MoD’s dagbok

Håper du får mange gode dager fremover
Håper jeg også! Ingen tvil om at væsken utgjør stor forskjell og at jeg kan IKKE slutte med det enda..

Er noe dårligere i dag.. men har måttet bruke mer energi enn jeg hadde pga nytt sykehusbesøk og misforståelser mellom hjemmehjelp og sykehus.. kun sovet 4 timer også - så skal prøve å sove litt nå ❤️
 
Onsdag 26.07
Endelig sov jeg til 07:30 og ikke våkna lys våken kl. 05 som jeg har gjort flere dager på rad nå! :angel4

Hadde kontroll på sykehuset i går, blir overført til fastlegen fra nå. Som er kjempebra! Ingen tvil om at jeg fortsatt er dårlig. Men jeg er STABILT dårlig :hilarious:
Dvs jeg går ikke ned i vekt lenger og blodprøver er fine. Jeg tåler en støyt visstnok!

Hadde også otul og fikk hilse på lille knøttet som virket å være like trøtt som foreldrene på utsiden! Hen ville bare sove hele undersøkelsen så ikke lett for jordmor å få tatt alle bildene og undersøkelsene :laughing002
Alt så helt perfekt ut ❤️
Kjønn må vi vente med til oul 31. august ☺️

Ellers var formen skikkelig ræva i går, begynte ikke med oppkast før på ettermiddag kveld. Og da kom alt opp igjen.. men for å være ærlig så er dette rutine nå.
Kaste opp - også prøve å spise noe annet for å døyve sulten. Også prøve å holde på det så lenge som mulig.

Ligger og venter på hjemmesykepleien nå. Har tatt første dose av Zofran i dag og har ritz som jeg knasker på. Det hjelper.

Skal nok ta en hvil på sofaen når jeg er koblet på væske igjen. Sliten :sleep002
 
Onsdag 26.07 - kveldsoppdatering
Hva skal man si.. trodde dette skulle bli en bedre dag, men har kastet opp alt og ingenting i dag.. tisset på meg selv to ganger fordi brekningene er så kraftige :dead:
Kjempe sjarmerende.
Drikker kun for at jeg ikke skal kaste opp magesyre.. grufullt.

Prøvd å sove mest mulig..

Har nettopp fått i meg et par kopper med havresaft.. men allerede nå kjenner jeg det ulmer i magen. Heldigvis nærmer det seg leggetid så denne dagen kan gå fort over.

Vært en skikkelig tøff dag i dag altså :sorry:
 
Lørdag 29.07
Har vært ei tøff uke, men i går fikk jeg begynt å holde på det lille jeg fikk i meg.
Snakk om litt frukt, riskaker og fisk.
Men bedre enn ingenting!

I dag har vi dristet oss til et besøk på nesten 2,5 time. Det var nok før kroppen ga beskjed at nå holder det, men godt å få kommet seg ut av huset litt ❤️

Håper dette er begynnelsen på en bedre periode.. fingers crossed!
 
Lørdag 5. august
Oisann. En uke siden forrige oppdatering.
Jeg lever.

Siste uka har vært en blanding av skikkelig elendig form og lite energi.
Sliter med å bli kvitt kvalmen, den er der nesten konstant selv med full dose Zofran og Largactil.. trettende.

Hadde sv. Kontroll på onsdag, og fikk høre hjertelyd ❤️ fikk sykmelding ut august, og skal fortsette med intravenøs væske så lenge jeg trenger det.. kanskje prøve på en ny pause om 2 uker hvis kroppen tillater det.
Fikk igjen utslag på uvi, og har ingen symptomer. Urin ble sendt til dyrking men har fortsatt ikke hørt noe. Hadde gått litt ned i vekt siden sist, men jeg spiser såpass lite at det er å forvente.

De siste dagene har vi fokusert på å rydde og kaste ting i heimen. Vi har funnet et hus vi vil kjøpe, men egenkapitalen strekker ikke til.. så det ser fryktelig mørkt ut.
Har begynt å planlegge for at vi blir nok boende her til baby kommer + litt til. Så vi får gjøre det beste ut av situasjonen.

Jeg har ekstremt lite energi for tiden, og merker fort hvis jeg anstrenger meg for mye. Det resulterer ofte i oppkast og/eller ekstrem kvalme, så jeg må være forsiktig. Husker dette fra de forrige svangerskapene også..

Har ikke vært på do på 6 dager nå, så jeg skal ta en dose med Lactulose selv om det kan bli vondt. Vondt å gå forstoppa også..

Ble lang oppdatering - får prøve å skrive oftere :angel4 :laughing002
 
Onsdag 9. august
Vært noen røffe dager igjen.. alltid rundt ukesskifte.. lå sengeliggende hele dagen i går.

I dag er jeg 15+0 uker. Ingen tegn til at HG skal roe seg enda.

Har bestilt privat ul neste uke ifb med bursdagen min. Vi bare måååå vite kjønnet nå, og hva er vel en bedre bursdagsgave enn det..? :happy093 :Heartred
Så det blir 17. august, noen dager etter dagen men det får gå :hilarious:

Brekningene ligger og lurer i bakgrunnen hele tiden.. prøvde å spise litt vannmelon men nå ligger den og «dveler» i halsen på meg..
fikk i meg to skiver med toast, og er fornøyd med det.

Er på 2. posen med væske intravenøst - så nå skal jeg prøve å sove litt ❤️
 
Søndag 13. august
Lei av å ikke få sove en hel natt.. synes det er litt vel tidlig å begynne å øve seg på våkenetter.
Også våkner jeg så innmari tidlig på morgenen i tillegg! Vært våken siden før 05 nå… og har jo ikke akkurat så mye å ta meg til om dagene så dagene blir jo kjempelange!

Sover stort sett på dagtid i tillegg, men ville heller ha sovet hele natta akkurat nå.

Uansett. Var på konsert på fredag. Ble mest sittende hele konserten, men var i overraskende fin form. Så det var deilig.
Kjenner det i rygg/bekken nå, men skal til kiropraktor i morgen ☺️
 
Godt å lese at det etter forholdene går bra med deg og bebis, selvom formen er blæ så ser det ut til at det går bra med lille inni der ❤️ SÅ glad på dine vegne ♥️
 
Fredag 25. august

Lenge siden forrige oppdatering nå. Etter konserten forrige oppdatering så hadde jeg ingen gode dager i etterkant. Før én dag denne uken. Er konstant kvalm, sliten og vond.. og det er tidvis skikkelig tøft å være gravid.. og har begynt å revurdere om jeg skal gå gjennom dette en 4. gang også..
virker som til eldre man er, jo verre takler kroppen dette. Og jeg vil jo være eldre hvis vi skal prøve på en 4. mann også.
Men så vil jeg gjerne gi min mann 2 egne barn også.. og det ville vært koselig å se de vokse opp sammen. Ughhh, dette er så vanskelig :sorry: :nailbiting:

Dagene går til 70% soving, spiser/drikker mest mulig og krangling med midline som lekker igjen. Ikke fått noe respons fra sykehus heller, så nå er jeg på ufrivillig pause.. så jeg prøver å drikke så mye som mulig. Kanskje jeg kan slippe intravenøs væske snart.

Er ufattelig sliten 95% av tiden.. begynt med hodeverk og halsbrann har forverret seg. I tillegg har jeg urolige bein på natta.

Snart halvveis.. snart. Håper den neste halvparten går fort!
 
Onsdag 13. September
Endelig halvveis! 20+0 i dag :happy093
Har vært en tøff tid siden sist. Dagen etter midline ble fjernet så fikk jeg et ekstremt tilbakefall - havnet på sykehuset på nytt i ei uke. Fikk ny dose med medisiner og har fått lagt inn picc line denne gang.

Det er ingen vei utenom IV dessverre. Picc line kan ligge til fødsel (og lenger om nødvendig). Det var snakk om sondeernæring da jeg lå innlagt, men jeg presset i meg nok kcal til at jeg slapp unna det.. heldigvis.

Vært hjemme siden lørdag nå, og er ekstremt sliten. Sover 80-90% av tiden og er ekstremt andpusten hele tiden. Orker absolutt ingenting. Husker denne følelsen igjen fra slutten av 3. trimester. Men så tidlig som uke 20? Håper virkelig energien øker etterhvert..

Har gått på blodfortynnende siden jeg lå innlagt - fordi jeg er så lite i aktivitet.

Men jeg er i det minste hjemme. Jeg kaster ikke opp for tiden, så litt sprøyter og kortpustet får jeg tåle :gen045
 
Hei igjen.

22+1 i dag, bare 18 uker til termin! :happy::Heartred

De siste to ukene har vært en Berg og dalbane. Havnet på sykehuset igjen, men denne gangen på gastro pga ekstreme magesmerter.
Måtte faste 15 timer og spydde som en gris etter 10.. det vedvarte i 2 dager så ble lagt inn på gyn avdeling når jeg ble skrevet ut fra gastro. Hadde betennelse i tarmen så fikk en antibiotika kur som tok symptomene.

På an igjen på gyn med væskebehandling 3 liter til dagen og ny dose med kvalmestillende. Kastet opp absolutt alt igjen, men etter et par dager godtok magen mat igjen.

Ble skrevet ut lørdag og har vært ganske sliten i etterkant. Det tar på kroppen med så mye stress.

Var hos legen onsdag og fikk ny sykmelding, denne gang ut oktober. Hun var frista til å sykmelde meg til permisjon men Nav hadde nok ikke godkjent det :thefinger

Men jeg har akseptert den skjebnen dette svangerskapet også nå. Prøver ikke å komme tilbake til jobb engang, jeg får bare ta vare på meg selv og gutten i magen :Heartblue

Kjenner MASSE liv hver dag nå og det er så koselig at kommende barnefar også får kjenne spark og bevegelser :binkybaby:happy093:hug003

Da er man hvertfall ikke BARE dårlig ❤️

IMG_2678.jpeg

I tillegg er bekkenet vanvittig vondt igjen også, så det er vondt å bevege seg. Spesielt å stå opp fra senga/kle på seg.

Skal komme meg til kiropraktor igjen..
 
23+1 og 17 uker til termin :Heartblue :binkybaby

Mandag/tirsdag denne uka var helt forferdelige. Har begynt nedtrapping av Largactil etter råd fra legen på sykehuset.. og det gikk heller rett til hell :thefinger
Kastet opp 24/7 og var kun sengeliggende.. måtte til og med avlyse hjemmehjelp for jeg orket ikke bevege meg ut av senga. Mannen koblet meg heldigvis opp på 2 liter væske så jeg ikke ble helt dehydrert.

Onsdag kunne jeg begynne å spise litt igjen.

Er på 1 Largactil og 2 Zofran til dagen nå. Kvalmen er fortsatt nesten konstant så det er ekstremt slitsomt.

Jeg har i tillegg snudd døgnet. Sov 8 timer på dagtid i går, som resulterte i NULL søvn i natt tross mange forsøk. Nå er klokka over 06 på morgenen og jeg er fortsatt lys våken.. :confused004
 
24+0 og 16 uker til termin :binkybaby :Heartblue

Formen har ikke vært like røva denne uka som har gått. Hatt noen dårlige dager, men kommet meg ovenpå ved å følge rutinene og presse i meg mat selv om jeg ikke føler for det. Det ER jo det beste.

Var på gravidtreff i går og det var utrolig koselig å kunne snakke med andre «likesinnede» om alt mulig vedrørende svangerskap og fødsel.
Må gå på flere sånne :)

Jeg har derimot fått ekstreme smerter i bekkenet.. jeg har fortsatt ikke vært hos kiropraktor. Jeg får jo væskebehandling man, ons og fredag hver uke så jeg har kun tirsdager og torsdager «fri». De andre dagene er jeg jo låst til stativ 6 timer så det er ikke så mye igjen av dagen etterpå.

Jeg kjenner det er tøft å måtte stå opp og gjøre seg «presentabel» til disse hjemmebesøkene. Forrige onsdag når de skulle skifte plaster på picc line så var det med student så de var her i over 1 time.. jeg sa det gikk greit - men når jeg kjenner på det i etterkant så var det ikke det. Jeg ble KJEMPEkvalm av å styre på så lenge og spesielt siden jeg må holde armen i en ubehagelig vinkel da picc line er på innsiden av armen.. så jeg håper ikke det er student igjen i dag. Tror ikke jeg er tøff nok å si nei heller.. plaster skifte i seg selv er stressende nok pga vinkel og at de er så usikre på hvordan de skal gjøre det hver gang..

Jeg har mest lyst å sove lenge hver dag, og de kan ikke komme senere enn 10 hver gang så det er tøft for meg. Spesielt siden jeg sover så dårlig på nettene (ser jo nå at klokka er over 2 og her sitter jeg og skriver).
Kvalmen er også verre når jeg må presse meg ut av senga klokka 09. Jeg må ta medisiner, la de får virke også må jeg spise før de kommer og la maten få synke for å ikke kaste opp igjen. Alt er bare stress med hele hjemmehjelpen.. men jeg MÅ jo ha det.

Skal til jordmor på torsdag, så skal lufte tankene mine rundt fødsel med henne. Har endel der også.

Hadde visst mye på hjertet denne gang.
 
24+0 og 16 uker til termin :binkybaby :Heartblue

Formen har ikke vært like røva denne uka som har gått. Hatt noen dårlige dager, men kommet meg ovenpå ved å følge rutinene og presse i meg mat selv om jeg ikke føler for det. Det ER jo det beste.

Var på gravidtreff i går og det var utrolig koselig å kunne snakke med andre «likesinnede» om alt mulig vedrørende svangerskap og fødsel.
Må gå på flere sånne :)

Jeg har derimot fått ekstreme smerter i bekkenet.. jeg har fortsatt ikke vært hos kiropraktor. Jeg får jo væskebehandling man, ons og fredag hver uke så jeg har kun tirsdager og torsdager «fri». De andre dagene er jeg jo låst til stativ 6 timer så det er ikke så mye igjen av dagen etterpå.

Jeg kjenner det er tøft å måtte stå opp og gjøre seg «presentabel» til disse hjemmebesøkene. Forrige onsdag når de skulle skifte plaster på picc line så var det med student så de var her i over 1 time.. jeg sa det gikk greit - men når jeg kjenner på det i etterkant så var det ikke det. Jeg ble KJEMPEkvalm av å styre på så lenge og spesielt siden jeg må holde armen i en ubehagelig vinkel da picc line er på innsiden av armen.. så jeg håper ikke det er student igjen i dag. Tror ikke jeg er tøff nok å si nei heller.. plaster skifte i seg selv er stressende nok pga vinkel og at de er så usikre på hvordan de skal gjøre det hver gang..

Jeg har mest lyst å sove lenge hver dag, og de kan ikke komme senere enn 10 hver gang så det er tøft for meg. Spesielt siden jeg sover så dårlig på nettene (ser jo nå at klokka er over 2 og her sitter jeg og skriver).
Kvalmen er også verre når jeg må presse meg ut av senga klokka 09. Jeg må ta medisiner, la de får virke også må jeg spise før de kommer og la maten få synke for å ikke kaste opp igjen. Alt er bare stress med hele hjemmehjelpen.. men jeg MÅ jo ha det.

Skal til jordmor på torsdag, så skal lufte tankene mine rundt fødsel med henne. Har endel der også.

Hadde visst mye på hjertet denne gang.
Vært gjennom hele den dansen med væskebehandling og hjemmehjelpen selv, kjenner meg så igjen i det du sier om å bli dårligere av å måtte presse seg opp på morgenen, være presentabel, si ja til ting som egentlig forverrer formen... en skal være frisk for å være syk er det noen som sier og i sånne situasjoner så føles det litt sånn. Mye styr... håper det snart blir lettere for deg! Og at det bekkenet skjerper seg, du trenger ikke det på toppen av det hele. ❤️❤️ men tenk at du er 24+0 allerede da! Så fantastisk!! Jeg er såååå glad på dine vegne kjære du ☺️❤️
 
Vært gjennom hele den dansen med væskebehandling og hjemmehjelpen selv, kjenner meg så igjen i det du sier om å bli dårligere av å måtte presse seg opp på morgenen, være presentabel, si ja til ting som egentlig forverrer formen... en skal være frisk for å være syk er det noen som sier og i sånne situasjoner så føles det litt sånn. Mye styr... håper det snart blir lettere for deg! Og at det bekkenet skjerper seg, du trenger ikke det på toppen av det hele. ❤️❤️ men tenk at du er 24+0 allerede da! Så fantastisk!! Jeg er såååå glad på dine vegne kjære du ☺️❤️
Tusen takk for gode ord ❤️

Ja.. bare det å stå opp og kle på meg er en kamp. Og det skal gjøres 3 ganger i uken i tillegg. Men jeg har jo prøvd uten væskebehandling og det går jo ikke, så må nesten bare holde ut.

16 uker til termin. Håper han ønsker å komme litt før sånn som storebror gjorde :Heartblue
 
25+2 :Heartblue

15 uker igjen til termin.

IMG_2771.jpeg

Jeg ble SKIKKELIG dårlig av å avslutte Largactil og kastet opp flere ganger til dagen med intens kvalme i ei uke før jeg fikk somlet meg til legen.

Hun skrev ut resept på Phenargan som jeg har tatt 25mg x2 til dagen sammen med Zofran. Slår meg helt ut :schocked028:sleep002 og jeg kan ikke kjøre bil. Legen anbefalte også å koble opp 1 liter væske de dagene hjemmesykepleien ikke gjør det - så nå får jeg IV hver dag.
Men! Alt dette har bedret kvalme og oppkasten har også minsket. Mye bedre å bli slått ut og å være sløv enn å være konstant kvalm og kaste opp :notworthy

Denne helgen skal vi prøve å være litt sosiale, vi har besøk av noen venner i kveld og er invitert i bursdagssamling i morgen kveld.
Tror det er viktig at vi gjør noen «normale» ting innimellom når det er så mye sykdom i hverdagen.

Ellers er lillegutt EKSTREMT aktiv i magen og sparkene hans er kjempe kraftige. Deilig å kjenne han har det greit inni der :love017
 
Back
Topp