Modning anyone?

Bkno4426662

Blir kjent med forumet
Jeg er i uke 34+3, mye kynnere, løs mage, kvalm, vondt bekken, magen har sunket, hode ligger godt ned i bekkenet så det føles ut som jeg setter meg på lillegutt, stekker nedentil. Har termin 10. Januar. Merker dette tærer på!
Noen som sliter med det samme?
Tror dere han kommer før av den grunn? Eller er det noen erfaringer om at dette er normalt. Har jo en del uker igjen?! :-S

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har/har hatt det sånn. Hodet festet, vonde kynnere, magen har sunket, løs mage og uvelhet. To leger har sagt til meg at det er stor mulighet for at han kommer før siden han er såpass "klar". Hun ene sa kanskje 2-3 uker før. Men fikk beskjed i stad om at han ikke blir født de første 14 dagene hvertfall.
Jeg tror min bebis kommer før, men ikke "altfor mye" før.
Er foresten 34+6

Ja, da høres det ut som vi har det litt likt. Er jo bare og vente og se da. Denne ventingen er treg. Uff! :-/

Så rart! Har merket endringer i kroppen min jeg også. Går på do med nr2 gjerne 2-3 ganger for dagen. Kynnere hele tiden, kvalme, og ikke minst så føler jeg at hun ligger helt nedi her! Jeg er bare 32+4 da :/ må forhøre meg med jordmor på mandag...

Så rart! Har merket endringer i kroppen min jeg også. Går på do med nr2 gjerne 2-3 ganger for dagen. Kynnere hele tiden, kvalme, og ikke minst så føler jeg at hun ligger helt nedi her! Jeg er bare 32+4 da :/ må forhøre meg med jordmor på mandag...

Ja jeg har vært hos jordmor og har ul til 9. Desember. de er usikkre på fødselsvekten til babyen. Om ikke han kan bli en stor baby, men lurt og ta seg en tur til jordmor. Hun måler litt og kjenner litt på deg. Jeg fikk beskjed om og holde meg i ro og slappe av. Ikke gå superlange turer. Jordmor har vist ikke lov til og utføre innvendig sjekk før i uke 37, pga igangsetting. Kan før til hormonforandring og tidlig fødsel. Jeg er ikke beskymret hvis lillemann kommer nå, men skulle ønske han kunne være litt større en gjennomsnittet hvis han gjør det. De er jo premature hvis de kommer nå. :-/

Jeg har det helt likt.. Kynnere hele dagen, og det hodet da... Føles som det ligger oppi rompa på meg :P

Jeg har det helt likt.. Kynnere hele dagen, og det hodet da... Føles som det ligger oppi rompa på meg :P

Hihi, ja ekstremt ubehagelig. Sitter noen ganger med hjerte i halsen. Tenk at det nærmer seg ! :-) gleder meg så sinnsykt til veer! Høres sprøtt ut men;-P

Det er ganske vanlig å kjenne på alt dette som blir beskrevet flere uker før de faktisk kommer ut. De synker ned, og det er litt ubehagelig. For noen blir jo bekkenløsningen bedre når hodet fester seg.
Men alle disse "tegnene" trenger ikke være indikasjon på at fødsel er nært forestående. Dessverre.
Har kjent på alt det der med de to første, og begge kom på overtid. :)

Går rundt med fødselsfølelse hele tiden jeg også, men har skjønt at jeg rett og slett "bare" er gravid :P Det er så uendelig mye rart som skal skje med kroppen fremover. Bare å holde seg fast :D

Ja, en får roe ned og glede seg over jul og nyttår:-) selv om man skulle så inderlig ønske man kunne hilse på før jul ❤️

• Liker
Reactions: H27
har termin 30.jan. men tror ho kommer en del før. ligger dypt å har hele tia vært plaga med kynnere, non ganger mense smerter og ned press også. har også jevnli kontroll av livmorhals. den hadde begynt å åpne seg innvendi sist kontroll for 2 uker sia. skal på ny kontroll tirsdag så er spent på endring.. har vært en del murring, nedpress osv siden da så regner med enda mer endring. men ho kan godt holde seg inne til i hvertfall uke 37 syns jeg:)

endelig fant jeg svar på mine spm også. Sliter med akkurat det samme, men er jo bare 33+2 .
Det vart slik på mandag. det er så ømt i underlivet at jeg sliter med å gå. kjennes ut som knøtten har snudd seg og ligger ned, men jeg vet ikke. har ikke time hos jordmor før 11 Des, og utredning 17 Des.
har såååå lyst å bli ferdig med dette nå, men samtidig så ønsker jeg ikke noe prematur barn om det er til å unngå :)

Er jo første gangen jeg er gravid , så vet ikke hva jeg kan forvente meg . En ting er vertfall sikkert, bekkenløsningen min er mye bedre enn den har vært på leeeenge og det er utrolig deilig at smerten der slipper litt taket :)

I uke 29 hadde jeg maserier i 3 dager og på den tida sank magen og etter det har jeg hatt mye ubehagelige kynnere og menssmerter (!!) + stikkninger nedentil. Kynnere kommer like fort som de går til tider og har hatt en rar følelse denne gang på at han kommer litt før tiden. Tror det er litt kombinert med at jeg har en jobb der jeg løfter mye tungt og alle "smertene" kom så tidlig denne gang..type modnings-greier. Lillegutt ligger også med hodet godt nede i bekkenet og nesten festet. Nå er jeg 32+2. Men jeg håper såklart at han holder seg fast til termin, i alle fall til uke 37-38. Vil jo at han skal få en bra start uten problemer (det er såklart ikke selvsagt uansett, men sjansen er mindre desto nærmere termin ;) ) :D

Vi får holde ut de siste ukene, jenter! :) Nå er det ikke lenge til uansett om de kommer litt før eller ikke :D Juhu!

Har vært utrolig øm i magen i dag, nederst liksom. Det strekker nok mye på ting både inni og utenpå nå. Og vondt i ryggen.
Kunne tenke meg å bare gå i hi inntil han kommer nå. Så lei plager.

Huff jeg kommer sikkert til å gå over tiden. Er 36 + 2 og hodet har ikke festet seg og magen har ikke sunket :(

Back
Topp