Modningsakupunktur

Spireimagen2018

Glad i forumet
Junilykke2018
Jeg skal ringe sykehuset på mandag og høre om jeg kan få dette. Er det noen som har tatt det før og opplevd at fødsel har startet før termin? :)

Jeg skal ringe sykehuset på mandag og høre om jeg kan få dette. Er det noen som har tatt det før og opplevd at fødsel har startet før termin? :)

Hadde modningsakupunktur sist svangerskap og veldig fornøyd med det. Han ble ikke født før termin, men skal ha det denne gangen likevel :) Storebror ble født en dag etter menstermin og tre dager etter oul.

Jeg hadde to runder forrige gang. Storesøster kom 6 dager før termin :) men om det var akupunkturen som gjorde susen er vanskelig å si.

Okei :) hvor lang tid hadde du mellom de to rundene?
1 uke mellom. Skulle inn en 3. gang også men rakk ikke den ;)
Hun setter alltid opp time for akupunktur en gang i uken de siste 3 ukene.
I mitt tilfelle ble det 38+2-3, 39+1 også skulle jeg hatt siste i uke 40 rett før termin. 39+3 startet fødselen :)

Hei! :) Sniker litt fra Juli. Bare lurte på hvor dere tar modningsakupunktur? Er det på sykehuset? På jordmor/legetimene? Eller bare ringer dere til en fysioterapeut eller sånn for å booke time?
Og ca pris? :)

Hei! :) Sniker litt fra Juli. Bare lurte på hvor dere tar modningsakupunktur? Er det på sykehuset? På jordmor/legetimene? Eller bare ringer dere til en fysioterapeut eller sånn for å booke time?
Og ca pris? :)

Her er det jordmora jeg går til som tilbyr det :)
Men må betale for det. Hele 50kr :p

1 uke mellom. Skulle inn en 3. gang også men rakk ikke den ;)
Hun setter alltid opp time for akupunktur en gang i uken de siste 3 ukene.
I mitt tilfelle ble det 38+2-3, 39+1 også skulle jeg hatt siste i uke 40 rett før termin. 39+3 startet fødselen :)
Takk for svar :) Om fødselen ikke starter før termin, så er det i allefall mulig at den går lettere har jeg lest, det er da noe ;)

Takk for svar :) Om fødselen ikke starter før termin, så er det i allefall mulig at den går lettere har jeg lest, det er da noe ;)

Ja jeg hadde 5 timer i aktiv fødsel, ingen komplikasjoner, kun 10 min med pressrier hvor jeg følte ungen bare føyk ut, minimalt med rifter og ingen problemer etterpå! Så noe har det nok hjulpet på ;)
Var bare lang tid med maserier i forveien, men det var nok mye pga at jeg ikke klarte slappe av.

Kan man få det gjennom sykehuset? Jeg skal ha det i morgen men gjennom en privat jordmor-kontor der de har en person som kun jobber med akupunktur. Skal både ha for modning og ødem. Krysser fingrene for at det vil gi noe effekt!! :)

Kan man få det gjennom sykehuset? Jeg skal ha det i morgen men gjennom en privat jordmor-kontor der de har en person som kun jobber med akupunktur. Skal både ha for modning og ødem. Krysser fingrene for at det vil gi noe effekt!! :)
Jeg fikk beskjed av jordmor om å høre med fødeavdelingen hvertfall, hun sa at noen kunne gjøre det der :) det spørs kanskje på om de har noen kvalifiserte. Hun kunne ikke garantere at jeg fikk, men jeg kunne ringe og be om det :) så får vi se om jeg kommer inn.

Jeg fikk beskjed av jordmor om å høre med fødeavdelingen hvertfall, hun sa at noen kunne gjøre det der :) det spørs kanskje på om de har noen kvalifiserte. Hun kunne ikke garantere at jeg fikk, men jeg kunne ringe og be om det :) så får vi se om jeg kommer inn.
Jeg var på akupunktur i dag for modning og ødem - regner med at modning jobber for seg selv uten at jeg legger merke til noe særlig, men ikveld kunne jeg faktisk allerede se at føttene mine har blitt mindre!! Super happy! :) :)

Tener jeg skal prøve dette. Veldig kjekt å høre andres erfaringer. Gjorde ikke noe slikt før forrige fødsel. så spennende å se om de funker :-)

Back
Topp