Modningsakupunktur

Hmm, må sjekke om det er noen som er flinke på dette i nærområdet :-)
Jeg fikk beskjed på sykehuset idag at jeg blir satt igang seneste på termindato hvis hun ikke kommer før, og jeg reagerte svært heftig på igangsetting sist; ble stormrier, stressa baby og ti døgn på nyfødtintensiv. Ønsker ikke å gjennta den, så er villig til å prøve mye for å få igang fødsel innen "fristen".

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hmm, må sjekke om det er noen som er flinke på dette i nærområdet :-)
Jeg fikk beskjed på sykehuset idag at jeg blir satt igang seneste på termindato hvis hun ikke kommer før, og jeg reagerte svært heftig på igangsetting sist; ble stormrier, stressa baby og ti døgn på nyfødtintensiv. Ønsker ikke å gjennta den, så er villig til å prøve mye for å få igang fødsel innen "fristen".

Akkurat sånn er det her og. Dårlig erfaring med igangsetting og prøver ALT for å få kroppen til å gå i fødsel av seg selv.

Hmm, må sjekke om det er noen som er flinke på dette i nærområdet :)

Kan jeg spørre hvorfor du blir satt i gang?:)

Kan jeg spørre hvorfor du blir satt i gang?:)

Har Crohns sykdom og har mye smerteproblematikk pga det, og har i tillegg stomi. Hadde et ørlite brokk ved stomien før svangerskapet, og det har eskalert jo større jeg blir. Så de er redde for belastningen på stomi og brokk hvis jeg blir veldig mye større den siste mnd av svangerskapet. Mulig det ender med keisersnitt, siden jeg reagerte så heftig på igangsetting sist ( kun en liten dose med prostaglsdin-stikkpiller, og så; pang ) Får vite mer om to uker. Da får de også vurdert hvor moden jeg er. De ville ikke sjekke idag for å unngå å provosere noe.

Akkurat sånn er det her og. Dårlig erfaring med igangsetting og prøver ALT for å få kroppen til å gå i fødsel av seg selv.
Ja jeg har etterhvert oppfattet at vi har vært i samme båt der. Det ble ingen god opplevelse, spesielt siden ungen ble stressa og fikk det knalltøft mot slutten. Fikk lav apgar slår og ble full alarm, så de styrta avgårde med henne. Det var tøft å oppleve. I ettertid ble det kritisert at det ikke ble haste-keisersnitt. Så jeg vil helst blånekte å risikere å måtte gjennom dette igjen. Så nå vurderer jeg både akupunktur, gjøre gubben til sexslave, hehe, og suge til meg de fornuftig råd jeg kan få. Og så har vi jo sett at brystvortestimulering kan ha effekt. Spørs om en må lukte på kjerringråd også ;-)
Ble det stormrier på deg også?

Har Crohns sykdom og har mye smerteproblematikk pga det, og har i tillegg stomi. Hadde et ørlite brokk ved stomien før svangerskapet, og det har eskalert jo større jeg blir. Så de er redde for belastningen på stomi og brokk hvis jeg blir veldig mye større den siste mnd av svangerskapet. Mulig det ender med keisersnitt, siden jeg reagerte så heftig på igangsetting sist ( kun en liten dose med prostaglsdin-stikkpiller, og så; pang ) Får vite mer om to uker. Da får de også vurdert hvor moden jeg er. De ville ikke sjekke idag for å unngå å provosere noe.

Aha, håper du slipper igangsetting, skjønner at det føles ugreit når det ble så trsumatisk sist. . Lykke til <3

Her jeg holder til starter dem ikke før uke 38 (som jeg blir til søndag) og det er gratis av jordmødrene på føden :)

Jeg er 37 uker i morgen og hadde i dag min 3 runde. Begynte da jeg var akkurat 35 uker hos min fysioterapaut som også er akupunktør. Får også for bekkenet..

Forrige fødsel hadde jeg ikke, da gikk jeg 10 dager over, var helt umoden på overtidskontroll, hadde rier i 5 døgn, stoppet opp på 6 cm åpning og endte med haste keisersnitt!! Tok sin tid å bearbeide den opplevelsen for å si det sånn... :P

Nå opplevde jeg at hun la seg til og festet hodet etter første behandling. Etter 2 gang har jeg mye murringer, nedpress, nesten konstante kynnere når jeg beveger meg og falske rier på kveldene. Fikk bekreftet på legekontroll på mandag at hun lå langt ned og at jeg var såpass moden at kynnerne brått kan tippe over til å bli regelmessige!! :)

Merker på hele kroppen at noe skjer. Har jo ikke akkurat dårlig tid med å få henne ut, men spennende å kjenne på kroppen at den er i en prosess. Var ikke sånn i det hele tatt med storebror! ;)

Aha, håper du slipper igangsetting, skjønner at det føles ugreit når det ble så trsumatisk sist. . Lykke til <3
Takk :-)
Har hatt en heldag på sykehuset i dag, og fikk beskjed om at det blir keisersnitt på meg. Da slipper jeg unna igangsetting, men føler meg litt snytt for å ikke kunne komme igang naturlig og føde naturlig, la naturen få gå sin gang. Men en får stole på legene og slå seg til ro med at det er det beste denne gang.

Takk :-)
Har hatt en heldag på sykehuset i dag, og fikk beskjed om at det blir keisersnitt på meg. Da slipper jeg unna igangsetting, men føler meg litt snytt for å ikke kunne komme igang naturlig og føde naturlig, la naturen få gå sin gang. Men en får stole på legene og slå seg til ro med at det er det beste denne gang.

Har du fått dato da, eller?

Har du fått dato da, eller?
Har ingen dato enda nei. Det er to sykehus inn i bildet, så de skal ta den vurderingen sammen innen mandag. Blir spennende å se hva de lander på, spesielt siden de i utgangspunktet tror jeg kan føde før tiden. Jeg skal ringe idag og fiske litt, for det var en liten sjanse for at de skulle drøfte det allerede igår.

Da har jeg vært på første akupunkturtime. Jeg har alltid hatt noia for sprøyter, leger og ikke minst tannleger får besvimelsefølelse bare jeg går inn døren, men føler det har blitt bedre etter forrige svangerskap (født 13.10.2013) men jeg holdt på å besvime flere ganger under akupunkturen idag, hehe. Men fikk snu meg til siden, kald klut på panna og saft, så jeg kom meg gjennom, og kommer til å prøve igjen til torsdag.

Var jo ikke vondt eller noe sånt, men jeg sliter generelt med angst for sånne type ting :p

Føler allerede nå litt murring, men mulig det bare er fordi jeg leter etter tegn ;)

Jeg skal på første akkupunktur-timen min i morgen, håper inderlig at den har effekt :D Har lyst på en litt lettere fødsel denne gangen, så jeg håper dette kan ha god effekt!

Da har jeg vært på første akupunkturtime. Jeg har alltid hatt noia for sprøyter, leger og ikke minst tannleger får besvimelsefølelse bare jeg går inn døren, men føler det har blitt bedre etter forrige svangerskap (født 13.10.2013) men jeg holdt på å besvime flere ganger under akupunkturen idag, hehe. Men fikk snu meg til siden, kald klut på panna og saft, så jeg kom meg gjennom, og kommer til å prøve igjen til torsdag.

Var jo ikke vondt eller noe sånt, men jeg sliter generelt med angst for sånne type ting :p

Føler allerede nå litt murring, men mulig det bare er fordi jeg leter etter tegn ;)

Samme skjedde for meg. Besvimte kaldsvettet og ble såå kvalm. Jordmor sa hun ville ikke sette opp flere timer :/ pga jeg reagerte slik. Bra du får en sjanse til! Tror virkelig det har noe for seg :-)

Jeg har hatt seks timer nå, med flere og flere nåler. Håper dette var siste idag:)

Merker du noe? :) Har bare vært to ganger selv, men kan ikke si jeg kjenner noe enda iallefall.
Ikke merket så mye, men håper jo det modnes uten at jeg merker det... Etter nr 4 og 5 har jeg fått en del murringer. Etter idag er litt tidlig og si...men nå data hun også to stifter i bena mine som jeg sksl gå og presse litt på.

Back
Topp