Modningsakupunktur?

Nullenusken

Forumet er livet
Noen her som har prøvd modningsakupunktur?
Hadde det noen effekt? Fornøyd?
Når begynte du med det, og hvor mange ganger gikk du? Hvor ofte?

(Neida, jeg har ikke tenkt å ta det på lenge ennå)

Jeg fikk det etter en drøy uke på overtid. Fødte dagen etter [;)]

Jeg tok det fra uke 36 tror jeg, det hadde absolutt ingen effekt på meg, jeg fødte 10 dager over tiden og da ble jeg satt i gang på sykehuset.

Jeg fikk det dagen før jeg fødte :)

Etter hva jeg har skjønt og mener selv er at modningsakupunktur hjelper deg i gang og gjør modningen raskere HVIS kroppen allerede er klar! Jeg hadde 3 cm åpning da vi gjorde det, og ble også strukket. Når jeg kom inn kvelden etter hadde jeg 6 cm og fødte 3 timer senere :) Ingen rier før kvelden etter... Hadde sikkert født da uansett, og den ene nålen gjorde sabla vondt, men det hjalp litt på psyken ;)

fikk det med nr.2 og nr.3 fra uke 37-38... fødte 2timer over termin 2.gang og dagen før termin 3.gang... merka nesten ingenting før jeg var oppe i 7cm åpning begge gangene.. om det var pga modningsakupunktur eller ikke, vet jeg ikke.... hadde også raske og greie fødsler. tok det 2 ganger i uka hvis jeg ikke husker feil.

Tok det en gang i uka fra uke 37. Rakk 2 ganger før lille jenta kom 9 dager før tiden. Fødte 5 dager før med nr 1 uten modningsakupunktur da, så trenger ikke hatt noen effekt på det. Men hadde en rask og "lett" fødsel i motsetning til nr 1. Sist hadde jeg rier i 27 timer før det endte i hastesnitt, den gangen her hadde jeg skikkelige rier i bare 1,5 time. Men om det var modningsakupunkturen sin skyld at det gikk så lett den gangen her er vanskelig å vite[8|]

Back
Topp