Modningsakupunktur ?

lillegull nr 2

Forelsket i forumet
Er jo litt tidlig enda men noen som har erfaring fra dette før ?
gikk over sist så tenkte kanskje at jeg skulle prøve det denne gangen :)
i mitt tilfelle blir det oslo/akershus eller evnt hadelandsområde som er mest aktuelt for min del ;)

Jeg var til modningsakupunktur med førstemann. Var livredd for å gå over tiden (var deprimert og sliten). Hun satte ikke de mest "provoserende" nålene på meg, for hun ville ikke gjøre det såpass tidlig (uke 37 og 38). Jeg hadde en rask og komplikasjonsfri fødsel 5 dager før ultralydtermin. Men min mor og søster føder like kjapt og greit, så om akupunkturen hadde noe å si, det aner jeg ikke. Jeg fikk en del tunge kynnere etter behandlingen, husker jeg.

Jeg hadde modningsakkupungtur sistgang da bekkene var helt uutholdelig :( tror jeg går for det denne gangen også da det hjalp meg og slappe litt mere av :)

Har ikke prøvd og usikker om jeg noen gang kommer til å tørre... fobi for nåler og stikk, samtidig er jeg litt nysjerrig om det kan hjelpe så får se hva psyken sier når tida nærmer seg.

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
- Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
- give me babydust ☆ drømmer og håper forsiktig om ☆♡lillePilten♡min♡☆ -

Jeg var til modningsakupunktur med førstemann. Var livredd for å gå over tiden (var deprimert og sliten). Hun satte ikke de mest "provoserende" nålene på meg, for hun ville ikke gjøre det såpass tidlig (uke 37 og 38). Jeg hadde en rask og komplikasjonsfri fødsel 5 dager før ultralydtermin. Men min mor og søster føder like kjapt og greit, så om akupunkturen hadde noe å si, det aner jeg ikke. Jeg fikk en del tunge kynnere etter behandlingen, husker jeg.
Husker du hvor de satte nålene?

jeg brukte det med nr 2 og kommer til å bruke det denne gang... begge kom riktig nok 11 dager over ( det gjør ikke at barnet kommer fortere men at når det beg og modnes går den prosessen fortere) fødsel med nr 1 tok 25 timer, nr 2 4 timer :) så velgee å tro akupunktur hjalp litt på

Dumt spørsmål kanskje men...hva er modningsakupunktur og hva hjelper det for?

Eg prøvde... Det einaste det hjalp på var at jern nivået steig frå 9,3 til 11,8 :p

Dumt spørsmål kanskje men...hva er modningsakupunktur og hva hjelper det for?

Du setter nåler på plasser som skal trigge modningen slik at fødsel ikkje skal bli så lang drygande.

Føttene, hendene, panne og mellom øyenbryn er de jeg husker.. De setter visst noen på magen også når det er nærmere termin.

Inni navelen blandt anna...

Gikk til det i flere uker sist men hadde ingen virkning på meg. Fødselen varte i tre døgn og var ikke tegn til modning 7 dager over termin. Hun kom 10 dager over etter en veldig lang og tøff fødsel (lik min mor og søster). Så kommer ikke til å ta det denne gangen.

Gikk til det i flere uker sist men hadde ingen virkning på meg. Fødselen varte i tre døgn og var ikke tegn til modning 7 dager over termin. Hun kom 10 dager over etter en veldig lang og tøff fødsel (lik min mor og søster). Så kommer ikke til å ta det denne gangen.

Samma her, nesten. For meg vart det bortkasta penger. Einaste det hjalp på var jernlageret som vart høgtnog fint :)

Jeg tok modningsakupunktur forrige gang og fødte raskt og greit 11 dager før termin. :) I tillegg satte hun nåler som skulle gi mer energi, noe jeg syntes hjalp veldig da jeg var veldig sliten under svangerskapet. Vanskelig å si om det hadde blitt sånn uten akupunktur, men kommer definitivt til å gi det en sjans denne gang også. :)

Jeg hadde veldig troa på at det skulle funke og brukte mye penger på det sist. Endte opp med en fødsel på over 30 timer 11 dager over termin... Så jeg kommer ikke til å bruke det denne gangen.

Back
Topp