Modningsakupunktur

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Er det mange av dere som prøvde modningsakupunktur før fødsel?
Når startet du og når fødte du?
Tror du at det hjalp?

Hadde en behandling i uke 38+2, og en i 39+2. Fødte 39+5. Det var med nummer to.
Med førstemann prøvde jeg noen andre (og nåler andre steder), og han ble født 41+1.
Jeg er overbevist om at det funket. Kjente at det skjedde noe i kroppen mens jeg lå med nålene. Men jeg tror det kommer mye annet på hvem man går til. Hun jeg var hos med andre var utdannet innen kinesisk akupunktur og medisin, hun med første var "vanlig".

Starta med nr to i uke 38+5. Skulle tilbake for gang 2 uke 39. Altså to dager etter. Men fødselen starta for fullt når jeg var på vei til timen min :p

Hadde 3 behandlinger, uke 38 og 39. Fødte uke 39, og er helt overbevist om at det hjalp :)

Jeg begynte i uke 36, når jeg kom til uke 39 satte hun mer modnings nåler, fra termin data hun sette i gang nåler.
Ble satt igang på sykehuset 11 dager over termin:o

Litt forskjellige erfaringer, men foreløpig ser det ut som at flertallet har født før eller til termin, håper flere svarer :)
Er veldig usikker på om jeg skal bruke den lille energien jeg har på å gjøre det!

Hadde modningsakupunktur i uke 38+5, 39+3 og 40. Fødte på menstermin (1 dag før ul termin) funka for meg ;) og om det ikke var akupunkturen så var det uansett deilig å få nåler, slappet godt av og sov som et barn etterpå :)

Hadde fra uke 37-41, ble satt i gange, men hadde en rask og kjempe fin fødsel.

Kommer helt klart til å ta det neste gang også!

Back
Topp