Michelle90

Flørter med forumet
Har tenkt litt på dette og vil høre om det er noen ute der med erfaring?
Hjelper det virkelig? Hva er det som skjer med kroppen med akupunktur slik at det modnes?

Vil gjerne ha noen tips :) Takk!
 
Skal på dette i morgen, så ingen erfaring enda.

Regner med at det stiller i samme kategori som alle andre kjerringråd. Hvis fødsel skulle starte kort tid etter er det jo uansett umulig å vite om det er akupunktur som hadde en utløsende faktor, eller om fødsel hadde startet på det tidspunktet uansett.

Ei god venninne hadde aku før første barnet. Det hadde ingen effekt på henne, annet enn at hun fikk sove skikkelig godt etterpå. Så noe hadde hun igjen for det da :)
 
Skal på dette i morgen, så ingen erfaring enda.

Regner med at det stiller i samme kategori som alle andre kjerringråd. Hvis fødsel skulle starte kort tid etter er det jo uansett umulig å vite om det er akupunktur som hadde en utløsende faktor, eller om fødsel hadde startet på det tidspunktet uansett.

Ei god venninne hadde aku før første barnet. Det hadde ingen effekt på henne, annet enn at hun fikk sove skikkelig godt etterpå. Så noe hadde hun igjen for det da :)


Åh søvn! Helt greit det også. Sover ikke så mye i strekk, så hadde gjort mye bare for å kunne hatt meg en god natt søvn etterpå :D
Har bestilt time nå, skal der på onsdag.. spennende!
 
Jeg har vært på 4. behandlinger nå. Startet i uke 36. De første 3 var kun for at kroppen skal få slappe av og slik gjøre det lettere for modning å skje. Nå idag (38+5) var jeg på den 4. behandlingen, og fikk satt noen ekstra nåler som skal jobbe mer aktiv med å forberede kroppen på fødsel. Han jeg går hos fortalte at nålene ikke gjør så jeg føder tidligere, men gjør at selve fødselen blir lettere. Har ikke merket så mye tidligere, men idag har jeg hatt veldig mye nedpress og kynnere etter nålene.
Vet ikke om det hjelper, men hadde veldig lyst til å prøve likevel. Om det gjør fødselen litt lettere så blir jeg veldig glad for det ihvertfall :)
 
Tok det i forrige svangerskap. Fikk mye maserier i to uker før jeg fødte og fødselen gikk ikke raskt (han var stor og stjernekikker). Hadde rier uten pauser imellom. Fødte en dag over termin. Vet ikke hvordan det hadde blitt uten modningsakupunktur, da dette var første fødsel. Har ikke tenkt til å prøve det denne gang.
 
Gikk til modningsakupunktur i første svangerskap og endte opp med å gå maks overtid, men når fødselen først var i gang gikk den veldig fort. Hadde veldig mye kynnere, maserier og menssmerter i 2-3 uker før fødsel. Vet ikke om akupunkturen hadde noe effekt. Denne gangen prøver jeg uten da jeg ikke har spesielt lyst til å føde noe raskere enn sist gang, spent på om jeg kommer til å merke noe forskjell nå i tiden før fødsel og når fødselen er i gang :)
 
Har tatt to runder med modningsakupunktur nå, er 38+5. Dagen etter første gang gikk slimproppen og jeg begynte å få mensmurringer. Tok runde nr 2 i går og hadde mye kynnere, murringer og nedpress resten av dagen.

Det er jo ikke noen mirakelkur som gjør at man føder tidligere eller som garanterer at babyen ligger perfekt til sånn at fødselen skal gå så bra som mulig. Og det er heller ikke alle som responderer på den type behandling. Jeg har respondert bra på både akupunktur mot kvalme og mot bekkenløsning, så jeg krysser virkelig fingrene på at dette gjør susen også!:)
 
Jeg responderte bra på akupunktur mot svangerskapskvalme :) Var derfor jeg gikk til akupunktur i utgangspunktet. Så da jeg likevel var der for det satte hun også for modning. Jeg er spent denne gangen om det var akupunkturen som gjorde at jeg hadde så voldsomme rier eller om jeg "bare er sånn" :)
 
Har tatt to runder med modningsakupunktur nå, er 38+5. Dagen etter første gang gikk slimproppen og jeg begynte å få mensmurringer. Tok runde nr 2 i går og hadde mye kynnere, murringer og nedpress resten av dagen.

Det er jo ikke noen mirakelkur som gjør at man føder tidligere eller som garanterer at babyen ligger perfekt til sånn at fødselen skal gå så bra som mulig. Og det er heller ikke alle som responderer på den type behandling. Jeg har respondert bra på både akupunktur mot kvalme og mot bekkenløsning, så jeg krysser virkelig fingrene på at dette gjør susen også!:)

Takk for svar! Det var akkurat det jeg lurte på. Tror ikke på noe mirakelkur som du beskriver.. Men det kan gjerne hjelpe avslappende ihvertfall :D
Jeg skal idag kl 13:30, så får vi se. Er veldig spent! :)
 
Takk for svar! Det var akkurat det jeg lurte på. Tror ikke på noe mirakelkur som du beskriver.. Men det kan gjerne hjelpe avslappende ihvertfall :D
Jeg skal idag kl 13:30, så får vi se. Er veldig spent! :)

Det kan virke både avslappende og hjelpe til med å styrke livmoren, så det er absolutt verdt forsøket! :) lykke til! :)
 
Dere som tar modningsakupunktur, hvor er det de setter nålene? :)
 
Dere som tar modningsakupunktur, hvor er det de setter nålene? :)
Varierer litt utifra hvor langt du har kommet. I begynnelsen (uke 36-38) fikk jeg ved knærne og på innsiden av ankelen. Nå sist fikk jeg i tillegg noen oppe på hånda mellom tommel og pekefinger, i tillegg til en på lilletåa :)
 
Jeg skal på ny runde med akunpunktur i dag, og gleder meg sånn. Sist runde på onsdag første til noe som lignet rier, i allefall god modning, i som varte i ca 4-5 timer. Det var tydelig dette kom som resultat av akunpunkturen, for det har vært mye roligere etter dette. Krysser fingrene for like god effekt i dag :D
 
Jeg skal på ny runde med akunpunktur i dag, og gleder meg sånn. Sist runde på onsdag første til noe som lignet rier, i allefall god modning, i som varte i ca 4-5 timer. Det var tydelig dette kom som resultat av akunpunkturen, for det har vært mye roligere etter dette. Krysser fingrene for like god effekt i dag :D
Jeg fikk masse kynnere og vonde nedpress i dagene etter akupunkturen forrige mandag, og skal igjen idag. Så krysser fingrene for gjentakelse jeg og :D
 
Korti kan ein begynna med modningsakkupunkturen? Og kor langt intervall skal ein ha mellom kvar behandling?
 
Korti kan ein begynna med modningsakkupunkturen? Og kor langt intervall skal ein ha mellom kvar behandling?
Jeg begynte i uke 36, men man kan begynne i uke 35. Tror man kan gå to ganger i uka, men en gang i uka er mest vanlig :)
 
Back
Topp