje oppleve at man har en grusomt hard fødsel, men kanskje uten akupunktur hadde det vær verre?:dontknow
Tenker at det ikke skader å prøve, men kjipt å kaste penger ut av vinduet:facepalm:
 
var helt forferdelig. Hjalp ikke i det heletatt. Hadde tre forferdelige uker med maserier, utrolig slitsomt.
 
Jeg gikk flere ganger til modningsakupunktur sist, penger ut av vinduet...

Jeg har født 2 ganger, begge kom nøyaktig like mange dager over termin, og skilte kun 30 minutter i lengde. Så kan med sikkerhet si at akupunktur ikke hadde effekt.
 
Jeg har utrolig lyst til å prøve det for de sier du kan få en lettere fødsel og forbereder livmor til fødsel. Kan være godt å få litt lindrende i bekken også
 
Hei!
Noen her som har erfaring med modningsakupunktur? Jeg vurderer sterkt å prøve dette, men hadde vært kjekt å høre andres erfaringer:)

Er usikker på om det fungerte på meg siden jordmor tok stripping på meg samme dag. Jeg tror egentlig det var stripping som gjor susen, barnet kom samme natt
Men akupunkturen gjor meg mer avslappet
 
Gått til modningsakupunktur og igangsettelsesakupunktur. Ikke hatt noen merkbar effekt.
 
Spørs hva man mener med "modning" - det er jo to former for akupunktur: den som skal gjøre morsmunnen mer myk og klar for fødsel (har ikke innvirkning på NÅRTID fødselen starter, men HVORDAN fødselen utarter seg) - vs "igangsettelse", den som påvirker livmoren og skal "terge fram" litt gode rier silk at prosessen skal starte.

Jeg hadde 4 runder med modning, og fødte ungen på 1,5 time. Såeh :p Med "igangsettelsesakupunkturen" (den er som modning + 1 ekstra punkt på lillefingeren) hadde lite effekt for meg.
 
Jeg gjorde det sist, og gjør det nå.
Om det fungerte er vanskelig å måle, men gjorde ingen skade. Alt man kan modne/hjelpe kroppen med er jo bra.
Tok fra uke 37 begge ganger :)
 
Har tatt 5 ganger fra uke 37 nå og er nå 1 dag på overtid:shifty:
Forrige gang tok jeg ikke akupunktur og gikk med 3-4cm åpning i 2 uker. Nå fikk jeg sjekket i går (termin) og var ikke litt moden engang tiltross for akupunktur 5 ganger:( hun jeg går til for akupunktur sier at det er ikke alltid man klarer å sette i gang fødselen med akupunktur, men det kan være med å gjøre fødselen lettere/raskere. Så altså ting man ikke man bevise. Så jeg føler dette har vært bortkastet penger dessverre...
 
Har tatt 5 ganger fra uke 37 nå og er nå 1 dag på overtid:shifty:
Forrige gang tok jeg ikke akupunktur og gikk med 3-4cm åpning i 2 uker. Nå fikk jeg sjekket i går (termin) og var ikke litt moden engang tiltross for akupunktur 5 ganger:( hun jeg går til for akupunktur sier at det er ikke alltid man klarer å sette i gang fødselen med akupunktur, men det kan være med å gjøre fødselen lettere/raskere. Så altså ting man ikke man bevise. Så jeg føler dette har vært bortkastet penger dessverre...
Jeg har lite tro på den akupunkturen, grunnen til at det kan ha effekt på noen er jo fordi det skal få deg til å slappe av, så du kan like så godt ta deg et varmt bad eller noe annet som gjør deg avslappet å spare de pengene der :hungry: å slippe av er alfa omega når det kommer til fødehormoner
 
Jeg har lite tro på den akupunkturen, grunnen til at det kan ha effekt på noen er jo fordi det skal få deg til å slappe av, så du kan like så godt ta deg et varmt bad eller noe annet som gjør deg avslappet å spare de pengene der :hungry: å slippe av er alfa omega når det kommer til fødehormoner
Hmm... Kanskje man heller skal spandere litt penger på badebomber og såpe istedet da:hilarious::hilarious:
 
Back
Topp