Modningsakupunktur

Christine1989

Betatt av forumet
Har bestilt time til modningsakupunktur i morgen. Noen om har prøvd dette i tidligere svangerskap, evt. vet om det har noe for seg? :-)

Jeg pleier å tulle med å si at jeg er verdens beste reklame for hun som jeg gikk til modningsakupunktur sist jeg gikk gravid...og hun tjente ikke så mye på meg ;) Jeg var der nemlig én gang, en fredag og fødte søndag kveld! Dette var i uke 38/39. Jeg aner jo selvfølgelig ikke om det var akupunkturen eller ikke, men jeg husker hun sa den fredagen at hodet enda ikke var festet. Så kanskje de nålene var supereffektive på meg. Hadde for øvrig en veldig fin og passe rask fødsel også. Grunnen til at jeg gikk såpass sent som uke 38 var rett og slett bare at jeg ikke hadde klart å bestemme meg for om jeg ville prøve eller ikke før. Nålene var ikke vonde, men jeg syns noen av de var litt ubehagelige å sette.

Så bra da! Håper det har like bra effekt på meg som på deg. Ja, spørsmålet er som du sie,r om det er akupunkturen eller ikke:-)  Fant nå ut etter samtale med JM at det er verdt å prøve. Kanskje det har god effekt. Skal i hvertfall ha noen tette behandlinger nå siden jeg begynner så sent. Er i uke 38 +5.

Anbefales! Jeg tror at det var med på å gjøre fødselen med mellomste så lett som den var. Skal og få bestilt meg time denne gang.

Godt å høre det er flere som har virkning:)

Jeg tror det er vanlig å begynne f.o.m uke 36 (i følge min JM), men jeg kunne fint begynne nå i uke 38, om vi tok litt tette behandlinger. Var i hvertfall det hun akupunktøren sa til meg:-

er vanligst fra fullgått uke 37 har jeg hørt :-)

Min jordmor sa at tidligere var det lov å begynne i uke 36, men nå har de ikke lov å sette modnings akupunkturfør i uke 38.
Hun sa hvis jeg ville gjøre noe før uke 38 så måtte jeg bestille akupunktur privat, og ta noen nåler for å styrke og avslappe feks, men det var ikke lov å sette noe for modning.
Jeg skal inn å få modningsakupunktur i morgen, en uke før termin :)

Jeg er litt usikker... Jeg gikk til modningsakupunktur sist, og det var veldig behagelig, og det hjalp på søvn, indre ro og bihuler som jeg ba om... Hadde masse maserier frem mot fødsel, men åpningsfasen tok likevel laaang tid, og hadde en forsåvidt lang fødsel... men han kom til termin da, som jordmor spådde siste gangen jeg var der :) Så min erfaring var at det var veldig deilig, og jeg kjenner litt behov for pleien... men usikker på om det gjorde noe for selve fødselen....

Skal ha modningsakupuntur på mandag, og da er jeg vel omtrent 38+5, og i uka etter når jeg er rundt 39+5. Vet ikke om det har noen virkning, men det går vel an å gjøre et forsøk. Flere av venninnnene mine som har fått slik akupunktur forteller at det var veldig avslappende, og at fødselen kom i gang et døgn eller to etter at de hadde fått akupunktur (den 2. eller 3. runden med akupunktur..). Og i og med at mamma har gått over tiden og blitt satt i gang med alle sine fire barn, tar jeg imot den modningshjelp jeg kan få ;)

Back
Topp