Mobbing på arbeidsplassen

Ja opplevde det i lang tid, ikke lett. Heldigvis hadde jeg noen å prate med det om på jobb og fant min løsning. Og en dag i dag er hun som mobbet en god kollega, men jeg ser hun kan ty til det samme med andre nye som hun føler seg «truet» av eller noe konkurranse med. Så da er vi andre i teamet fort på banen. Hun er veldig flink i jobben sin men ikke så flink med folk så da er det ikke lett. Men hverdagen min i ett år var et helvete følte jeg. Og i voksen alder trudde jeg ikke at noen skulle få meg til å føle meg så liten daglig. Håper virkelig at det ordner seg for deg og at du har verneombud som er gode å snakke med eller noen andre på jobb[emoji173]️ lykke til.

Første steg er vel verneombud eller tillitsvalg. Selv om det kan være vanskelig. Men noe må gjøres. Vil bare gi deg en god klem. Ingen skal grue seg til å dra på jobb [emoji173]️

Håper det ordner seg for deg! Har ikke blitt direkte mobbet selv på arbeid, men har kjent på følelsen av å være utenfor. Opplevde å ikke være «bra nok» for de faste ansatte som hadde svært gode relasjoner seg i mellom. Syns det var utrolig leit og aldri få noe skryt eller noe,bare negative tilbakemeldinger osv.. Endte med at jeg slutta... Klem til deg fra meg! :shy:

Jeg lar hvertfall ikke dette problemet ødelegge for familie forøkelse! Det ødelegger nok på andre måter.. har slitt med både kvalme og bekken i de to andre svangerskapene mine, så sannynligheten for sykemelding er jo stor.
Men når jeg skriver at jeg kanskje ville ha ventet med graviditet så er det fordi jeg ikke ser for meg at det er noe særlig å gå gravid og ha det så ille på jobb samtidig. Du må jo håpe på et godt svangerskap. Håper du finner en løsning her! Det er grusomt å ha det slik dag inn og dag ut :(

Leit du har det dårlig på jobb. :( Forstår godt du ikke ønsker at dette skal påvirke ønsket ditt om familieforøkelse, men ville bare dele min egen erfaring. Som Sylvanas skriver, så hadde jeg selv ville ha ventet med graviditet når man står oppi en slik konflikt. Jeg havnet midt oppi det tidligere, pågår forsåvidt fortsatt (blir rettsak her) og vi valgte å utsette prøvingen til disse dager. Typisk da at vi ble gravide og er fortsatt det pr. dags dato (bank i bordet!) Men det har vært og er fortsatt beintøft. Hadde det ikke vært for at mannen har skånet og avlastet meg med saksgang, hadde jeg nok ikke ville ha klart å ha stått gravid i situasjonen. Ville da selvfølgelig ha valgt graviditeten, men hadde da måtte ha gitt slipp på arbeidskonflikten.

Håper du finner en god løsning som er til det beste for DEG! Lykke til. :Heartred

Leit du har det dårlig på jobb. :( Forstår godt du ikke ønsker at dette skal påvirke ønsket ditt om familieforøkelse, men ville bare dele min egen erfaring. Som Sylvanas skriver, så hadde jeg selv ville ha ventet med graviditet når man står oppi en slik konflikt. Jeg havnet midt oppi det tidligere, pågår forsåvidt fortsatt (blir rettsak her) og vi valgte å utsette prøvingen til disse dager. Typisk da at vi ble gravide og er fortsatt det pr. dags dato (bank i bordet!) Men det har vært og er fortsatt beintøft. Hadde det ikke vært for at mannen har skånet og avlastet meg med saksgang, hadde jeg nok ikke ville ha klart å ha stått gravid i situasjonen. Ville da selvfølgelig ha valgt graviditeten, men hadde da måtte ha gitt slipp på arbeidskonflikten.

Håper du finner en god løsning som er til det beste for DEG! Lykke til. :Heartred

Det er så fælt å høre at det er så ille :(

Noen som har opplevd dette? Hva var saken? Hvordan gikk dere frem for å løse Det? Har det mildt sagt jævlig på jobb om dagen...

Har ikke lest hele tråden, men det spørs litt på hvem som er involvert. Har dere en tillitsperson? Kan du snakke med sjefen din? Kan du konfrontere de det gjelder selv?
Så ville jeg brukt julen på å se etter nye jobber, noen ganger lar det seg ikke løse. Har vært gjennom mye forskjellig når det kommer til jobb.

Back
Topp