Modningsakupunktur på meg i dag

storesøster

Glad i forumet
I dag var jeg på sykehuset å fikk første modningsakupunktur... Jeg ble også sjekket av jordmor, og hun sa at nå var livmorhalsen ca 2 cm ( den er blitt målt til 5cm på ul i uke 32) og hun sa hun kunne få inn en finger, så hun strippet meg.
Jeg er uke 36+3 i dag.
Noen som vet hvor mye en finger tilsvarer? Og hvor lang tid dette vil ta?
Regner med jeg kan gå en stund med åpning å begynner å bli modning, siden jeg er 3 gangs- fødende....

I dag var jeg på sykehuset å fikk første modningsakupunktur... Jeg ble også sjekket av jordmor, og hun sa at nå var livmorhalsen ca 2 cm ( den er blitt målt til 5cm på ul i uke 32) og hun sa hun kunne få inn en finger, så hun strippet meg.
Jeg er uke 36+3 i dag.
Noen som vet hvor mye en finger tilsvarer? Og hvor lang tid dette vil ta?
Regner med jeg kan gå en stund med åpning å begynner å bli modning, siden jeg er 3 gangs- fødende....
Så spennende :)
En finger tilsvarer 1 cm, sa min jm i dag ;) Hadde selv 1 cm så hun strippa meg å hele livmortappen var borte :) Men hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke dsv.

Oi, ville de undersøke deg allerede nå? De fleste jordmødre vil ikke ta slike undersøkelser, og ihvertfall ikke stripping før tidligst i uke 37...

Last edited:
Nei var også sjokkert at de ville sjekke så tidlig, hadde igrunn sagt at de ville vente til ca uke 38. Men ho spurte og jeg sa ja
Ble bare en lang dag og natt med masse maserier.
Håper ting roer seg litt, og at det blir fødsel en gang neste uke

Kan man ringe inn til sykehusene og spørre om dette? Uten og måtte gå til legen å få henvisning??

Ble henvist videre etter oul. De gjorde det automatisk på sykehuset da jeg har vært veldig syk dette svangerskapet.
Men vet om private som setter akupunktur også, så man kan sikkert gå til andre.

Jeg ringte bare til kvinneklinikken på sykehuset og spurte. Viser seg at det tilbys til alle. Men går sikkert også an å få det utenom sykehuset, da må du nok bare betale noe mere ;-)
Jeg var 1 gang i siste uke og skal 2 ganger i neste uke, synes det var veldig avslappende :-)

Back
Topp