Modningsakupunktur

Trultemor87

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Noen med erfaringer rundt dette? Har noen tenkt å benytte seg av det, eller har begynt allerede? Vet noen om noen som driver med dette i Vestfold? Eller Porsgrunn? :)

Ikke spesielt glad i nåler, så blir ikke på meg :P Ingen kjennskap til akupunktør der du bor, men hør med JM eller føden, kanskje de vet :)

Tenkte å prøve meg på disse bringebærblad kapslene da :)

Får høre mer jordmor :-) er ikke veldig glad i nåler selv, men gikk 12 dager over tiden med førstemann og det var helt grusomt :-( er villig til å prøve det meste for å slippe det denne gangen. Tok bringebærkapsler sist så hadde ikke noe effekt på fødselstidspunktet, men revnet ingenting og kom meg fort etterpå så kan ha hatt effekt på den biten :-)

Jeg tok det sist, samt stripping. Begynte i uke 37, men lille kom bare 2 dager før termin ville ikke tenkt på nålene, er så tynne at du ikke kjenner det nesten. Er ikke vondt kommer ikke til å ta denne gangen fordi jeg ble anbefalt å la vær da fødselen gikk veldig fort og fordi termin er 2. Jan

Slik jeg har forstått det så er ikke modningsakupunktur for å få igang fødsel, men for å få en lettere fødsel når den først starter og at man henter seg fortere inn igjen etterpå.
Jeg skal på min første time nå torsdag, er da 35 uker. Spent :-)

Får høre mer jordmor :-) er ikke veldig glad i nåler selv, men gikk 12 dager over tiden med førstemann og det var helt grusomt :-( er villig til å prøve det meste for å slippe det denne gangen. Tok bringebærkapsler sist så hadde ikke noe effekt på fødselstidspunktet, men revnet ingenting og kom meg fort etterpå så kan ha hatt effekt på den biten :-)
Jeg gikk til akupunktør de 2 forrige svangerskapene men gikk alikevel over termin med begge. 3 dager og 10 dager. Så denne gangen gidder jeg ikke ta det. Har ikke tro på at det skal hjelpe med modning.

Slik jeg har forstått det så er ikke modningsakupunktur for å få igang fødsel, men for å få en lettere fødsel når den først starter og at man henter seg fortere inn igjen etterpå.
Jeg skal på min første time nå torsdag, er da 35 uker. Spent :)
Du får fortelle hvordan det går:-) vet at man kan reagere veldig forskjellig på akupunktur, noen opplever dårligere effekt enn andre:-) jeg fikk akupunktur under fødsel sist for å få forgang i det hele og skal love det funka, så jeg har trua. Kan jo selvfølgelig være tilfeldig også men....:-)

Du får fortelle hvordan det går:-) vet at man kan reagere veldig forskjellig på akupunktur, noen opplever dårligere effekt enn andre:-) jeg fikk akupunktur under fødsel sist for å få forgang i det hele og skal love det funka, så jeg har trua. Kan jo selvfølgelig være tilfeldig også men....:-)
Har vært på første time nå og hun satte kun nåler i forbindelse med søvn, bekken, energi osv. Er visst noe som heter forløsende punkt som det ikke er lov til å sette før uke 37.
Merker energien er bedre hvertfall så bli spennende å se på resten også :-) Fortalte henne om min forrige fødsel og hun sa da at det høres ut som om kroppen min er lettpåvirkelig... Håper det funker men ungen får ikke ut før etter jul altså!

Jeg vurderer å prøve :) Syns det var litt dyrt da, men tenkte å prøve de siste to ukene :)

Har veldig god erfaring med modningsakupunktur fra forrige svangerskap. Fikk nåler en gang i uken fra uke 35, og de siste nålene ble satt 5 timer før jenta vår ble født 2 dager før termin.

Jordmora mi skal sette etter uke 37. Ho har det som tilleggsutdannelse eller noe sånn (?!?).
Så skal sette første gang lille julaften. Så igjen 2. Juledag (ho jobber og på føden). Etter det en gang i uken tror eg.
Håper det hjelper på modningen. Jeg har ihvertfall respondert bra på akupunktur tidligere.

Vel, det var greit nok det:) Fikk nåler i leggene, siden av knærne, siden av albuene og i hodet. Lå i ca en halvtime, ble veeeeeldig trøtt, men ellers merket jeg ikke så mye til det. Skal tilbake om en uke:)

Back
Topp