Modning?

Oh!

Flørter med forumet
Jeg kjenner sånn skraping/stikking i livmorhalsen. Dette husker jeg fra slutten av forrige svangerskap som modning av livmorhalsen den siste mnd før fødsel. Nå er jeg i uke 20. Flere som har kjent dette eller er jeg på tur mot altfor tidlig fødsel her?

Jeg kjenner sånn skraping/stikking i livmorhalsen. Dette husker jeg fra slutten av forrige svangerskap som modning av livmorhalsen den siste mnd før fødsel. Nå er jeg i uke 20. Flere som har kjent dette eller er jeg på tur mot altfor tidlig fødsel her?

Er det sånn "stikking/skraping" i underlivet du mener? For det har jeg også hatt to ganger nå siden lørdag :-/ Som om noen står å stikker med kniv :-/

Jeg har opplevd dette i begge mine svangerskap og fikk beskjed av jordmor i første svangerskap at dette var normalt.
I andre svangerskap fikk jeg samme beskjed da jeg tok det opp i forbindelse med for tidlige rier og nedpress, de målte livmorhalsen samtidig og alt var fint. :)

Dersom du opplever økende smerte ville jeg ringt legen :)

Er det sånn "stikking/skraping" i underlivet du mener? For det har jeg også hatt to ganger nå siden lørdag :-/ Som om noen står å stikker med kniv :-/
Det har jeg hatt mye av. :)
Sånn plutselig at jeg hopper til og auer meg som en tulling. Haha.

Det har jeg hatt mye av. :)
Sånn plutselig at jeg hopper til og auer meg som en tulling. Haha.

Jepp :-P Det gjorde jeg på lørdag, satt i sofaen hjemme å pakket og utbryter plutselig au så 6 åringen, mannen og hunden reagerer og så kommer det fra 6 åringen å de der tvillingene altså, de gjør at du får vondt mamma :-P Han har en enkel løsning på alt og hunden tror vi skal leke uavhengig om det er au eller kom liksom :-D

Hadde veldig mye stikking de første ukene, jordmor mente det var fordi mye blir strekt og utvidet der nede og det var ingenting å bekymre seg for.

Erfaringsmessig kan sånne plutselige stikk være at babyen sparker eller slå direkte mot mormunnen. Han gjør det ofte hos meg og det kjennes like ekkelt ut hver gang. Kan sammenlignes med å følelsen når man tar celleprøve.

Erfaringsmessig kan sånne plutselige stikk være at babyen sparker eller slå direkte mot mormunnen. Han gjør det ofte hos meg og det kjennes like ekkelt ut hver gang. Kan sammenlignes med å følelsen når man tar celleprøve.

Jeg lurer på om jeg kan ha fått de i forbindelse med at de har snudd seg fra tverrleie til hode/sete leie ? Vet jo ikke om det er mulig da men var bare lørdag og søndag så ferdig og nå kjenner jeg bevegelser midt i magen som om de har snudd seg?

Back
Topp