modningsakupunktur

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Har idag vært til første time med modningsakupunktur hos en veldig flink kinesisk akupunktør. Fikk nåler i hendene, leggene og føttene idag, i tillegg til at han tøyde litt på min stive nakke. Det var utrolig avslappende og ligge der i en halv time med nåler hist og her. Er spent på om det har noen effekt på fødsel og overtid, men som jordmor sa så er det iallfall en fin måte å avspenne seg på og vie litt ekstra oppmerksomhet mot svangerskapet og seg selv.
Er det noen andre som har prøvd dette før? Hvordan syntes dere det fungerte?
Har også lyst til å prøve akupunktur som smertelindring under fødselen, noen som har noen erfaringer med det?

Litt om modningsakupunktur:

http://www.aftenposten.no/helse/article633498.ece

Jeg prøvde ikke sist, men denne gangen kunne jeg tenke meg å prøve. Det er jo verdt et forsøk. Skal til jordmor på tirsdag så da skal jeg få henne til å sette opp en time for meg. Hun anbefalte å begynne tre uker før termin, og ta det totalt tre ganger. Hvor mange ganger skal du ta?

siden jeg går til en privat akupunktør, som har mastergrad i kinesisk medisin så det er en seriøs akupunktør da, så tror jeg ikke han har noen fast antall ganger. Men regner med det blir en gang i uken fram mot termin, så da blir det vel ca 4 ganger totalt. Han var veldig fokusert på at det ikke bare var babyen og fødsel som skulle forberedes men at også mor skulle behandles for å bli mer avslappet og avspent. En fødsel starter visst lettere/tidligere hvis mor er avslappet og ikke stresset, så er veldig spent på om det har noen effekt. Er i utgangspunktet en ganske stressa person, men merka jeg ble veldig avslappet under/etter behandlingen idag, så er veldig positiv til dette! 

Er det i Oslo du går?

Det høres spennende ut! =) 
Har vurdert det samme, også for å bedre bekkensmerter. 

nei jeg bor i Tromsø, så det er her oppe jeg går emoticon 
Var plaget med bekkensmerter for en måneds tid siden, gikk da til 3-4 behandlinger og har siden da vært helt fin i rygg/bekken, så det anbefales virkelig å prøve! 

Prøvde akupunktur under 1. fødsel for å hjelpe på åpningstiden som dro ut i det lengste, samt smertelindring. Men fødselen ble så lang at jeg kan vel ikke vurdere hvorhvidt akupunktur hjalp på smertene.........etter nesten 2 døgn uten søvn; ble smertene veldig inntens mot slutten, mest fordi jeg var så sliten.... De to andre gangene har det ikke vært jordmor til stede som har kunnet sette akupunktur......men skal prøve denne gangen om det er mulig :-)

akupunktur som smertelindring hjelper vel kanskje mest i åpningsfasen ja, blir det for inntenst og langdrygt så tyr man vel til litt sterke remedier ;-)

Back
Topp