Modnings-tegn

MartheMor09+12

Forelsket i forumet
Synes det er så spennende å lese om hvilken modnings tegn forskjellige får.
Her har jeg ikke mye tegn til modning enda, men har jo litt over 5 uker igjen til termin. Eneste jeg kjenner er mer intense kynnere, nedpress og vondt i ryggen rett under ribbena.

Med jenten min kjente jeg ikke mye modningstegn, men skjønte at jeg var begynt å modnes da slimproppen gikk 2 dager før jeg fødte.

Så hvilken modningstegn har/fikk dere?

Som førstegangsgravid synes også jeg det er spennende å høre om modningstegn. Har to uker igjen til termin og gjett om jeg venter på dem! Er nå fornøyd med at jeg har begynt å få flere kynnere iallefall, selv om det ikke er direkte behagelig:) Har fremdeles hard avføring, og den skal vel bli løsere når fødsel nærmer seg. Og så går jeg og ser etter om magen synker ned, og tror ikke det er skjedd, men synes det er vanskelig å være sikker!

Første gang merket jeg lite modning frem til fødsel, magen sank vel litt den siste uka, ellers ikke mye.
Andre gang hadde jeg MYE kynnere hele graviditeten, og de ble litt mer intense på slutten, og nedpresset begynte rundt uke 30. Fikk også akkurat som en støtlignende følelse mellom beina de siste ukene, en smerte som liksom strålte nedover lårene.  Magen sank ikke noe særlig med nr 2 men han festet da aldri hodet heller.
Slimproppen har ikke "gått" noen av gangene.

Nå har jeg hatt nedpress og MYE kynnere hele graviditen, og disse "støtene" mellom beina, nedover lårene, har holdt på et par uker allerde..
Så jeg vet egentlig ikke hvilken modningstegn jeg skal kjenne etter for de jeg har hatt med de to andre har jeg jo allerde hatt til nå ;) Jeg er 35 uker i dag.

magen min sank veldig mye ned, også gikk slimproppen, og jeg kjente noe i ryggen noen dager :) nå er det mye kynnere, og føler at magen har sunket ned, er spennende hvordan det blir fremover :)

Med nummer 1. Skjønnte jeg at det var modning på gang da jeg begynnte med marerier noen dager føre fødsel.. Rett og slett små rier som var vonde, men som aldri tok seg opp og dabbet av når jeg la meg på kvelden..Holdt på sånn i nesten 1 uke føre det smallt til med harde regelmessige rier  med engang..

med alle 3 så har tegnene før fødsel vært: magen har sunket. dårlig i magen (diare og oppkast), "kynnere"/masrier, veldig nedpress, små rier flere dager før og slimproppen har gått dagen før hver gang.

Her blei d planlagt keisersnitt sist så da fikk jeg ikke kjenne på noe særlig med vondter og modningstegn følte jeg.Nå har jeg masse kynnere,nedpress og det kjennes ut som lillegutt skal trykke sundt symfysebeinet mitt,har vært veldig vondt der de siste dagene så nå klarer jeg verken gå,sitte,ligge eller stå i lengre perioder av gangen.....super spennt på når han kommer,håper inderlig han holder seg i magen til etter nyttåremoticon .

Er smerter i symfysen, voksesmerter nedover lårene modningstegn?

mamssi skrev:
Er smerter i symfysen, voksesmerter nedover lårene modningstegn?

Deeet...er vel bekkenløsning?

Sist gang gikk slimproppen ca 12 timer før junior var ute og da hadde jeg hatt regelmessige svake mensmurringer hver 15 minutt i ca 6 timer. Hadde ingen tegn flere dager eller uker i forkant, det bare begynte.

Tja.. modningstegn ja. Jeg fokuserer ikke så mye på det, siden det kan vare flere uker i forveien egentlig da.. men jeg har mange modningstegn  :)

Jeg har "strikkepinne-stikkninger" i dåsa. Etter hva jeg har hørt så er det mormunnen/livmoren som gjør seg "klar" for fødsel :o)
MASSE nedpress. Håper hodet hans fester seg denne gangen.
Vonde kynnere. (trenger ikke nødvendigvis å være modning)
Mye slim/utflod... emoticon

Og generelt sett det at jeg føler meg veldig klar snart :) Hehe!! men 4 uker igjen enda, så det er bare å være tålmodig :)

Sist gikk vannet rett og slett, midt på natta og merket ingenting utover det.
Opplever nå at magen har sunket litt allerede fordi jeg får puste mye bedre når jeg står. Ellers er jeg veldig spent på hvilket forvarsel jeg får - har ikke så mye kynnere eller andre plager.

Back
Topp