Modning

LoveMyMiracle

Mamma til vakre Adrian <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Har så mange spørsmål!
Hva regnes som modning? Og disse maseriene, hvordan kjennes de ut??

Jeg har så mye murringer og tak i korsryggen, stikkninger i livmora. Ingenting som er regelmessig, så vet at det ikke er baby på gang riktig enda. Men det er hele døgnet, og veldig plagsomt og slitsomt.

Har mye kynnere, og får nærmest "hold" under navelen hvis jeg anstrenger meg for mye. Har mye vondter, og det er tungt og alt er kjipt egentlig. Ble litt klaging dette her, men er det sånn det skal være de siste 6 ukene? Og er det modning på gang? Er jo ikke lenge før den første oktoberbabyen popper ut her inne. Hva opplever du som modning, og del gjerne erfaring fra tidligere svangerskap?

For meg høres det ut som normalt. Jeg hadde det slik med nr.1 og nå, da er jeg i uke 36. Som jeg forstår det er det et tegn på at alt går bra/rett vei og livmoren forbereder seg på fødsel (så lenge det er ikke utrolig mye vondt)

Som du skrevet, de er ikke regelmessig, så de er ikke reir. Det er lurt å snakke med Jordmor om du føler deg usikkert/helt ubehagelig. I alle fall det nærmere seg nå og det er ikke lenger til du holder gutten din i armene:)

Når livmor tuppen begynner å bli myk er modningen på gang. (Denne skal være hard. ) jeg var jo på ekstra kontroll får å sjekke siden eg har litt nedpress under kynnere. Hva da 1 cm åpen å begynnt å bli litt myk så. Men livmorhalsen hva enda lang så hva ikke noe "fare". Masse rier er kynnere som kommer jevnlig hele dagen og er litt ubehagelige(skal ikke kjennes i ryggen) samt at de har ein viss påkjenning på livmorhalsen som kan bety at modning er på gang. Kjenner du kynnerene i ryggen ville eg tatt kontakt med vakthavende jordmor el føden å si hvordan du har det og føles. (Masse rier skal ikke være regelmessige, men jevnt utøve dagen ) hva litt vanskelig å forklare når eg mått skrive alt men håper det ga deg litt info. ;) lykke til

Det er så mye som er "normalt" at det er vanskelig å vite slikt. Jeg hadde ikke en eneste kynner i mitt forrige svangerskap, nesten ikke nedpress eller andre typiske modenhetstegn, men fødte 2 uker før termin. Trodde selv jeg aldri kom til å føde og var drit stressa fordi jeg ikke hadde kynnere - for det hadde jo "alle" andre. :) Så mye er normalt og det er vanskelig å vite "hva det betyr". Men føde skal vi vel alle i løpet av de neste ukene ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har også kynnere forsvunnet fullstendig, er kun når jeg sykler i oppoverbakke nå :s før kom de hele tiden :p
Tror heller aldri jeg blir å føde :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Etter noen dagers pause har kynnere, nedpress, stikking og enorm trøtthet kommet tilbake. Det var veldig godt med noen dagers pause, men det må jo bare dure og gå frem til fødsel.

Kjenner jeg kommer til å bli en smule gal, men det er jo bare å bite tennene sammen.

Det virker som "alt" er normalt i slutten gitt...

Når livmor tuppen begynner å bli myk er modningen på gang. (Denne skal være hard. ) jeg var jo på ekstra kontroll får å sjekke siden eg har litt nedpress under kynnere. Hva da 1 cm åpen å begynnt å bli litt myk så. Men livmorhalsen hva enda lang så hva ikke noe "fare". Masse rier er kynnere som kommer jevnlig hele dagen og er litt ubehagelige(skal ikke kjennes i ryggen) samt at de har ein viss påkjenning på livmorhalsen som kan bety at modning er på gang. Kjenner du kynnerene i ryggen ville eg tatt kontakt med vakthavende jordmor el føden å si hvordan du har det og føles. (Masse rier skal ikke være regelmessige, men jevnt utøve dagen ) hva litt vanskelig å forklare når eg mått skrive alt men håper det ga deg litt info. ;) lykke til
Tusen takk :D Skal til jordmor i morgen på kontroll så skal ta det opp da :) Syns det er mye nå på slutten som er vanskelig å forstå fordi det er så forskjell fra person til person :P

Tusen takk :D Skal til jordmor i morgen på kontroll så skal ta det opp da :) Syns det er mye nå på slutten som er vanskelig å forstå fordi det er så forskjell fra person til person :p
Ja det er sant. Alle opplever jo smerte å slik i forskjellige grader. Tenkte selv å ringe jordmor i morgen å få en kontroll siden eg ikke har våre i form selv i dag mått til med en riedempende tabelett i kveld å håper den hjelper.

Jordmor mente det var for tidlig med modning, men at det var veldig positivt det som var. Eller, det var for tidlig å kalle det modning, men at kroppen jobbet riktig rettning og at alt dette var helt normalt :)
Det er jo strålende:-) Nå kjente jeg at jeg gleder meg veldig til min egen jm time neste uke:-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Back
Topp