Modnings akupunktur

Maian

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Junilykke2018
Eller hva det nå heter. Trur det var en tråd om dette, men husker ikke.
Men noen med erfaring om dette?
Besøkte en venninne i går som hadde fått dette av samme jm som jeg går til. Skal dit på tirsdag å tenkte å spør om å få.
Men hva gjør hun, hvor setter hun nåler, noen som erfart at dette hjelper?

Sent from my iPad using BV Forum

Min satte i alle fall i hodet, panna, hånda, leggen og føttene, samt korsrygg og en på magen. Dem på bena var veldig vonde synes jeg, gruer meg til neste gang:/ fikk en del murringer osv etterpå, men jeg ble tøyd samtidig, så ikke godt å si hva som forårsaket det.

Jeg skulle få akupunktur på torsdag, men fordi gutten ligger delvis i tverrleie turte ikkje jm å sette nåler for forberedende. Jeg fikk derimot nål midt i magen for å prøve å trekke babyen lenger ned, noe jeg føler har skjedd. Dersom hun er en god akupunktør setter hun nåler etter hva du forteller, hvordan tungen din ser ut og hvordan pulsen din i begge hendene er. Det er ikke alltid bra at nålene settes samme sted på alle gravide, vi har jo ulike forstyrrelser i kroppen som kan forhindre en effektiv fødsel :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Min jm setter i hodet, hendene, leggene, føttene og også på magen nå de to siste gangene. Noen gjør litt vondt å sette, men det går greit :) Har tatt fire ganger nå, og har hatt en del murringer på kvelden samme dag som jeg tok de. Kan godt tro at de har hjulpet til med modninga ja :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skulle få akupunktur på torsdag, men fordi gutten ligger delvis i tverrleie turte ikkje jm å sette nåler for forberedende. Jeg fikk derimot nål midt i magen for å prøve å trekke babyen lenger ned, noe jeg føler har skjedd. Dersom hun er en god akupunktør setter hun nåler etter hva du forteller, hvordan tungen din ser ut og hvordan pulsen din i begge hendene er. Det er ikke alltid bra at nålene settes samme sted på alle gravide, vi har jo ulike forstyrrelser i kroppen som kan forhindre en effektiv fødsel :)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
De skal vurdere hver enkelt individuelt, men jeg har vært hos mange akupunktører og har aku.utdannelse selv, og aldri vært borti noen som bruker tungediagnostikk, og bare en som har brukt puls. Man kan finne punktene på mange andre måter, utifra TKM :) så man kan godt være flink selvom man ikke gjør det, altså.

De skal vurdere hver enkelt individuelt, men jeg har vært hos mange akupunktører og har aku.utdannelse selv, og aldri vært borti noen som bruker tungediagnostikk, og bare en som har brukt puls. Man kan finne punktene på mange andre måter, utifra TKM :) så man kan godt være flink selvom man ikke gjør det, altså.
Ja, det kan godt være. Så jeg var uheldig med formuleringen der! :-)

Skal til JM i morgen, skal spør om hun kan sette. Søsteren min syns jeg kunne spør om hun kunne strippe (eller hva det nå heter) meg også. Håper hun vil gjøre det. Er litt lei og utålmodig nå.

Jeg skal få i morgen... Tenkte egentlig vente til termin, men jordmor mente det var greit å starte nå. Spent på hva hun sier etter en undersøkelse. Er jeg så moden som jeg tror? Tukler man med naturens gang og er deg positivt eller ikke? Gru/gleder meg......

Jm hadde ikke tid til akupunktur i dag, men fikk time neste fredag. Men jeg ble strippa, var moden og hadde litt over 1 cm åpning. Var nettopp på toalettet, og kom litt blod på papiret med utflod, dette trenger jo ikke ha noe å si, kan jo bare vær litt irritert etter at jm var å pirket. Men skal prøve på litt sengekos og sterk mat i kveld ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg ble ikke tøyd. Har 2 cm åpning og han ligger helt ned i bekkenet. Hun tok på hodet hans. 7 dager til termin! Gjenstår å se om akupunkturen har noe å si for meg:-)

Back
Topp