Modning og akupunktur

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Da har jeg vært på kontroll, først hos jm og så hos lege. Alt så bra ut, baby er ca 3250g nå (estimert til 3450 ved termin). Fikk se henne bevege munn og svelge vann på ul :)

Jeg spurte jm om hun kunne sjekke modning, ja hun kunne det men ville ikke rive og røske noe oppi der for det ga bare maserier og var slitsomt. Greit nok, er bare mest ute etter status på modning. Men hun nådde ikke fram. Hun prøvde å nå fram til hodet på babyen men det lå for langt opp, så hun kjente ingenting... Trodde man kunne kjenne livmortapp uansett jeg...????

Så fikk jeg modningsakupunktur (og noen for avslapning og smertelindring). 9 nåler. Har fått akupunktur før men det har aldri vært så vondt før, så hun traff virkelig! Ene håndleddet er så ømt at det ennå er vondt å bevege. Så da er det bare å vente i spenning å se. Jm sa det var lenge siden hun hadde møtt på noen som responderte så kraftig og sa det hadde vært morro å se om jeg fødte i løpet av helgen.

Blir spennende å se om prinsessa kommer i løpet av helga da :)

Ja det blir spennende. Men kan godt hende det drøyer ei uke også - har nesten gitt opp nå :p
Ja, ser dårlig ut for januar-baby på deg i alle fall, om ikke akupunkturen er VELDIIIIIG effektiv hehe :) prinsessa kommer nok når hun er klar for det :)

Da har jeg vært på kontroll, først hos jm og så hos lege. Alt så bra ut, baby er ca 3250g nå (estimert til 3450 ved termin). Fikk se henne bevege munn og svelge vann på ul :)

Jeg spurte jm om hun kunne sjekke modning, ja hun kunne det men ville ikke rive og røske noe oppi der for det ga bare maserier og var slitsomt. Greit nok, er bare mest ute etter status på modning. Men hun nådde ikke fram. Hun prøvde å nå fram til hodet på babyen men det lå for langt opp, så hun kjente ingenting... Trodde man kunne kjenne livmortapp uansett jeg...????

Så fikk jeg modningsakupunktur (og noen for avslapning og smertelindring). 9 nåler. Har fått akupunktur før men det har aldri vært så vondt før, så hun traff virkelig! Ene håndleddet er så ømt at det ennå er vondt å bevege. Så da er det bare å vente i spenning å se. Jm sa det var lenge siden hun hadde møtt på noen som responderte så kraftig og sa det hadde vært morro å se om jeg fødte i løpet av helgen.

Oj kor spennende :) jeg tør ikke å ta akupunktur jeg litt pysat av meg med tanken på å ha nåler i meg ;) hvem vet når lille babyen i magen vil komme krysser nu fingrene for deg at du føder snart :D da jeg var på sjekk var jeg 2 til 3cm å ho kunne ta en finger på hodet til jenta der inni men livmorhalsen var for lang fikk vite at det kunne enda gå en stund før jeg gikk i fødsel selv om jeg har mye maserier å kynnere :o men jeg prøver å være tålmodig da har jo egentlig ikke termin før den 20 februar :D

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg har fått modningsakupunktur 3 ganger nå. Første gang, når akupunkturen vrei på nålene, var ganske vondt. 2. gang, ikke fult så vondt, og nå siste gang var det bare litt ubehagelig. Visst nok gjør det mindre og mindre vondt jo mer moden man er. Ihvertfall er det det akupunkturen min sier.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jeg har fått modningsakupunktur 3 ganger nå. Første gang, når akupunkturen vrei på nålene, var ganske vondt. 2. gang, ikke fult så vondt, og nå siste gang var det bare litt ubehagelig. Visst nok gjør det mindre og mindre vondt jo mer moden man er. Ihvertfall er det det akupunkturen min sier.

Ikke si det da - dvs jeg ikke er noe moden? Haff....

Ikke si det da - dvs jeg ikke er noe moden? Haff....
Det er nok veldig individuelt hvordan man reagerer. Kanskje den ene behandlingen var det som skulle til for å få fortgang i sakene for deg, mens jeg trenger mange behandlinger. Vi har tradisjon på å gå minst en uke på overtid i min familie. Ingen som føder før termin, og de fleste må settes igang. ;-)

Ehm, akupunktur skal da ikke gjøre vont, modningsakupunktur eller ikke. :-p
Nei, vanlig akupunktur skal ikke gjøre vondt. Ihvertfall ikke etter nålen er satt og man har kjent strålingen. Men på igangsettingsakupunktur jobber man med nålene underveis. Man ligger ikke bare med de i 20 minutter, men akupunkturen står og vrir på nålene og fremprovosere den strålingen man får når de først settes.

Nei, vanlig akupunktur skal ikke gjøre vondt. Ihvertfall ikke etter nålen er satt og man har kjent strålingen. Men på igangsettingsakupunktur jobber man med nålene underveis. Man ligger ikke bare med de i 20 minutter, men akupunkturen står og vrir på nålene og fremprovosere den strålingen man får når de først settes.

Har vært til akupunktur (proffesjonelle) 2 ganger før. De lot meg ligge men pirket litt halvveis. Gjorde vondt da også når punktene ble truffet, noen nåler mer enn andre. Og fikk beskjed om at man skulle kjenne det. Denne gangen ble jeg liggende for å slappe av i 20, så hun gjorde ingenting etter de var satt. Var vondt når hun satte de og noen av de kjente jeg hele tiden ( ikke like mye som når hun stakk da).

Ingen i min familie har gått over bortsett fra søstern min (1 uke). Sist var jeg godt moden i uke 37 som førstegangs, så håpet jeg ikke hadde problemer med det denne gangen. Men som sagt, fikk jo ikke noe svar av jm om jeg var moden eller ikke :( Aldri godt å si da selv om man er moden så kan man være det en stund...

Jeg har nå gått lengre gravid enn noen andre i familien min. Min familie føder ca 18 dager før termin. Har nå bare 10 dager til termin å kjenner jeg er superklar for fødsel. Mamma ringte meg for å fortelle at hun drømte at jenta kommer nå den 4. februar. Nå er det bare å håpe hun har tenkt seg ut snart. <3 Håper, håper!!

Har vært til akupunktur (proffesjonelle) 2 ganger før. De lot meg ligge men pirket litt halvveis. Gjorde vondt da også når punktene ble truffet, noen nåler mer enn andre. Og fikk beskjed om at man skulle kjenne det. Denne gangen ble jeg liggende for å slappe av i 20, så hun gjorde ingenting etter de var satt. Var vondt når hun satte de og noen av de kjente jeg hele tiden ( ikke like mye som når hun stakk da).
Jeg syns det er vondt når nålene settes, og når de blir vridd på. Jeg reagerte også kraftig på visse punkter. Har hatt 5 behandlinger og skal sjekke modning neste uke. Blir spennende. Masser de punktene på hånden og innsiden over anklene så vil det hjelpe på modningen.

Trøøøøøtt! Jeg sovnet på ettermiddagen i går og var stup trøtt tidlig i gårkveld og har sovet som en stein i natt. Kan ikke huske å ha våknet å snudd meg som jeg pleier å gjøre masse. Har spist frokost og kunne godt sovet videre i flere timer nå...

Back
Topp