Modning

Bollemor

Elsker forumet
*MIA*
Var hos JM i dag, og fortalte hvor redd og nervøs jeg er for å føde hjemme eller i bilen siden sist fødsel var styrtfødsel (50 min).

HUn er bare super søt og kom med mange trøstende ord. Hun sjekket om jeg er moden, og det var jeg, med 2 cm åpning! Så da håper jeg at det ikke er så fryktelig lenge igjen av dette svangerskapet!
Hun sa også at siden mine fødsler har vært så sjappe, så kan man vurdere å legge meg inn når terminen nærmer seg og ta vannet, så vil fødselen starte av seg selv, under kontrolerte omgivelser. Også fikk jeg nummeret henens, så var det bare å ringe om jeg satt alene med barna og begynte å føde (hun bor rett ved oss)

Fler har fått sjekket om de er modne ennå?

Skal t jordmor nå halv tre... Håper virkelig jeg er moden og hun kan tøye så det setter i gang... Er så svimmel og sliten og muggen om dagen.. Vil føde NÅ! Hehe

Så flott at hun kan komme hjem til deg om du ikke skulle ha noen der når det starter:)

Har ikke blitt sjekka og aldri opplevd det med forrige heller bortsett fra de gangene jeg var inne med premature rier på føden. Håper det er modent etter alle de rundene med maserier som kommer og går om dagen:p

Tirsdag 1.april er neste time hos JM, og da skal hun sjekke og ev tøye.

Så spennende! Blir gøy å følge deg :)

Jeg skal til jm 1.april og da skal hun sjekke og strippe om det ikke har skjedd noe... Veldig spent, håper fødselen går raskere enn sist, da tok det nesten tre døgn fra første rie til han var ute ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke blitt sjekket for det, men jeg lurer veldig på om alle disse maseriene og kynnerne har hatt noe effekt så langt!
Var på siste svg.kontroll hos legen igår, og ble henvist til overtidskontroll, og har siste JM time neste uke om jeg ikke har fødd før det (termin 31. mars).

Spennende for deg å vite at du har 2 cm åpning da!! Kanskje fødselen er rett rundt hjørnet, ja:)

Jeg ble ikke sjekket sist jordmortime, men jeg var bare på dagen 36 uker... Men kan noen forklare hva som skjer når de stripper deg? Jeg leser dette overalt, men klarer ikke finne ut hva det betyr :P Gjør det vondt, hva er hensikten osv?

Jeg ble ikke sjekket sist jordmortime, men jeg var bare på dagen 36 uker... Men kan noen forklare hva som skjer når de stripper deg? Jeg leser dette overalt, men klarer ikke finne ut hva det betyr :P Gjør det vondt, hva er hensikten osv?
Jeg har fått det forklart fra ei venninne men har igrunn ikke peiling selv. Slik jeg forsto var det at man surret en finger rundt livmor-tappen så den startet å åpne seg :-p hun syntes ikke det var kjempe ubehagelig og det fikk fortgang på hennes fødsel :-) noen kan visst ha samme effekt av sex også ;-)

Jeg har fått det forklart fra ei venninne men har igrunn ikke peiling selv. Slik jeg forsto var det at man surret en finger rundt livmor-tappen så den startet å åpne seg :-p hun syntes ikke det var kjempe ubehagelig og det fikk fortgang på hennes fødsel :-) noen kan visst ha samme effekt av sex også ;-)

Jeg fikk forklaring av jordmor, hun viste meg bilde av hvordan fosteret lå og hva hun skulle gjøre. Det går på å bruke noen fingre og løsne hinnen på innsiden av mormunnen mot fosteret. Dette frigjør prostaglandner som igjen er det samme som er i sæd. Men mye mer enn hva som er i sæd forsto jeg. Det kan vist være ganske smertefullt... Så hun gjør så mye som jeg orker. Håper jeg slipper og fødselen starter før :P ;)

Så gøy at du allerede har 2 cm da! Det er jo kjempefint :)
Hun høres veldig grei ut den jordmoren der.

Jeg har ikke sjekket, og *kremt* har ikke lyst til å bli sjekket der nede i det hele tatt... Vet jo jeg må det på et eller annet tidspunkt, men den tid den sorg :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp