Mobil- hvor gammel?

M

Moderator Irene

Guest
Hvor gammel bør barnet være før det får egen mobil?

Når fikk du din egen mobil?

:)
 
Spørs litt på behov tenker jeg. Min fikk da han var 6 år og startet på skolen. Vi har ikke hjemmetelefon og gutten er hjemme alene etter skolen bl.a. Da ønsker jeg å kunne nå han. Telefonen brukes til å ringe oss eller som musikkspiller. Jeg synes det er helt greit :)
 
Det kommer jo helt an på behovet det og det varierer fra familie til familie
Finnes med andre ord ingen fasitsvar på det


Min fikk da han var 6 for da hadde vi behov for at han hadde telefon
 
Tja! Si det! Men når han er for gammel til SFO kanskje? Må ta det litt som det kommer. Eldste er ikke 4 en gang enda så :p

Lurer på om jeg fikk min egen da jeg var 12-13 år :p
 
Last edited:
Han kommer til å få telefon når vi ser behovet for det. Veldig vanskelig å si en alder. Han er bare 20 måneder så en god stund til enda :p

Jeg fikk min første telefon når jeg var 12 år :)
 
Jenta mi fikk når hu starta i 1klasse :) tok da bussen hjem så behovet var det vel jeg som hadde mest av :p greit å vite at hu kan ta kontakt om det er noe :p hun brukte den sjeldent da...
 
Tenker de skal få hver sin når de er 10 år. De er nå 8.
Vi har en "felles" som brukes når de er ute i gaten og leker, og er hjemme aleine osv. Men den er liksom "Min" da, bare de får låne den. En kjempe kjedelig Nokia telefon uten noe artig på. Men den fungerer til det den skal ;)
Jeg fikk selv mobil da jeg var 13
 
Har en hustelefon til i tilfelle hun er alene når vi er på butikken eller lignende. Tenker hun får egen når hun er 10. Nå er hun 9. :)
 
Hu på 2.5 år kunne fått mobil nå. Ikke fordi hu trenger det men hu elsker å ringe besteforeldre. Men hu må nok begynne på skolen først. Vi er naboen til skolen så er greit å få beskjed hvis hu vil ha med noen hjem osv.
 
Tenker mer på behov enn alder.
Nå går hun rundt og bruker min ødelagte iPod som mobil, og ringer støtt og stadig til både besta og Elsa. :p
 
De kommer til å få mobiltelefon når vi ser behovet for det. Eldste er bare fire år enda, så det er nok enda noen år til det blir aktuelt :) Jeg var nok 12/13 år når jeg fikk min første.
 
Min fikk min gamle mobil sommeren før han begynte i 2. klasse.
Og da pågrunn av at han skulle ikke fortsette på SFO lengre, så av og til var han hjemme alene til jeg eller bonuspappaen kom hjem! :)
 
Andreklassingen fikk nettopp. Ikke reelt behov helt enda, men skal etterhvert gå mer til/fra skolen, og vi kan holde litt kontakt på sms når hun er hos faren, og med han når hun er hos meg.

Men enn så lenge blir den brukt mest til musikk og spill ;)
 
Jeg var 12 år. Da var jo mobiler akkurat kommet ut. Hadde en stor motorola med veldig lang antenne :p

Min fikk til 8 årsdagen. En samsung touchtlf. Fungerer utmerket til hennes bruk :)
 
Jeg var vel 14 når jeg fikk min første :) like før alle begynte å få mobil til dagligdags bruk:p
Vi har en gammel mobil som skal brukes til "fasttelefon" her hjemme. Slik at jentene kan ringe oss dersom det skulle være noe. Men den skal IKKE ut av huset å skal kun brukes til ringing/sms :)
Aner ikke når de kommer til å få egne tlfer..
 
Skal ha en mobil hjemme fra sommeren når han kanskje skal være alene hjemme litt. Da er han 7. Men noen egen mobil får de ikke før de er 10 ihverfall. Jeg fikk min første når jeg var 18 og flytta på hybel ;) En diger murstein, ja, jeg er gammel :p
 
Fordi vi ikke har fasttlf, må vi Ha en mobil liggende hjemme til henne til høsten. Da er hun 6 år.
 
Eldste her får nå på lørdag i 8 års gave :) er pga av vi har behovet for at hun skal ha. Har ikke hustelefon og hun elsker å være hjemme aleine, så da er det greit om hun kan nå oss om det er noe. Går ikke på SFO heller, så da gjør det ingenting om jeg ikke når hjem før hun.

Jeg fikk min første da jeg var 12 år :)
 
vesla mi fikk da hun var 6,5 år. Hun har vært igjennom traumer og trengte å ha en trygghet. Dette var i samråd med lærerinna på skolen og lege.
 
Back
Topp