Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det finner man ut ved å bli undersøktså de som sier de er moden eller har åpning har nok blitt sjekket av jordmor eller lege
![]()
Må man spørre om det, eller er det en "normal" sjekk hos jordmor? Føler det blir litt flaut/ukomfortabelt å spørre henne om å grave oppi dåsa for en sjekk..
Noen tilbyr, mens andre gjør det om de blir spurt. Kan vel også være noen som ikke vil gjøre det. Syns også det var litt pinlig å spørre. Jeg spurte on hun evt kunne tøye litt, og da sa hun at hun ikke pleide å gjøre det før termin (hadde akkurat 1 uke til termin), men at hun kunne sjekke om jeg var moden hvis jeg ville. Så da sa hun at jeg var veldig moden og at hun fikk inn to fingre (altså ca 2 cm åpning). Så jeg fikk beskjed at vi ikke burde drøye for lenge før vi dro til sykehuset når noe skjedde. Har lang kjørevei da.så det var jo motiverende å få høre at jeg var så moden, og greit å vite rent praktisk i forhold til at vi ikke venter hjemme så lenge.
Så kjekt!
Hvor mange cm bør man være for å komme inn til føden evt? Har ikke så god peil på dette, Hehe.