Modningsakupunktur

lilleJ

Betatt av forumet
Noen som har begynt med det? Eller skal du/skal ikke? :)

Evt om noen har erfaring med det fra tidligere svangerskap?
 
Jeg har begynt! Har vært der 3-4 ganger. Om det virker aner jeg ikke, men det er utrolig deilig og avslappende. Gleder meg til timene jeg har der. Nå går jeg privat og det koster jo en del så tenker neste gang blir min siste, men føler det har hjulpet meg å roe ned. Så får vi se om det har gjort noe for modningen og fødselsforløpet senere :)
 
Skal neste uke, er da 37+0. Denne gang skal alle triks i boka prøves, siden jeg gikk laangt over tiden sist å håper og på en litt kortere åpningsfase. Super spent, jordmor var veldig positiv til det.
 
Jepp, begynte på tirsdag, skal tilbake på mandag og torsdag til uka. Tror det blir 2 ganger i uka fram til termin. Håper det gir en kort og greit fødsel sånn som sist :)
 
Har begynt i uke 36, veldig avslappende! Fikk tips om at det er best å gå til akupunktør som har erfaring med gravide og ikke bare til jordmor som har lært seg modningsakupunktur, fordi da kan man i tillegg få satt nåler for alt vi sliter med på sluten av svangerskapet.

Etter bare to ganger fikk jeg mindre bekkenløsningsmerter og halsbrann, har begynt å sove bedre. Har hatt problemer med dette siden flere måneder!!!

Hadde det ikke vært så dyrt, hadde jeg begynt med det mye tidligere.
 
Ja, hadde første gang denne uka.
 
Jeg skal til onsdag :) er da 36+0 :) gjør det hos en barndoms venninne så får det betraktelig billigere:)
 
Glemte jo å svare selv! :p
Jeg begynte denne uken. Er i uke 36 (37 imorgen), hadde 2 timer denne uken og skal ha to timer neste uke :) Betaler 200kr gangen. Ligger der ca en time med nåler. Har hatt god erfaring med akupunktur tidligere i forbindelse med muskelsmerter, så tenker at det absolutt kan ha virkning til dette også :)
 
Er det noen som har noen anbefaling om hvor man kan få modningsakupunktur i Trondheim? :)
 
Min erfaring fra sist var at jeg fikk satt noen nåler som satt i 10—15 min maks, dette var på kontroll etter vannavgang og før igangsetting.

Tviler på at det hadde virkning siden det var så kort. Men er ikke akupunkturekspert:p

Har bestemt meg for å ikke gjøre det denne gang, kjedelig ting å bruke penger og tid på pluss at det var vondt å bevege seg med de nålene i:/
 
Nei dette får ikke jeg. De tar pks før det blir modning
 
Jeg har lyst å be henne skru ekstra opp på onsdag...
 
I dag begynte vi med modningspunktene, kjenner kroppen jobber ja... Hadde allerede begynt litt med murringer i går da, men føler de nålene funka litt :p skal tilbake på fredag :)
 
Jeg hadde modningsakupunktur - som skrevet lenger opp. Hadde to behandlinger, 36+0 og 36+3, og 36+6 gikk vannet mitt!
Fødselen var et helvete, så den hjalp ikke på den. Men regner med det absolutt var med å bidra til fødsel før tiden.
 
Har fått modningsakupunktur alle 3 gangene fra uke 37. Alle 3 er født en uke over termin. Så ingen virkning på å få det i gang tidligere for min del.. Denne gangen blir det ikke...
 
Jeg skal på behandling nr 3 på tirsdag, da er jeg 40+2..

Tok der også sist, måtte ha medisinsk igangsettelse på dag 12.

De sier at modningsakupunktur bidrar til at livmora jobber effekt når den først er i gang og det synes jeg i all grad den gjorde..
 
Back
Topp