modnings akupunktur...?

LitenSpire

Glad i forumet
Januarskatter 2015
sist svangerskap så begynte eg med modnings akupunktur... hadde hørt at det var noe som kunne være med å gjøre klar for fødsel. Sist fødsel startet med vannavgang 14 dager før termin, og jenta var ute mindre enn 3 timer etter at vannet gikk. Altså en veldig kjapp fødsel!!

Eg er litt innstilt på at denne gangen så kommer det kanskje til å skje før termin igjen (har hatt en sånn følelse leeenge), og det kan jo gå minst like fort som sist gang... men det er jo ingen garantier for dette. Plutselig så går eg 14 dager overtid og får en lang fødsel, dette vet man jo aldri...

Men er det mange som har god erfaring med modnings akupunktur? Eg aner jo ikke om det var med på å gjøre ting lett sist gang, eller om det bare var tilfeldig...

Hadde det sist... Fødte raskt og 2 dager før termin :) lot vær denne gang fordi det gikk så raskt sist og ville prøve å holde til termin i starten av januar. Men denne gang kom mini 3 uker før termin allikevel, og fødselen varte 1/3 av tiden i forhold til sist... :) så vet ikke hvor mye akupunkturen hadde å si sist :)

Tok ikke akupunktur sist, men skal denne gangen. Det viktigste er hvis jeg får mindre rifter og kroppen henter seg inn fortere etter fødsel, resten er bare bonus. Hadde rask fødsel med førstemann, men gikk en uke over. Spennende å se :-) Håper det funker.

Jeg har best første time i morgen :) Da er jeg 39 + 0. Veldig spennende å se om det hjelper på modningen. Tenker det bler 2-3 timer den uka og evnt neste om jeg ikke har født. Håper det hjelper på modningen og at jeg kanskje får en lettere fødsel enn om jeg ikke hadde tatt :)

Hadde vi bare hatt et fasit svar på om det hjalp eller ikke... hehe. Eg vil ikke ha noen kjappere fødsel enn sist gang for det var kjapt nok...hehe. Men det hadde vært veldig alright å visst...hehe.

Lykke til med nålene :)

Hadde ikke sist og fødte 12 dager etter termin. Jordmoren min anbefalte meg å teste ut akupunktur denne gangen så har første time i morgen. Da er jeg vel 37+6 tror jeg. Blir spennende :D

Jeg har hatt tre timer. Aner ikke om det har hatt noen effekt, men jeg tenkte at hvis muligheten er der for at det gjør fødselen lettere, så prøver jeg så klart:)

Back
Topp