Modning og fødsel

Charlotte

Charlotte
Jeg har hatt magesmerter, løs mage og kvalmen siden i natt. Også veldig vondt i underlivet. Tror dere noe som skjer snart eller er det vanlig. Er 38 uker i dag.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

er nok modningstegn, har selv hatt noen kvalme-episoder siste ukene, noen ganger løs mage og "rar" mage. alt fordelt på flere uker, men er like gravid enda (39+5) så er ikke sikkert noe skjer de første timene, men får krysse fingrene for at det går kjappere med deg enn meg etter tegna har meldt sin ankomst:)

Jeg har mange tegn på at fødsel nermer seg, men jeg har ikke noe tru på at hun kommer tidligere selv om jeg har så mange tegn. Gikk veeeeldig lenge med 3 cm åpning sist, og noen dager med 4-5 cm. Klarer ikke tenke på så mye annet enn fødsel når man har så mye tegn og smerter. Jeg føler ventetiden blir veldig mye lenger når man har så mange tegn. På samme tid er det så spennende med alt som skjer. Jeg hadde 2 cm åpning for snart to uker siden. Skal til JM på mandag og håper det har skjedd noe mer siden jeg har hatt så mye vondt. Håper hun kan tøye litt siden jeg er 38 +6 da. På samme tid har jeg ganske roen i forhold til tidligere svangerskap. Dette er mitt 3, og jeg må innrømme at jeg nyter litt å ha "bare" to barn :)

Det er ikke meningen å ødelegge spenningen din ;) Hadde jeg vert deg, hadde jeg hoppet til køys med mannen ;) det er jo noe som faktisk kan fungere. Om ikke fødselen starter, kan det hjelpe deg til å få mer åpning og dermed kanskje slippe noen rier når du skal føde.

Back
Topp