Mobile babyer!!

Amaryllis85

Glad i forumet
Jenten min begynner å bli veldig mobil!!!

Jeg hadde en litt ekkelt opplevelse i går. Hun låg på ryggen på stellematten på gulvet mens jeg stellet meg om morgenen. Hun har i lang tid tatt "situps " når hun ligger. Plutselig fikk hun ekstra fart, og det endte med at hun stupte til ene siden og landet på magen!!! Det gikk heldigvis veldig fint, hun sluttet å grine med en gang jeg tok hun opp. Hun hadde et merke på armen, antar at hun klorte seg selv. Ellers gikk det veldig fint!

I dag låg hun på stellematten for å lufte seg litt. Hun koste seg veldig med en leke, så jeg gikk litt inn og ut mellom badet og soverommet (som er vegg i vegg). Mens jeg var på soverommet sluttet jeg å høre lyden av pratingen hennes og lyden av leken. Jeg fikk skikkelig panikk, og spratt inn på badet. Der SATT hun på gulvet. Hun har ikke klart å sitte selv i mer enn noen dager, og plutselig reiser hun seg opp selv!!
Men, etter gårdagens uhell blir jeg veldig nervøs av dette!!

Er det flere som er veldig mobile etterhvert? :-)

Høres kjent ut den stuprulla ;) Mi reiser seg opp etter alt mulig. I går kikket jeg ned bare ett sekund, da hadde hun reist seg etter en vinglete stålampe. Stod og sjanglet med et kjempeglis. Gikk heldigvis fint da, men hun begynner å bli farlig! Men så lenge de faller fra sin egen høyde og ikke river noe i hodet på seg selv skal det vel mye til for at de skader seg skikkelig. Kommer som regel fra det med skrekken. De må vel falle et utall ganger for å lære hvordan/at det går an å sette seg ned kontrollert.. :)

Det er nå det begynner jenter :) her merker jeg også at jeg ikke lenger kan gjøre ting, må passe på henne hele tiden!!! Ellers blir det knall og fall :p heldigvis har vi en grind jeg kan sette henne oppi hvis jeg må gjøre noe og ikke kan passe på henne... ;)

På stellematte har hun aldri ligget alene. Alltid en hånd på magen hennes, selv om den ligger på gulvet :o

Om morningen liker jeg å drøye den litt i senga... Og kose og tulle litt med mini, men det gidder hun ikke lenger! Blir illsint! Og jeg kan ikke gå på do mens hun et i senga lenger, for nå krabber hun i raser fart ut og lander på gulvet (heldigvis ikke skjedd)!!!

I begynnelsen, og litt fortsatt, faller han overende når han har satt seg opp, så hodet opplever litt knall og fall, men det hører med i denne alderen. :) De tåler det selv om det kan virke voldsomt. Første gangen han mistet balansen fikk jeg skikkelig vondt i meg selv om han gråt ikke så mye.

Han har også krabbet i senga vår og stupt utfor kanten...

Last edited:
I kveld måtte vi skru ned bunnen på senga. Jeg hadde lagt han i senga si for å lete etter kosen hans, og da jeg nådde døråpningen til soverommet igjen så jeg han ta salto over kanten på senga si og nedi vår. Det var litt ekkelt. Godt at han ikke for ned på gulvet. :/

Vår lillegutt har også begynt å krabbe rundt overalt, må passe hele tiden. :-)

Back
Topp