Modning..

sweeti88

Forelsket i forumet
Nå har jeg akkurat kommet hjem fra min første time med modningsakupunktur, blir spennende å se om det har noen effekt :) Fikk når jeg gikk med første også, men er jo vanskelig å si om det hadde noe effekt eller om det var kroppen selv som endelig var klar og ordnet opp :p

Noen andre som har erfaring med dette? Noen som evt. har prøvd ett svangerskap og ikke med andre?

Ej veit venninna mi hadde d me sin siste, ho he 3 unga å he gått over tida me dei to første, så ho prøve d for å sjå om d hadde noe effekt for ho ville ikke gå over tida, men ho jekk 11 daga på overtid me sin siste me..så for noken funka d sikkert, men ikke alle:) trur kroppen ordna ut akkurat sann d passa den ej:) men håpe d funka for dej da:) lykke til:)

Jeg prøvde en gang i uke 37 og en gang i uke 38. Akupunktøren mente på at jeg måtte ta noen ganger før det virket. Og siden det er litt dyrt fant jeg ut at dette gidder jeg ikke mere. Hvis jeg skal gå en gang i uka, så skjer det jop av seg selv til slutt likevel! Men fikk akupunktur mot smertene forrige fødsel. Hjalp ikke mot smertene, men da derimot satt det saker og ting igang! Fra 10 min mellom riene til 3-4 min mellom riene på en halv time med nåler! Vanskelig å si om det var nålene som gjorde det, men en eller annen effekt har de nok:-) Håper de setter ting igang for deg! Er kjedelig å gå og vente...

Ej veit venninna mi hadde d me sin siste, ho he 3 unga å he gått over tida me dei to første, så ho prøve d for å sjå om d hadde noe effekt for ho ville ikke gå over tida, men ho jekk 11 daga på overtid me sin siste me..så for noken funka d sikkert, men ikke alle:) trur kroppen ordna ut akkurat sann d passa den ej:) men håpe d funka for dej da:) lykke til:)

gikk 5 dager over termin med første, så hjalp i såfall bare litt på modningen med første :p Men er jo vært ett forsøk denne gangen også :)

Jeg prøvde en gang i uke 37 og en gang i uke 38. Akupunktøren mente på at jeg måtte ta noen ganger før det virket. Og siden det er litt dyrt fant jeg ut at dette gidder jeg ikke mere. Hvis jeg skal gå en gang i uka, så skjer det jop av seg selv til slutt likevel! Men fikk akupunktur mot smertene forrige fødsel. Hjalp ikke mot smertene, men da derimot satt det saker og ting igang! Fra 10 min mellom riene til 3-4 min mellom riene på en halv time med nåler! Vanskelig å si om det var nålene som gjorde det, men en eller annen effekt har de nok:) Håper de setter ting igang for deg! Er kjedelig å gå og vente...

Eneste grunnen til at jeg orker å prøve det, er at det er jordmødre m/aku. utd. på den lokale fødestua som utfører det som endel av tilbudet for dem som skal føde der :) Noen fordeler er det ved å bo på en liten plass :) Hadde aldri orket hvis jeg måtte betale de prisene enkelte har nevnt her inn, så skjønner deg veldig godt..
Jordmoren jeg var hos i dag, ville ha meg inn 3 dager på rad nå først. Så skulle de se om kroppen min tok hintet, hvis ikke ble det kanskje ny runde med litt mer aggressive nåler, pluss litt tøying og røsking v/ behov :p
Har sovet i 2 timer etter jeg kom hjem da, så noe positivt hadde det iallefall med seg :)

Eneste grunnen til at jeg orker å prøve det, er at det er jordmødre m/aku. utd. på den lokale fødestua som utfører det som endel av tilbudet for dem som skal føde der :) Noen fordeler er det ved å bo på en liten plass :) Hadde aldri orket hvis jeg måtte betale de prisene enkelte har nevnt her inn, så skjønner deg veldig godt..
Jordmoren jeg var hos i dag, ville ha meg inn 3 dager på rad nå først. Så skulle de se om kroppen min tok hintet, hvis ikke ble det kanskje ny runde med litt mer aggressive nåler, pluss litt tøying og røsking v/ behov :p
Har sovet i 2 timer etter jeg kom hjem da, så noe positivt hadde det iallefall med seg :)

Så heldig du er som har et slikt tilbud!:) Jeg skal ikke, koster 700kr gangen. Blir litt hefti for lommeboka. Som du sier, tilslutt skjer det jo uansett! :p

Så heldig du er som har et slikt tilbud!:) Jeg skal ikke, koster 700kr gangen. Blir litt hefti for lommeboka. Som du sier, tilslutt skjer det jo uansett! :p

Ja, det var mye. Hadde jeg aldri orket heller. Da hadde jeg heller prøvd sengekos en gang om dagen :D billigere og deiligere... :p

Årh, så heldig du er som har sånn et tilbud i nærheten. Håper det hjelper for deg da:-) Husker jeg var helt pest etter første gangen jeg også var der. Full av forventninger+ det gjorde litt vondt; sov i 2-3 timer da jeg kom hjem. Hehe! Lykke til med innspurten!:-)

Ja, vi er superheldige som fortsatt har fødestua her på lokalsykehuset, gir noen fordeler og ekstra trygghet siden man kjenner de fleste som jobber der:)

700 kr :eek: Er jo en helt latterlig pris, men for all del er sikkert mange av dem som er villig til å betale.. Ungen kommer jo når han finner det for godt uansett :p

Rakk 1 gang med nr 2, hu kom dagen etter, 11dager før termin. Med nr 3 tok jeg 2-3 ganger og han kom 8 dager før. Nå har jeg tatt 2 ganger til nå, så blir spennende å se. Har brukt akupunktur mot bekkensmertene også i dette sv.skapet, funker kjempe bra. :)

Her er det fysioen min som gjør det, så hu tar det bare som en del av behandlingen :D Så derfor 0kr :)

Hadde det vært gratis så hadde nok jeg også prøvd. Men ha ikke trua nok til å betale for det. Han kommer jo ut uansett :p

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Rakk 1 gang med nr 2, hu kom dagen etter, 11dager før termin. Med nr 3 tok jeg 2-3 ganger og han kom 8 dager før. Nå har jeg tatt 2 ganger til nå, så blir spennende å se. Har brukt akupunktur mot bekkensmertene også i dette sv.skapet, funker kjempe bra. :)

Her er det fysioen min som gjør det, så hu tar det bare som en del av behandlingen :D Så derfor 0kr :)
Høres jo ut som du er en av de heldige som det fungerer godt på:-) Kan jo være tilfeldig, men siden det har startet så raskt etterpå høres det jo pos. ut:-) Satser på at det har god effekt på oss begge denne gangen:-)
Og så flott at du får det som en del av behandlingen:-)

Høres jo ut som du er en av de heldige som det fungerer godt på:) Kan jo være tilfeldig, men siden det har startet så raskt etterpå høres det jo pos. ut:) Satser på at det har god effekt på oss begge denne gangen:)
Og så flott at du får det som en del av behandlingen:)

Ja tror jeg er en av de det fungerer godt på, brukte det og som smertelindring på fødsel nr 2 og syns det hjalp veldig.
Jupp vi får holde tomlene for hverandre og tenke rier og åpning fremover. :D

Ja tror jeg er en av de det fungerer godt på, brukte det og som smertelindring på fødsel nr 2 og syns det hjalp veldig.
Jupp vi får holde tomlene for hverandre og tenke rier og åpning fremover. :D

Prøvde det også som smertelindring under sist fødsel, men hadde heller dårlig effekt. Men hadde en lett og rask fødsel da, så kan jo ha hjulpet litt :D
Vi får gjøre det, blir herlig å få lille i armene og bli kvitt denne store magen :D

Prøvde det også som smertelindring under sist fødsel, men hadde heller dårlig effekt. Men hadde en lett og rask fødsel da, så kan jo ha hjulpet litt :D
Vi får gjøre det, blir herlig å få lille i armene og bli kvitt denne store magen :D

Vet det er veldig forskjell på hvor godt det funker, så man må nesten bare prøve seg fram tror jeg.
Nå er jeg veldig klar kjenner jeg, skal til gyn på fredag og da skulle han prøve å "rope" han ut som han sa. Så håper det kan være med på at jeg i hvertfall kan få litt før. :) Er så lei og sliten av vondter nå. :/

Vet det er veldig forskjell på hvor godt det funker, så man må nesten bare prøve seg fram tror jeg.
Nå er jeg veldig klar kjenner jeg, skal til gyn på fredag og da skulle han prøve å "rope" han ut som han sa. Så håper det kan være med på at jeg i hvertfall kan få litt før. :) Er så lei og sliten av vondter nå. :/

Hihi, får håpe han kan rope høyt og med effekt da :p Håper han kommer litt før da, ikke noe kjekt når man har mye vondt og plager :(
Jeg har vært veldig heldig, hatt lite plager og vondter :) Kjenner ikke at jeg stresser noe med å få han ut, koser meg heller den siste tiden sammen med storesøster(hun er veldig kosete og oppmerksomhetssøkende mot meg for tiden) :) Men kjenner at det skal bli godt å få kroppen sin og energien tilbake, så jeg har litt mer tilovers til henne :)

Jeg har hatt min tredje time. Virker som det har en effekt, for har hatt mer maserier/modningsrier etter at jeg begynte. Men det kan jo være tilfeldig også.
Har blitt forklart at det setter ikke nødvendigvis ting fortere i gang, men gjør at kroppen er bedre forberedt når det starter, slik at det går enklere og raskere da, så har ingen store forventninger til at jeg skal føde nå en uke før termin - men håper jeg slipper å gå mye over ;-)
Her koster første time 400 og deretter 250 pr time.

Back
Topp