Modnings/masrier

Coolann

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsboerne 20 18
Hvor lenge har dere hatt det? Har selv hatt det i snart 14 dager og er forferdelig trøtt, lei og sliten. Da de er av og på både morgen og kveld. Samt 3-4 timer i ett om natten. Ikke regelmessig da.

Hatt det siden uke 35 og er nå 37+4. Begynner å bli litt lei selv. Og hatt vonde kynnere i store deler av svangerskapet. Så veldig klar for å bli ferdig :)

Jeg gikk med maserier i en uke, før det gikk over i modningsrier som jeg nå har hatt i tre døgn. Her kom modningsriene samtidig som jeg begynte å blø, og så har jeg vært inne og sjekket åpning, og forskjellen for meg har vært at modningsriene har gitt åpning i livmorhalsen.

Maseriene kom og sluttet på samme tid hver kveld. De var ganske ubehagelige og "kneip" godt i magen/underlivet.

Modningsriene er veldig like riene jeg hadde da jeg fødte førstemann, bare at forskjellen er at de kommer og går, og tar seg ikke opp i hyppighet. Men noen av de er rimelig intensive i styrke...

Jeg var på føden i uke 35 med regelmessige (hvert 5. minutt) sammentrekninger (modningsrier) i ett døgn. Hadde da 1 cm åpning og modning. Disse sammentrekningene har jeg hatt siden, er 39 uker på vei. De er vonde, ubehagelige, sover dårlig og i dag skal jeg til jordmor og fortelle akkurat hvor forferdelig jeg har det;) for mine er regelmessige, men ikke rievonde alle sammen. Noen må jeg puste meg gjennom, men de fleste går "dessverre" greit.

Back
Topp