MoD’s dagbok

MotherOfDragons

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
I dag har vært en tøff dag.
Har prøvd å få unnagjort noe husarbeid, men blir utslitt og kvalm av ingenting.
Andpusten og svimmel, og føler meg skikkelig dritt. Spist særdeles lite i dag.. og har fortsatt kjempe vondt i magen.

Fikk et lite sammenbrudd da jeg for «ente» gang ikke klarte å rydde ferdig rommet :arghh:

Fikk heller ikke reist å sett på området for vielsen heller. Sov store deler av dagen :sorry:

Håper morgendagen blir bedre..

I dag er ikke noe bedre.. vært uhorvelig kvalm og har måttet virkelig jobbe for å ikke kaste opp. Fått i meg to brødskiver og 2 Kiwi. Ikke fått drukket noe særlig..
Den gode mannen min står å lager middag til oss, men kjenner lukten av stekingen gjør meg skikkelig dårlig.. men jeg skal hvert fall prøve å spise. Ikke fått gjort noen ting i dag. Veksler mellom å ligge på sofaen, ligge i senga og gå på do.. (endelig fått gjort nummer 2)

Vi SKAL reise å se på lokasjon for vielsen i dag.. men den kommende uken må jeg vurdere om vi bør utsette til en annen gang.
For hvis formen ikke bedrer seg nevneverdig til 14. juli så er ikke dette en bryllupsdag jeg ønsker å se tilbake på.. :sorry:

Nå venter ei uke med jobb. Så jeg er utrolig spent på hvordan det kommer til å gå..
Jeg har så dårlig samvittighet hvis jeg ikke kommer til å klare å jobbe.. det er så sykt travelt og den jobben jeg gjør er det ingen andre som kan gjøre :confused:

Mandag. Og det ble ikke noe jobb på meg. Jeg kasta opp etter å ha vært på lokasjon i går.. og har ligget flat siden. Brekninger med engang jeg beveger/prater for mye.
Afipran har null effekt lenger. Kastet opp hele dagen, mest på kvelden :confused:
Så jeg har vært sengeliggende hele dagen.. kun fått i meg litt havresaft (If you know, you know)

Jeg måtte informere nærmeste kollega i dag, og hun tok det SÅ fint og gratulerte meg masse :sad010:Heartred
Så i morgen skal jeg informere sjefen vår også.. jeg gruer meg skikkelig :sorry:

Onsdag.

Ble lagt inn på sykehus i går. Jeg er dels glad for det, for her kan vi eksperimentere med en behandling som vil fungere istedenfor at jeg blir dårligere og dårligere hjemme.

Blir liggende en dag eller to til etter samtale med legen. Så får kanskje komme hjem til helga :Heartred

Blir en plan om å få væskebehandling hver dag den første uka, kanskje to. Men at jeg da får reise på en nærtliggende avdeling av sykehus i min hjemkommune. Pluss kvalmestillende. Når jeg blir skrevet ut.

Zofran var noe problematisk å bruke før 10 fullgåtte uker så nå prøver vi oss frem med Largactil og Xonvea i forskjellige doser.

Får fortsatt ikke i meg særlig med mat/drikke, kun havresaft og jeg får brekninger for hver lille slurk..

Jeg er heldigvis i gode hender :Heartred

Mannen hadde ikke fått sove i natt.. vi er begge ekstremt empatiske mennesker og han synes det er fryktelig vondt å se hvor tøft dette er for meg. Jeg prøver å berolige han med at jeg er i gode hender, og kommer snart hjem igjen. Han skal ikke være sykepleieren min hjemme, men mannen min :Heartred
Han var skikkelig emosjonell og på gråten.. :sad010:sorry:

Jeg har en skikkelig fin fyr :Heartred:Heartred

Gleder meg til besøk av barna i dag, og at vi endelig skal fortelle dem nyheten :love017

En liten kveldsoppdatering for onsdagen:

Har begynt å merke god effekt av væskebehandling og kvalmestillende. Fikk til og med i meg en brødskive til kvelds, halleluja!! :happy093

Litt uggen, men går overraskende bra.

Barna kom på besøk i dag og fikk vite om nurket i magen - begge ble veldig overrasket og gleder seg veldig til nyåret og den nye hverdagen :Heartred
Er så letta over at de endelig vet det. Har vært veldig vondt å holde det skjult faktisk :sad010:Heartred

I morgen har jeg bestemt meg for å spise litt mat hvert måltid.. til raskere jeg får i meg mat - til raskere kommer jeg hjem til mann og barn :happy::Heartred

Torsdag 29. juni:

Huff og huff for en dag..
Jeg føler at jeg har mast og mast på de sykepleierne i dag! Hver gang jeg har spurt om noe, så har det tatt kjempelang tid før det ikke har skjedd noe i det hele tatt. Så jeg må igjen spørre på nytt.. og til og med da har det ikke skjedd et par ganger.
Nå kjenner jeg på hjemlengselen..

I morges bråvåkna jeg av målinger (helt greit det). Og kjente kvalmen kom med en gang jeg våkna til.. spurte om medisinene - de skulle fikse det.
Gikk nesten 1 time før jeg ringte på klokka og spurte igjen. Så fikk jeg. Men feil dose..

Hadde ny samtale med legen og vi ble enige om at vi øker dosen til dobbelt så mye siden jeg ikke hadde særlig effekt av den halve.

Går nesten to nye timer før jeg får en ny halv..
ble ingen frokost/lunsj eller noe på meg for jeg var så kvalm… :dead:

Så nå er klokka 22:38, spurte etter litt sein kveldsmat siden jeg føler meg litt oppegående på kveldingen.
Istedenfor får jeg medisinene mine og ønske om en god natt fra en annen sykepleier.

Helt håpløst i dag.. og nå legger jeg meg på tom mage med mindre jeg labber en halv km ned til den døgnåpne kiosken og KJØPER meg noe mat…

Torsdag 29. juni:

Jeg føler at jeg har mast og mast på de sykepleierne i dag! Hver gang jeg har spurt om noe, så har det tatt kjempelang tid før det ikke har skjedd noe i det hele tatt. Så jeg må igjen spørre på nytt.. og til og med da har det ikke skjedd et par ganger.

I morges bråvåkna jeg av målinger (helt greit det). Og kjente kvalmen kom med en gang jeg våkna til.. spurte om medisinene - de skulle fikse det.
Gikk nesten 1 time før jeg ringte på klokka og spurte igjen. Så fikk jeg. Men feil dose..

Hadde ny samtale med legen og vi ble enige om at vi øker dosen til dobbelt så mye siden jeg ikke hadde særlig effekt av den halve.

Så nå er klokka 22:38, spurte etter litt sein kveldsmat siden jeg føler meg litt oppegående på kveldingen.
Istedenfor får jeg medisinene mine og ønske om en god natt fra en annen sykepleier.

Helt håpløst i dag.. og nå legger jeg meg på tom mage med mindre jeg labber en halv km ned til den døgnåpne kiosken og KJØPER meg noe mat…
Har lurt sånn på hvordan det går med deg i dag, vært inne bare for å se om du har oppdatert. Uff, høres veldig ut som du har fått opplevd sommerkaoset på sykehuset :( sykehus er ingen god plass på sommeren, mange nyutdanna, mange studerer i lege og sykepleieroller.alle husker sin første sommer som nyutdanna som noe kaotisk man bare måtte igjennom. Jeg pleier å råde nyutdanna til å starte i ny jobb i august on de har økonomi til det, og ikke juni. Ingen til å gi dem skikkelig opplæring på sommeren. Hilsen helsesykepleier og sykepleier.

Torsdag 29. juni:

Huff. Ring på igjen og igjen.

Håper du får noen timers søvn og avslapping og en bedre dag idag

Har lurt sånn på hvordan det går med deg i dag, vært inne bare for å se om du har oppdatert. Uff, høres veldig ut som du har fått opplevd sommerkaoset på sykehuset :( sykehus er ingen god plass på sommeren, mange nyutdanna, mange studerer i lege og sykepleieroller.alle husker sin første sommer som nyutdanna som noe kaotisk man bare måtte igjennom. Jeg pleier å råde nyutdanna til å starte i ny jobb i august on de har økonomi til det, og ikke juni. Ingen til å gi dem skikkelig opplæring på sommeren. Hilsen helsesykepleier og sykepleier.
Awww, så hyggelig å bli tenkt på! :happy: :Heartred

Ja, merker virkelig det er litt kaos. Jeg er ikke den som liker å mase heller, så jeg synes det er litt vanskelig. De kommer ikke på rommene med mindre du ringer på de, eller det er målinger/medisinering etc.

Men jeg ringte på én siste gang i går kveld, og DA kom heldigvis ei kjekk nattevakt og ordnet 2 brødskiver til meg. Så da fikk jeg i meg litt mat til slutt! :angel4

Huff. Ring på igjen og igjen.

Håper du får noen timers søvn og avslapping og en bedre dag idag
Sov veldig godt i natt hvis man ser bort ifra toalettbesøk. Har fått skikkelig diaré siste to dagene, så er det ikke det ene så er det det andre som tapper meg for energi.. :dead::hilarious:

Fredag 30. juni:

Hurra! I dag får jeg komme på permisjon! Var først snakk om til søndag/mandag, men de får ikke til å ordne væskebehandling til meg i helgen så da ble det til i morgen istedenfor.

Så nå venter jeg bare på at væsken skal tømme seg, også kan jeg reise hjem :happy093

Må være tilbake kl. 12:00 i morgen. Men, ei natt hjemme blir uansett magisk :Heartred

Lørdag 01.07:
Nøøøøøt permisjonen til det fulle.
Tok den litt hardt ut så fikk svi for det i dag.. :sorry: Har dermed tatt det med ro i dag.

Fått spist så og si normalt hele dagen, så det er jeg utrolig glad for! Føler virkelig den dosen med kvalmestillende jeg går på nå fungerer veldig bra, og gir meg en god livskvalitet.
Jeg er fortsatt avhengig av væske intravenøst, men nå skal jeg ha perm til mandags formiddag uten.

Var inne og fikk 2 liter i dag, så neste blir mandags formiddag.
Jeg er veldig spent på å se hvordan det går uten i morgen. Hvis det går fint så er det stor sjanse for at jeg får bli utskrevet fra sykehuset og heller få intravenøs væskebehandling hver 2. dag :happy: :Heartred

Begge barna er på overnatting så vi har hele huset for oss selv i kveld :love022:hilarious::Heartred

Søndag 02.07:

Jublet litt for tidlig.. formen i dag har vært så dårlig.. sovet mesteparten av dagen, våkna og var såååå tissetrengt - men var i tillegg så himla svimmel.. nærmest krøp til doen og satt og hyperventilerte før jeg måtte bare kaste meg flat på gulvet. Har vært så innmari svimmel hele dagen i dag :sorry:

Måtte sitte ned ett og ett trappetrinn for å komme meg ned igjen, og den fantastiske mannen min har løpt som en gal for å finne både mat og drikke til meg i hele dag.

Skal tilbake på sykehuset i morgen, og ser nok kanskje at det er best jeg blir der en stund til når jeg er så hjelpesløs :sad010

Søndag 02.07:

Jublet litt for tidlig.. formen i dag har vært så dårlig.. sovet mesteparten av dagen, våkna og var såååå tissetrengt - men var i tillegg så himla svimmel.. nærmest krøp til doen og satt og hyperventilerte før jeg måtte bare kaste meg flat på gulvet. Har vært så innmari svimmel hele dagen i dag :sorry:

Måtte sitte ned ett og ett trappetrinn for å komme meg ned igjen, og den fantastiske mannen min har løpt som en gal for å finne både mat og drikke til meg i hele dag.

Skal tilbake på sykehuset i morgen, og ser nok kanskje at det er best jeg blir der en stund til når jeg er så hjelpesløs :sad010
Høres veldig slitsomt ut! Håper at du får den hjelpen du trenger. :Heartbigred

Mandag 03.07:

Er inne på sykehuset igjen.
Men, jeg blir med stor sannsynlighet skrevet ut i morgen. Skal få plassert en midline også tar hjemmesykepleien over behandlingen min så lenge det er nødvendig ❤️

Vi starter med væske 3 ganger i uken - også ser vi hvordan jeg responderer på det :angelic:
Jeg er litt bekymra for at det kan være for sjeldent.. men det er verdt et forsøk!

Har lagt inn ønske om å få væskebehandling hver dag i neste uke så jeg har best mulig forutsetning for å holde ut bryllupsdagen vår ❤️ De er helt fantastiske i helsevesenet i Norge. Må få si det! :happy::love017:Heartred

Onsdag 5. juli:

Glemte å oppdatere i går. Men følte meg fæl frem til 14 tiden. Da kviknet jeg til og fikk spist skikkelig. 15 åringen hadde et fall på sykkel så jeg måtte kjøre til legevakten på sjekk - liten hjernerystelse. Vi reiste hjem og la oss, også måtte jeg vekke henne gjennom natten.

I dag var jeg ekstremt svimmel når jeg våkna først i 6 tiden. Og det ble gående frem til 11.00 før 15 åringen lagte frokost på senga til meg. Jeg har så god jente :sad010 :Heartred
Hjemmesykepleien skulle komme i dag, her er historien på det:

IMG_0754.jpeg

Så jeg kan ikke gjøre annet enn å vente.. håper håper virkelig ikke jeg er like dårlig som jeg var sist jeg gikk over 1 døgn uten væske… jeg har prøvd å drikke mest mulig - men jeg blir så «full» i magen og da kommer kvalmen snikende..

La meg tidlig. Sovna rundt 20:30.. våkna nå og måtte tisse, også skal nok snart sove igjen.

Onsdag 5. juli:

Glemte å oppdatere i går. Men følte meg fæl frem til 14 tiden. Da kviknet jeg til og fikk spist skikkelig. 15 åringen hadde et fall på sykkel så jeg måtte kjøre til legevakten på sjekk - liten hjernerystelse. Vi reiste hjem og la oss, også måtte jeg vekke henne gjennom natten.

I dag var jeg ekstremt svimmel når jeg våkna først i 6 tiden. Og det ble gående frem til 11.00 før 15 åringen lagte frokost på senga til meg. Jeg har så god jente :sad010 :Heartred
Hjemmesykepleien skulle komme i dag, her er historien på det:

Vis vedlegget 409528

Så jeg kan ikke gjøre annet enn å vente.. håper håper virkelig ikke jeg er like dårlig som jeg var sist jeg gikk over 1 døgn uten væske… jeg har prøvd å drikke mest mulig - men jeg blir så «full» i magen og da kommer kvalmen snikende..

La meg tidlig. Sovna rundt 20:30.. våkna nå og måtte tisse, også skal nok snart sove igjen.

Dessverre en stooor frustrasjon vi hjemmesykepleien opplever så altfor ofte som går på bekostning av brukerne, at sykehuset ikke sender med nødvendig utstyr hjem, noe de alltid skal gjøre sånn at hjemmesykepleien rekker å bestille opp/hente, helt håpløst når det ikke blir fulgt :banghead: Håper det ordner seg i morgen og at konsekvensene ikke blir for store, som du er redd for ❤️:(

Dessverre en stooor frustrasjon vi hjemmesykepleien opplever så altfor ofte som går på bekostning av brukerne, at sykehuset ikke sender med nødvendig utstyr hjem, noe de alltid skal gjøre sånn at hjemmesykepleien rekker å bestille opp/hente, helt håpløst når det ikke blir fulgt :banghead: Håper det ordner seg i morgen og at konsekvensene ikke blir for store, som du er redd for ❤️:(
Tusen takk. Ja, jeg har forstått dette dessverre ikke er helt uvanlig!
Kjempetrist for dere også, som må stå å se på og ikke kan gjøre noe med problemet :sorry: :Heartred

Tusen takk. Ja, jeg har forstått dette dessverre ikke er helt uvanlig!
Kjempetrist for dere også, som må stå å se på og ikke kan gjøre noe med problemet :sorry: :Heartred

Nei, det skaper bare utrolig mye mer jobb og frustrasjon, også er det ikke en god start på det nye forholdet med brukeren heller da :banghead:
Håper du har fått sove i natt ❤️

Back
Topp