Modning

Spiritanimal

Flørter med forumet
Jeg var på kontroll på sykehuset i dag og der sjekket legen modning. Legen sa livmorhalsen min var 3 cm, den er normalt 5cm. Så det var litt modnet men det er fortsatt 3 cm igjen.

Kjente at jeg ble litt demotivert av å få denne nyheten, for jeg fikk følelsen av at det var lite? Er førstegangsfødende så aner ingenting om modning !:)

Betyr 3 cm igjen at jeg har langt igjen til fødsel? Evt kommentarer på egne erfaringer med dette med modning? Har det såååå mye å si? Har hatt modningsrier i hele natt så håper at de har noe å si.....

Trenger det ta lang tid å modne de siste 3 cm?

Når har du termin da?:)

At den nå er 3 cm betyr jo at kroppen jobber med den. Hvor fort det går er jo veldig individuelt. Først skal den flate helt ut, også begynner den å åpne seg.

Første gang jeg fødte så begynte den å åpne seg 8 dager etter termin.:)

Når har du termin da?:)

At den nå er 3 cm betyr jo at kroppen jobber med den. Hvor fort det går er jo veldig individuelt. Først skal den flate helt ut, også begynner den å åpne seg.

Første gang jeg fødte så begynte den å åpne seg 8 dager etter termin.:)
Ja det glemte jeg å si da hehe, jeg har termin om to uker!:) så kanskje jeg bare krisemaksimerer og at modning på to uker er fullt mulig.....

Ja det glemte jeg å si da hehe, jeg har termin om to uker!:) så kanskje jeg bare krisemaksimerer og at modning på to uker er fullt mulig.....
Åja det er jo enda lenge til.:) De fleste føder fra 2 uker før til 2 uker etter termin så det er god tid. Kroppen setter bare plutselig igang når den er klar.:)

De 3 cm kan forsvinne fort :) Hvis du får noen modningsrier. Noen skjer det raskt på, andre kan gå med 3 cm åpning i ukesvis. Rare greier, hvordan kroppene fungerer forskjellig! :) 39+6 hadde jeg 1 cm av livmorhalsen og var moden. Men har ikke født 3 dager etterpå altså.

De 3 cm kan forsvinne fort :) Hvis du får noen modningsrier. Noen skjer det raskt på, andre kan gå med 3 cm åpning i ukesvis. Rare greier, hvordan kroppene fungerer forskjellig! :) 39+6 hadde jeg 1 cm av livmorhalsen og var moden. Men har ikke født 3 dager etterpå altså.
Takk for svar! Det virker veldig individuelt ja- får håpe kroppen min modner raskt!

Jeg fikk vite at min var på nesten 8 cm?! :-O på en kontroll... blei sjekket i går kveld, å den er på ca 2 cm nå... Jeg er 37+1 og lengter etter å føde :-)
Fikk beskjed fra jordmor at det kan gå alt fra dager til uker før de siste cm blir "borte".

Jeg hadde litt over 4 cm i uke 24. Nå er jeg 39+1 og det kjennes ikke ut som jeg skal føde de første dagene. :) Kroppen styrer det der og bestemmer seg plutselig.:)

Jeg fikk vite at min var på nesten 8 cm?! :-O på en kontroll... blei sjekket i går kveld, å den er på ca 2 cm nå... Jeg er 37+1 og lengter etter å føde :-)
Fikk beskjed fra jordmor at det kan gå alt fra dager til uker før de siste cm blir "borte".
Åååh, det er synd det ikke er noen fasitsvar på fødsel egentlig!

Jeg hadde litt over 4 cm i uke 24. Nå er jeg 39+1 og det kjennes ikke ut som jeg skal føde de første dagene. :) Kroppen styrer det der og bestemmer seg plutselig.:)
Kroppen er sin egen sjef og jeg må tydeligvis slutte å håpe for mye he he. Det skjer når det skal skje eller hur?

Kroppen er sin egen sjef og jeg må tydeligvis slutte å håpe for mye he he. Det skjer når det skal skje eller hur?
Håpe kan man jo alltids.:D Det er jo spennende å vite at det kan skje noe når som helst. Jeg syns spesielt det er spennende å våkne om morgenen, for fødsel starter ofte iløpet av natten. Og det gjorde det for meg sist. Da våkne jeg til blodig utflod og jevne sammentrekninger. Da skjønte jeg at nå skjer det.:D

Håpe kan man jo alltids.:D Det er jo spennende å vite at det kan skje noe når som helst. Jeg syns spesielt det er spennende å våkne om morgenen, for fødsel starter ofte iløpet av natten. Og det gjorde det for meg sist. Da våkne jeg til blodig utflod og jevne sammentrekninger. Da skjønte jeg at nå skjer det.:D
Helt enig! Det er veldig spennende å våkne!:) men nå som jeg fikk vite om modningen ble jeg litt sånn "åja, nå kan jeg jo bare glemme at det skjer snart". Men som flere av dere sier kan modning skje raskt.....:-)

Sniker fra september. ;-) Jeg var på sjekk på føden kl.21 om kvelden. Jordmor sjekket meg og jeg fikk beskjed om at jeg ikke var moden og at jeg hadde 1cm åpning. Kl. 00.45 var babyen ute :-) Så det kan gå fort! Har du prøvd modningsskupunktur?

På min siste dag med kontroll på føden var den 3 cm kl 11, og da jeg skulle bli satt igang pga rier og ikke åpning, var den helt flat og jeg var 4 cm åpnet av meg selv kl 22! Så det kan gå både kort og lang tid :)

Sniker fra september. ;-) Jeg var på sjekk på føden kl.21 om kvelden. Jordmor sjekket meg og jeg fikk beskjed om at jeg ikke var moden og at jeg hadde 1cm åpning. Kl. 00.45 var babyen ute :-) Så det kan gå fort! Har du prøvd modningsskupunktur?
Hurra! Liker å høre at det kan gå fort! Nei, har ikke prøvd akupunktur, men etter i dag blir det tatt opp til vurdering!

På min siste dag med kontroll på føden var den 3 cm kl 11, og da jeg skulle bli satt igang pga rier og ikke åpning, var den helt flat og jeg var 4 cm åpnet av meg selv kl 22! Så det kan gå både kort og lang tid :)
Motiverende å høre! Wow! Da tar jeg ikke lengden på "halsen min" så tungt :p

Motiverende å høre! Wow! Da tar jeg ikke lengden på "halsen min" så tungt :p

Nei, det trenger du ikke! Jeg gikk forsåvidt med rier i 4 dager uten at det gjorde noe som helst med åpningen, men siste dagen hadde jeg altså fortsatt 3 cm hals kl 10 og baby var ute kl 03 på natten!
Håper det går fort hos deg :) :)

Back
Topp