Modningsakupunktur

Silllje88

Blir kjent med forumet
Hei :)
Noen av dere som har erfaring med modningsakupunktur, eller har tenkt å prøve det denne gang? :)
Har vært inne på tanken om å prøve det denne gang, men er bare i uke 34, så må nok kanskje vente ettpar uker til..

Har ikke noe erfaring med det FØR fødsel, men fikk det med førstemann da latensfasen bare evig lang og heftig. Etter jeg fikk akupunktur, så ble riene endelig effektive og regelmessige.

Hei :)
Noen av dere som har erfaring med modningsakupunktur, eller har tenkt å prøve det denne gang? :)
Har vært inne på tanken om å prøve det denne gang, men er bare i uke 34, så må nok kanskje vente ettpar uker til..

Noen starter allerede i uke 34 :)
Jeg gjorde det denne gang,men vet jo ikke enda om jeg har effekt siden jeg bare er i uke 35 nå :)
Jeg har tatt det i di forrige sv.skapene også,men vet jo ikke om det har hatt effekt.. Men to relativt raske fødsler har jeg da hatt :) uten komplikasjoner

Jeg tok modningsakupunktur fra uke 34 forrige gang. Vet ikke om det hadde noen funksjon, fødte to dager før termin. Men det jeg likte best med det var å komme et sted, ligge og hvile og bare bli dullet med og lyttet til. ;-) ;-)

Fødselen var ekstremt tung og lang, så det ga iallefall ikke noen virkning nedi der hun skulle ut :-P

Tok d sist fra uke 38, hadde en rask og fin fødsel når jeg ble satt igang 3 dager over termin (4 timer med aktiv fødsel). Tenkte å starte i uke 36 denne gangen. Vet ikke om d hadde noen effekt sist, men som de sier; "never change a winning team"

Jeg skal igang med det nå, men jeg skal ha igangsettende akupunktur og modningsakupunktur siden jeg skal prøve å få i gang fødsel innen 17 dager :) akupunktøren jeg fikk anbefalt er også JM og hun mente at dette skulle hun nok klare å hjelpe med :) jeg er veldig spent, og håper på gode resultater :)

Begynte i uke 37 forrige gang, og holdt på i fem uker.
Helt uten effekt, ble satt i gang 11 dager over termin, da var jeg fortsatt ikke moden.. Og det ble en lang fødsel som endte i hastekeisersnitt.
Men jeg prøver igjen denne gang, litt sent i gang, men man har jo alltids et håp om at det skal funke denne gangen :p

Jordmor sa til meg når jeg spurte at man ikke får før uke 38... Er det forskjellig fra plass til plass? Synes det va stor forskjell ihvertfall :( Vil ha det nu... Har så sykt symfyseløsning at æ ikke klare noe som helst og vil bare grine når æ tenke på at det er 38 daga til termin.......

Jordmor sa til meg når jeg spurte at man ikke får før uke 38... Er det forskjellig fra plass til plass? Synes det va stor forskjell ihvertfall :( Vil ha det nu... Har så sykt symfyseløsning at æ ikke klare noe som helst og vil bare grine når æ tenke på at det er 38 daga til termin.......

Jeg fikk samme beskjed av jm her og ringte da til en osteopat som har erfaring med dette. Fikk time dagen etter. Har bare vært en gang,på torsdag og var da 37+2,har hatt veldig mye kynnere etter dette. Og de har vært sterke,så ingen tvil om at det er en reaksjon i kroppen etter det. Skal på ny runde neste uke,er spent på om det vil ha effekt på fødselen da det endte i ks sist.

Sniker fra april..

Er førstegangsfødende og tenkte at "det skader ikke å prøve harmløse ting". Så jeg var på modningsakupunktur 3 ganger (og spiste bringebærbladkapsler fra uke 36). Det var i uke 37-38-39. Jeg fødte i 40+1 og hadde en veldig rask og effektiv fødsel som var ferdig på 5,5t. Fra riene startet og til vi var på sykehuset tok det 2,5t og da var jeg 5cm. Etter 4timer var det full åpning.

Usikker på om modningsakupunkturen fungerte, men selv føøer jeg st det hadde en liten boost til fødselen ;) Uansett så var det tre gode timer alene/velvære.

Sååe.. Test det ;)

Mange bra erfaringer virker det som! :-) takk for alle svar :-)
Ja, tror jeg skal prøve det :-) Hadde en tøff fødsel sist som endte i haste-keisersnitt, noe jeg absolutt ikke har lyst å oppleve igjen :-/

Men dere som har prøvd det her, er det noen som kan forklare meg hvordan en akupunkturtime foregår sånn litt mer detaljert? Hvor lang til varer deg? Gjør det vondt? Hvordan ligger man/sitter man?

Jeg er helt blank og merker at jeg blir skremt av hele tanken, da jeg er så redd for nåler, men jordmoren min gjør dette og anbefaler meg det veldig så har litt lyst allikevel:D

Jeg tok modningsakupunktur forrige svangerskap, fra uke 37. Jeg fikk kun masse maserier flere uker før fødsel, fødte 1 dag over termin. Fødselen var lang og tøff, så vil ikke si det fungerte så godt på meg men vi kan jo reagere forskjellig.
Når ho satt nåler lå jeg på siden. Fikk nåler hovedsak i korsrygg. Lå med de i ca 30 minutter. Jeg syns det gjorde litt vondt da ho satt den, litt som vepsestikk, men uten den svien etterpå. :)

Men dere som har prøvd det her, er det noen som kan forklare meg hvordan en akupunkturtime foregår sånn litt mer detaljert? Hvor lang til varer deg? Gjør det vondt? Hvordan ligger man/sitter man?

Jeg er helt blank og merker at jeg blir skremt av hele tanken, da jeg er så redd for nåler, men jordmoren min gjør dette og anbefaler meg det veldig så har litt lyst allikevel:D

Vil tro det er forskjellig praksis på hvor de stikker :-) hun jeg var hos stakk to i hver legg, to oppe ved hvert kne og en midt i hodebunn. Stakk på steder som skulle være bra for livmora, nyrene og avslapping (var noe mer og, men husker ikke i farten). Satt med de en halvtime.

Var ikke vondt syntes jeg - men godt :-)
Etter behandlingene var jeg en del kvalm og hadde mye nedpress

Fikk to på innsiden av føttene(tror jeg), to ved knærne en i hodebunnen. Syns det var vondt når hun stakk. Ikke selve det at nålen går gjennom huden, men at nålen treffer riktig punkt som gir et lite støt. Etterpå gikk det bra, men den i hodebunnen var relativt vond hele tiden. Kroppen slappet utrolig nok veldig godt av.

Vil tro det er forskjellig praksis på hvor de stikker :-) hun jeg var hos stakk to i hver legg, to oppe ved hvert kne og en midt i hodebunn. Stakk på steder som skulle være bra for livmora, nyrene og avslapping (var noe mer og, men husker ikke i farten). Satt med de en halvtime.

Var ikke vondt syntes jeg - men godt :-)
Etter behandlingene var jeg en del kvalm og hadde mye nedpress

Ååh, men det var jo egentlig beroligende da! At der gjør vondt eller st man blir kvalm i ettertid syns jeg er greit egentlig, det betyr jo bare at det er ting som skjer i kroppen:D

Fikk to på innsiden av føttene(tror jeg), to ved knærne en i hodebunnen. Syns det var vondt når hun stakk. Ikke selve det at nålen går gjennom huden, men at nålen treffer riktig punkt som gir et lite støt. Etterpå gikk det bra, men den i hodebunnen var relativt vond hele tiden. Kroppen slappet utrolig nok veldig godt av.

Syns det høres skummelt ut med de nålene altså, men har liksom så lyst til å prøve allikevel. Ikke bare for at det skal hjelpe med fødsel men også fordi det er så mange som sier de blir så avslappet av det, og det høres helt fantastisk ut akkurat nå, haha!!

Syns det høres skummelt ut med de nålene altså, men har liksom så lyst til å prøve allikevel. Ikke bare for at det skal hjelpe med fødsel men også fordi det er så mange som sier de blir så avslappet av det, og det høres helt fantastisk ut akkurat nå, haha!!
He he, ja jeg er ikke så fan av nåler jeg heller:D Men hva gjør man ikke...:P

Var nå i uke 38, hjalp mot bekkenplager, men var på modningssjekk på sykehuset i dag, og det var nada modning, så akkurat der tror jeg ikke på. (fungerte ikke forrige gang heller, da det endte med hastekeisersnitt 13 dager over termin, etter igangsetting 11 dager etter termin..)

Fikk en nål mellom øyenbrynene, en nål i hver av håndleddene, en i hver av albuene, og en i hver fot. Kan ligge hvordan du vil, bare det er behagelig for deg, så har man de i i ca 20 min.

Back
Topp