Modningsakupunktur

*dreamer*

Forumet er livet
I dag har jeg hatt min første time med modningsakupunktur[:D] Jeg fikk noen nåler i beinet, en på hånda, en på armen og en i panna. Dette skal gjøre så modningen begynner. Fra og med uke 38 skal jeg få noen i ryggen og som skal sette i gang virkelig action[;)] Spent på om det fungerer! Jeg føler meg ihvertfall helt ør og trøtt, og det begynte å murre i magen med en gang jeg reiste meg opp etter akupunkturen. Nå kommer kynnerne jevnt og trutt, og de kunne visst bli ganske kraftige mente hun. Skal tilbake på onsdag, gleder meg![:D]

Fler som tar/skal ta modningsakupunktur?[:)]

Jeg skal til jordmora på sykehuset for å få akupunktur for bekkenløsningen på mandag, og skal høre med de om de kan gi meg noe slikt eller om jeg må gjøre det privat.

gjør du det hos en jordmor eller privat ?

Har ikke hørt om det før jeg,hvorfor tar du det?
Gjør det fødselen lettere?

ORIGINAL: Santori

Jeg skal til jordmora på sykehuset for å få akupunktur for bekkenløsningen på mandag, og skal høre med de om de kan gi meg noe slikt eller om jeg må gjøre det privat.

Så spennende! Håper de kan sette noen nåler for modning og da[:D]
Jeg gjør det privat (hun er jordmor)[:)]

Jeg skal også ta det! Men må nok vente noen uker til..
LYKKE TIL DA! Håper den gjør nytte for seg![:D]

ORIGINAL: *dreamer*

ORIGINAL: Santori

Så spennende! Håper de kan sette noen nåler for modning og da[:D]
Jeg gjør det privat (hun er jordmor)[:)]

jeg håper det jeg og, men regner med å måtte vente 2-3-4 uker til før de muligens begynner med det... begynner å bli rimelig sliten nå så det hadde vært ok og få ut ungen. har jo ikke hatt en kynner engang (som jeg har kjent da) og da ser jeg for meg at jeg kommer til å gå over termin, og det vil vi ikke :)

jeg har hørt og lest masse om det.. men jeg tror rett og slett ikke at akupunktur er noe for meg [&:]

Jeg tok det sist gang og kommer så absolutt til å ta det denne gangen også! Veldig god erfaring med det! Fødte 4 dager før termin og hadde en rask og fin fødsel! Merket at livmoren jobbet med mer og kraftigere kynnere for hver behandling og tror nok det var med på å forkorte åpningstiden under fødselen en del. Fikk også akupunktur under fødselen. [:)]

jeg har vært inne på tanken.. skal høre litt med legen ang dette når jeg skal dit neste uke (tror jeg er en av de få her inne som ikke har gått eller går til jm i svangerskapet) [&:]

Skader jo ikke å prøve det...!
[:D]

Så gøy å se at det er flere som har tenkt til å ta det! Kjempespennende å lese erfaringer fra dere som har tatt det tidligere[:D]

Dette står på nettsiden til hun jeg tar akupunktur hos:

"Ved ca. uke 35 starter den gravide med 1 til 2 behandlinger ukentlig. Både erfaringsmessig og via forskning har det vist seg at overtid reduseres og åpningsfasen i fødselen blir kortere. I tillegg er tilbakemeldingene til klinikken at de som har gjennomgått fødselsforberedende akupunktur har følt seg i bedre form etter fødselen."

[:D][:D]

Dette hørte veldig spennende ut =) Jeg må finne ut som det er mulig å få dette i Tromsø.

Takk for et godt tips [:D]

Back
Topp