Modningsakupunktur

Bandages

Betatt av forumet
Er det noen som har prøvd?
Er det vits i?
Er det trygt? Noen mener jo det stresser barnet o.l.
Jeg er bare nysgjerrig igrunn. vet jo at han kommer når han er klar, men når jeg først sitter her og glor, kan jeg jo likegodt se meg rundt på hva som eventuelt kan gjøres :p

Gode/dårlige erfaringer?

ut i fra det jeg har lest så har det funket for noen mens for andre så hadde det ingen virkning. 

jeg ville heller hatt rikshospitalets sex oppskrift for å få i gang fødselen, det funket i hvertfall hos meg sist (innbiller jeg meg) ;) 

MEN hvordan tok familien forlovelsen? 

gikk middagen bra?

ja jeg tror jeg stoler mer på en god gammeldags humping i høyet! :p

Det gikk veldig bra det!!! 
pappa fikk "rusk på øyet" som det heter og alle i familien tok det fantastisk!! :D

Bandages skrev:
ja jeg tror jeg stoler mer på en god gammeldags humping i høyet! :p

Det gikk veldig bra det!!! 
pappa fikk "rusk på øyet" som det heter og alle i familien tok det fantastisk!! :D

hahaha.. så flott!! da er det bare å starte planleggingen og sparingen ;p 

Jeg har tatt det to ganger.
Det er ikke farlig, og det går på å hjelpe livmorhalsen til å modnes slik at åpningsfasen går lettere. Jordmor fortalte meg om en tysk studie gjort på 60.000 kvinner - som viser at det har effekt OG at det er ufarlig for både mor og barn.
Er ikke vondt heller, men dyrt. Jeg betalte 600 første gang og 400 neste. Det betyr 1000 kr ganske så i dass hvis fødselen denne gang blir like langdryg som den første..

Jeg fikk anbefalt akupunktur av min JM.

Hun  akupunktøren jeg har vært hos er JM på Storken og har i tillegg akupunktør utdannelse. Har ingen anelse om det fungerer, men jeg har  troen på det. Uansett er det veldig avslappende, og man blir skikkelig "døsig" og avslappet under behandlingen.

Tror ikke det er meningen at fødselen skal starte tidligeren (er to dager på overtid nå), men er visst meningen at riene blir mer effektive når fødselen først setter i gang.:-)

modningsakupunktur skal være trygt, gjøres ofte på sykehusene og ble anbefat av jordmoren min. (kanskje jeg skal ta å ringe på sykehuset idag og høre om de har tid)
Det har ikke nødvendigvis noe direkte målbar effekt på modning og start av fødsel, men kan hjelpe en å takle fødsel og smerter bedre og hjelpe til med nattesøvnen så en får hentet seg inn igjen før fødsel viss en sliter med det :)

Jeg prøvde med førstemann, fordi det ligger i familien med lange tøffe fødsler.... Og jeg gikk med maserier i flere omganger, spesielt de dagene jeg hadde fått akupunktur... Men han kom til termin (tror ikke det skal fermskynde fødselen, men gjøre oss mer klare for fødselen/åpningen) 

Fødselen var fortsatt laang - gikk med rier i to døgn før han var ute!

Så jeg er veldig usikker.. denne gangen gidder jeg ikke prøve - det koster jo!
for maserier har jeg likevel, og siden fødselen var like lang og tøff som forventet, selv om akupunktur sist, så gjorde det ikke noe spesiell virkning på meg.
Modning i min egen kropp kjenner jeg masse til, men babyen kommer nok når den er moden selv ;)

Men det var veldig deilig med akupunktur, gjør at man kan komme litt mer i balanse, og tror det kan hjelpe på søvn, bihuler, osv...

Jeg gikk til én time med mod.aku. med førstemann og fødte 2 dager seinere, og hadde en veldig fin, rask ikke for vond fødsel. Tilfeldig eller ikke - who knows?!
Tenkte jeg skulle la være å gjøre det denne gangen for å se hva som skjedde da... Men nå er terminen i morgen og jeg kjenner det begynner å friste å bare få seg en time med nålene! Så vi får se....skal til jordmor i dag og det er hun som setter akupunktur og, så får snakke litt med hun om det!

Back
Topp