Modningsakupunktur??

BellaBABY

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
er det noen av dere som vurderer dette? Sies at det KAN føre til kortere fødselsforløp og at man slipper gå veldig lenge på overtid.
Selv kjenner jeg de som har fått det og vært fornøyd, men også ikke. Jeg kommer nok til å prøve det. Verste som kan skje er vell ingenting? Hva tenker dere?:happy:

Prøvde det før førstemann ble født, ikke før andre. Begge ble født på overtid og jeg hadde helt normale fødselsforløp med begge. Så jeg kommer ikke til å bruke penger på det igjen da jeg ikke merket noe forskjell (fødsel nr. 2 var lettere, men det har nok mer med at det var barn nr. 2 og hun var mindre så det er vanskelig å sammenligne).

Eg hadde det med frøkna, var vel innom 3-4 gonger siste 1 1/2 veka før termin.. gikk 5 daga over og likt fødselsforløp som med dei to første.
Kjem ikkje til å prøve det igjen.

Fikk med nummer en. Begynte i uke 36 tror jeg? Rakk 2 behandlinger før det ble fødsel i uke 38. Hadde en veldig fin fødsel! Dro til jordmoren etter å ha hatt litt ubehag (ikke vondt!) ila natten, og når hun undersøkte meg hadde jeg allerede 6 cm åpning :) Fikk ikke vondt før et par timer etter dette når de hadde tatt vannet, og babyen var ute ca. 3 timer etter det igjen. Vet jo ikke om det var pga akupunkturen, men jeg har hatt god effekt av det i andre sammenhenger. Kommer absolutt til å prøve igjen!:)

Hadde det forige gang og skal nokk denne gangen også :) om det hjalp vet eg ikke! Fra jeg fikk rier til det ble 4 cm tok det 13t! Men det var «lette» timer[emoji5] og riene var ikke noe vonde!

Sniker fra februar :) Prøvde det sist gang, og fødselen starta 10 dager før termin, og fra 4 cm til hun var ute gikk den 2,5 time. Veldig fin fødsel :) Vet jo ikke om det hadde noe med det å gjøre da, men det kan jo være :) Driver og vurderer om jeg skal ta det igjen denne gangen, men har ikke noe behov for at fødselen skal gå fortere enn sist heller :p

Hvor mye før termin må man evt starte med dette? Jeg ønsker jo ikke at baby skal komme 2-3 uker før. men samtidig hadde det jo vært deilig, om det funker, at man i alle fall slipper å gå flere dager over [emoji4] men jeg ønsker ikke risikere å føde i 2017 [emoji13]

Hvor mye før termin må man evt starte med dette? Jeg ønsker jo ikke at baby skal komme 2-3 uker før. men samtidig hadde det jo vært deilig, om det funker, at man i alle fall slipper å gå flere dager over [emoji4] men jeg ønsker ikke risikere å føde i 2017 [emoji13]
Det lurer jeg også på! Ønsker ikke føde i 2017 men fra nyttår så kan baby bare komme når som helst for min del:happy:

Fikk med nummer en. Begynte i uke 36 tror jeg? Rakk 2 behandlinger før det ble fødsel i uke 38. Hadde en veldig fin fødsel! Dro til jordmoren etter å ha hatt litt ubehag (ikke vondt!) ila natten, og når hun undersøkte meg hadde jeg allerede 6 cm åpning :) Fikk ikke vondt før et par timer etter dette når de hadde tatt vannet, og babyen var ute ca. 3 timer etter det igjen. Vet jo ikke om det var pga akupunkturen, men jeg har hatt god effekt av det i andre sammenhenger. Kommer absolutt til å prøve igjen!:)
Høres jo ut som en drømmefødsel!:happy: Er vell større sjangse for at modnings akupunktur fungerer, når man har hatt god hjelp av den type behandling tidligere! Jeg har også hatt god hjelp med akupunktur for andre plager, så satser på at det virker for meg :)

Da jeg tok det i 2015 starta jeg første behandling i uke 36. Men da var hun veldig nøye på hvor hun satt nålene, for ikke å fremprovosere fødsel. Etter 37+0 gikk jeg to ganger i uka, og da stimulerte hun mange flere punkter, med tanke på at jeg hadde kommet så langt at babyen ikke ville regnes som prematur om hun ble født. Om jeg husker rett i hvert fall.. :)

Høres jo ut som en drømmefødsel!:happy: Er vell større sjangse for at modnings akupunktur fungerer, når man har hatt god hjelp av den type behandling tidligere! Jeg har også hatt god hjelp med akupunktur for andre plager, så satser på at det virker for meg :)
Ja, jeg tar gjerne samme fødselen en gang til :) Jeg kjente etter begge timene at kroppen begynte å «jobbe», så jeg tror nok at akupunkturen hadde litt å si for min fødsel :)

Jeg har ingen tro på akupunktur eller annen alternativ medisin. Klart det er en placeboeffekt, det er det ingen tvil om, men ikke noe jeg ønsker å bruke penger på.

Brukte ikke forrige gang. Men kunne godt tenkt meg denne gangen. Ikke for å få en raskere fødsel, men for at kroppen er mer avslappet. Derfor vil jeg gjerne føde på storken også :) fått akupunktur mange ganger i livet mitt og syns det er deilig for kroppen.

Jeg skal definitivt ha modnings-akupunktur! [emoji4]

Den forskningen som finnes om det viser at det gir kortere fødselsforløp (pga gode og sterke rier mener jeg det var), og mindre overtid.

Har også ei venninne som gjorde det med sine tre første, og ikke med fjerdemann.
De første ungene kom 1-2 dager før termin, og fjerdemann kom 4 dager etter termin... [emoji177][emoji177]

Den forskningen som finnes om det viser at det gir kortere fødselsforløp (pga gode og sterke rier mener jeg det var), og mindre overtid.

Har også ei venninne som gjorde det med sine tre første, og ikke med fjerdemann.
De første ungene kom 1-2 dager før termin, og fjerdemann kom 4 dager etter termin... [emoji177][emoji177]
Jeg fikk anbefalt modningsakupunktur av jordmor sist, nettopp fordi jeg var «redd» for overtid. Vi risikerte nemlig at mannen ikke fikk møtt babyen vår før han var 3 mnd dersom jeg måtte gå over termin. Slipper heldigvis å være redd for det denne gangen, men gjør meg ingenting å føde i uke 38 som sist ;)

Jeg kunne tenkt meg å prøve.. men kjenner jeg blir skeptisk til tidligfødsel dersom det ikke finnes mye statistikk/forskning på det. Jeg har termin 9. Januar og vil helst ikke føde før tidligst 1. Januar [emoji6]

Såpass ja! Jeg har også en venninne som har fått dette dekt pga belastende svangerskap. Hun fødte en uke før tiden. Tenker det må være hold i det når staten tilogmed dekker det i slike tilfeller:happy:

Sniker ifra Desember: jeg fikk tilbud om dette på helsestasjonen, av jordmor. Betaler ikke for det.. Det er kanskje ikke vanlig i alle kommuner ? Såfall,dumt for de som ønsker å prøve dette men ikke vil bruke penger på det. Jeg har hatt grei effekt av det tidligere så tenker det er verdt et forsøk :angelic:

Back
Topp