Modning

Lucky#1

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Sjekker jordmor nedentil ved kontroll? Og når startet/ starter dere med det? Når jeg ser nedentil med speil ser det ut som noe ligger i åpningen, usikker på om det har vært der før.. Kan det være mormunnen? Mini er festet, om det kan ha noe å si. Kjenner også en del nedpress.

De gjør vel strengt tatt ikke det før overtidskontroll? Ble aldri sjekket med første hos jordmor.
Om du lurer på noe, så er det bare å spørre om ho kan ta en titt. Det gjorde jeg. ;)

Ble aldri sjekket for det forrige gang. Trur ikke det er rutine, da det vel ikke har så mye for seg å sjekke det. Man kan jo gå med modning lenge før fødsel starter:)

Last edited by a moderator:
Jeg vet ikke! Men jeg mener jeg har blitt modnet på sykehuset med de to andre jeg!! Sånn i slutten har jordmor tatt underlivssjekk og tøyd meg ;-)

Jeg har blitt sjekket på siste kontroll hos jordmor de andre gangene, men bare hvis jeg ville selv.
Det er ikke bra å være oppi der å "grafse" for mye :-)

Jeg skal ikke det... Har ikke flere JM timer og skal nå bare på ukentlig oppfølging på sykehuset. Regner ikke med at de sjekker meg der nede.. Og tror ikke jeg er helt klar for det heller :p

Sjekker jordmor nedentil ved kontroll? Og når startet/ starter dere med det? Når jeg ser nedentil med speil ser det ut som noe ligger i åpningen, usikker på om det har vært der før.. Kan det være mormunnen? Mini er festet, om det kan ha noe å si. Kjenner også en del nedpress.
Det kan være skjedeveggen som er hoven bare. Jeg er fryktelig hoven overalt nedi der,og det blir verre og verre jo lenger ned babyen kommer. Be jordmor om og ta en titt :) Det gjorde jeg,og hun sa at jeg var normalt hoven,selv om jeg føler at hele musen ramler ut :p

Det kan være skjedeveggen som er hoven bare. Jeg er fryktelig hoven overalt nedi der,og det blir verre og verre jo lenger ned babyen kommer. Be jordmor om og ta en titt :) Det gjorde jeg,og hun sa at jeg var normalt hoven,selv om jeg føler at hele musen ramler ut :p

Jeg føler meg ganske Hoven ja :p føles ut som om jeg skal sprenge der nede!

Jordmora mi sa at hun sjekket om jeg ønsket det. Men det var kanskje en dum ting å gjøre fordi hvis man fikk høre man var godt moden/åpning, så kunne man få falske forhåpninger.

Jordmoren min sa at ut pleide å tilby stripping mot slutten dersom man ønsket det , så da sjekker hun vell alt da:p usikker på m jeg tørr det da

Her sjekker ikke jordmor.
Fått høre at de ikke vil sjekke unødvendig mye oppe der. Er nok ikke bra med tanke på evt mulighet for infeksjon osv.
Og så kan man jo gå lenge med modning ja.

Vil at fødsel osv skal starte av seg selv, så jeg ønsker ikke noe tafsing der bare for å få høre hvordan det ligger an. Det vil jeg jo tidsnok merke, når fødsel er igang, om jeg ikke skal gå å tenke på cm jeg er moden også... Hi hi. :-)

Back
Topp