Modningsakupunktur

Lykkemed3

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Hei mai jenter [emoji4] Jeg har to overtidsgraviditeter bak meg og tenkte å prøve meg på modningsakupunktur denne gangen. Jeg har ikke peiling på hva dette går ut på og hvordan det gjøres ift. nåler osv. Noen som vet mer om dette? Noen som har prøvd dette og anbefaler noen i Bergen?

Tilbyr ikke sykehuset i Bergen dette? Jeg fikk tilbud om dette på sykehuset i forkant av termin sist og gikk ikke på overtid den gangen :)

Jeg har lyst til å prøve dette denne gangen, min søster tok det med nr 2 og var veldig fornøyd :)

Jeg fikk det en gang hos min kommunale jordmor sist. Fødte dagen etter, men det kan jo ha vært tilfeldig da.. Jeg fikk noen nåler i tinningen, hendene og i magen. Var ikke ubehagelig i det hele tatt. Holdt faktisk på å sovne mens jeg lå med dem :)

har ikke prøvd det. har tatt akupunktur i forbindelse med selve fødselen, og det virket veldig fint synes jeg :-). Når begynner man med dette da?

Tilbyr ikke sykehuset i Bergen dette? Jeg fikk tilbud om dette på sykehuset i forkant av termin sist og gikk ikke på overtid den gangen :)

Nei, det gjør de ikke. Må finne en selv som driver med dette. Hadde vært veldig greit om sykehuset kunne tilby oss dette [emoji4]

har ikke prøvd det. har tatt akupunktur i forbindelse med selve fødselen, og det virket veldig fint synes jeg :-). Når begynner man med dette da?

Slik som jeg har forstått det så begynner man ca i uke 36-37. Skal forhøre meg litt mer med jordmor neste gang.

Jeg fikk det en gang hos min kommunale jordmor sist. Fødte dagen etter, men det kan jo ha vært tilfeldig da.. Jeg fikk noen nåler i tinningen, hendene og i magen. Var ikke ubehagelig i det hele tatt. Holdt faktisk på å sovne mens jeg lå med dem :)

Så deilig da! Når fødte du ift terminen da? [emoji4]

Jeg har også bestemt med for å ta modningsakupunktur denne gangen. Hadde uvurderlig hjelp av akupunktur under og etter fødsel sist, så dette må prøves :) Jordmor sa at hun kunne tipse meg om hvor jeg kan få dette tilbudet, så det blir en fin ting å se fram til i uke 37 :)

Jeg har tatt begge ganger i fra uke 38. Hatt raske fødseler rundt termin. I og med jeg har hatt begge gangene er jeg ikke sikker på om det har hjulpet meg, men håper på lim fødsel denne gang som de andre så kommer til å ta akupunktur denne gang og:)

Denne gang har jeg og fått for kvalme og avspenning, har hatt kjempegod virkning:D

Jeg har tatt begge ganger i fra uke 38. Hatt raske fødseler rundt termin. I og med jeg har hatt begge gangene er jeg ikke sikker på om det har hjulpet meg, men håper på lim fødsel denne gang som de andre så kommer til å ta akupunktur denne gang og:)

Denne gang har jeg og fått for kvalme og avspenning, har hatt kjempegod virkning:D

Høres fantastisk ut. Drømmen må jo være rask (ikke for rask) fødsel til/rundt termindato [emoji173]

Jeg har hatt det med begge mine. Mest pga dårlig søvn og hetetokter. Om det virker kan diskuteres..
Nr 1 gikk vannet dagen før UL-termin.

Nr 2 gikk jeg 9 dager over og grein meg til å bli satt igang. Hadde masse nåler men d hjalp ikke.

Kommer nok til å få nåler denne gangen også da jordmoren min setter de. Men det er hvertfall verdt et forsøk - koster jo ingenting =)

Back
Topp