Modningsakupunktur

HopeStar

Glad i forumet
Julegavene 2019
Har noen av dere prøvd det?
Erfaringer?

Jeg gjorde det sist. Merket godt at det hjalp på modning, da det føltes som jeg hadde en kaktus på vei ut de siste ukene feks :p

Hadde allerede 4 cm åpning da vi kom på sykehuset, uten at det var forferdelig vondt enda. Hadde kjent rier i noen timer hjemme da.

Fra 4 cm Kl 8.30 til ungen ble født 17.10. Førstegangs. Barn på 3,9 kg.
6 dager på overtid.

Jeg tror det kan ha hatt en innvirkning. Og jeg vil veldig gjerne få Modningsaku nå. Hvis det er et tilbud lengre her i Hedmark.
Tenker på at jeg ikke vil gå overtid med SV.dia. og at jeg har hatt konisering, så er arrvev på livmorhalsen, som kanskje resulterer i lengre åpningstid.
 
Hadde akupunktur for fremgang med 1 på sykehuset, hadde ikke med de 2 andre.
Gikk fortere med de to andre, men det var vel av helt andre grunner og ikke uvanlig :hilarious:
Men jeg har trua på at det funka, jeg altså!

Men jeg liker ikke nåler, så får se om det blir noe på meg denne gangen :p
Vurderer å ta i ukene før fødsel for å prøve å forberede kroppen mest mulig.
men... nåler..
(sier hun som har 11 piercinger)
 
Jeg tok det med forrige , men tror ikke det virket. Vannet gikk to uker før termin og var ikke moden. Da hadde jeg gått til aku i en måned allerede. Måtte ha ballong og full igangsettelse. Fødselen tok 37 timer.
 
Hmm. Okei. Skader ikke å prøve tenker jeg, om dette er noe jordmor tilbyr :)
Jeg skal snakke med henne på neste time, og isåfall starte et par uker før termin.
 
Har noen av dere prøvd det?
Erfaringer?

Jeg gjorde det sist. Merket godt at det hjalp på modning, da det føltes som jeg hadde en kaktus på vei ut de siste ukene feks :p

Hadde allerede 4 cm åpning da vi kom på sykehuset, uten at det var forferdelig vondt enda. Hadde kjent rier i noen timer hjemme da.

Fra 4 cm Kl 8.30 til ungen ble født 17.10. Førstegangs. Barn på 3,9 kg.
6 dager på overtid.

Jeg tror det kan ha hatt en innvirkning. Og jeg vil veldig gjerne få Modningsaku nå. Hvis det er et tilbud lengre her i Hedmark.
Tenker på at jeg ikke vil gå overtid med SV.dia. og at jeg har hatt konisering, så er arrvev på livmorhalsen, som kanskje resulterer i lengre åpningstid.
Har akupunktur innvirkning på hvordan man merker starten av åpningsfasen?
Jeg fikk akupunktur i to runder ,en gang rett før termin og en gang et par dager på overtid. Jeg kom inn på føden 5 timer etter at riene startet og hadde de 7 cm!
Visste ikke at dette kunne ha noe i si? Skal i så fall prøve denne gang også!
Jeg gikk da 8 dager over så var ikke den slags modning det gikk ut på for min del da men noe skjedde nok .
 
Har akupunktur innvirkning på hvordan man merker starten av åpningsfasen?
Jeg fikk akupunktur i to runder ,en gang rett før termin og en gang et par dager på overtid. Jeg kom inn på føden 5 timer etter at riene startet og hadde de 7 cm!
Visste ikke at dette kunne ha noe i si? Skal i så fall prøve denne gang også!
Jeg gikk da 8 dager over så var ikke den slags modning det gikk ut på for min del da men noe skjedde nok .
Tja, si det. Jeg har tro på at det kan være med å påvirke ihvertfall :)
 
Tok det et par ganger forrige gang, siden jeg uansett var innom for akupunktur mot bekkenløsningssmertene. Jeg vet ikke om det hadde effekt eller ikke da, kjente ikke noe til det. Men da jeg var inne for igangsetting 39+2 så hadde jeg allerede nesten 3 cm åpning og var helt moden og avflatet. Slapp derfor ballong, og de avventet bare noen timer før de tok vannet (ble strippet først, så skulle de se om det satte i gang noe). Mulig akupunkturen hadde noe med det å gjøre, vet ikke.

Kommer ikke til å ta det denne gangen, mest fordi jeg håper på overtid. :hilarious:
 
Hadde ingen modningsakupunktur med første og ble satt i gang en uke før tiden. Var ikke moden så det nyttet ikke sette inn ballong. Fødselen tok 3 døgn.

Med nr to hadde jeg modningsakupunktur i fire uker før fødsel, pluss jeg ble strippet en gang i uka, kom inn for igangsettelse en uke før termin og hadde da 3-4 cm åpning. Lillemor kom som en kanon på 34 min fra første rie til hun var ute :)
 
Fikk dere da akupunktur av jordmor?
Eller hadde dere timer privat, som dere måtte betale for? :happy:
 
Fikk hos jordmor, de har to stk på sykehuset her som setter akupunktur. :) Betalte vel 90 kroner hver gang tror jeg, for utstyr og sånt.
 
Jeg tok det med forrige , men tror ikke det virket. Vannet gikk to uker før termin og var ikke moden. Da hadde jeg gått til aku i en måned allerede. Måtte ha ballong og full igangsettelse. Fødselen tok 37 timer.
Såpass!!
 
Hvis de vil forsøke det hos JM eller på sykehuset så ok, men bruker ikke mye tid på det ellers. Kroppen blir klar når den blir klar..
 
Back
Topp