Modningsakupunktur?

Klaramor

Elsker forumet
Noen som har erfaring med dette? Og funket det? Jeg har hørt fra flere at det har gjort fødselen lettere... Noen som vet når man kan begynne med det??

Ja hva er dette?:)

Om jeg har forstått rett så kan man begynne med det noen uker før termin :)

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Jeg har hatt det på begge fødslene mine og har vært i aktiv fødsel rundt tre/fire timer hver gang. Jeg føler det har vært fint ;-) Jeg har også brukt akupunktur som smertelindrimg under fødsel, 1gangen synes jeg det var kjempeeffektivt mens andre gangen følte jeg nålene var i veien og rev de ut under fødsel..

hvordan tror dere dette er for meg som er førstegangsfødende?
vet det ikke er alle akupunktur funker på, men er det sånn at man får mer kraftige kynnere åsånn?
dere som har prøvd - hva kostet det?

For MEG har modningsakupuntur funket kjempebra. Startet 4 uker ført termin med begge og gikk 2 ganger i uka. Fødte 7 dager før med 1.mann. Var hjemme til 8 cm åpning og fødte uten smertestillende etter under 2 timer på sykehuset. 2.mann kom 9 dager før, 5 cm da jeg kom til sykehuset og fødte 1,5 time etter, uten smertestillende. Kjente at det skjedde noe med kroppen da jeg gikk til akupunktur.
Gikk dit mot kvalme også, men synes ikke det fungerte særlig godt.

For MEG har modningsakupuntur funket kjempebra. Startet 4 uker ført termin med begge og gikk 2 ganger i uka. Fødte 7 dager før med 1.mann. Var hjemme til 8 cm åpning og fødte uten smertestillende etter under 2 timer på sykehuset. 2.mann kom 9 dager før, 5 cm da jeg kom til sykehuset og fødte 1,5 time etter, uten smertestillende. Kjente at det skjedde noe med kroppen da jeg gikk til akupunktur.
Gikk dit mot kvalme også, men synes ikke det fungerte særlig godt.
Dette skal jeg virkelig prøve! :) Hvor satte de nålene på kroppen?

Tror ikke det er noen fast praksis på hvor de setter. Hos meg er det flere under/oppå foten, håndleddene og frampå magen =)

Aldri kommet så langt at dette har vært aktuelt, men mye mulig jeg prøver denne gangen om det drøyer ;)

Back
Topp