Mobbing - hvem var du?

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

Vet ikke om jeg direkte skal kalle det mobbing, men det var vel det det var. Så en liten periode var jeg mobbeofferet [&:]

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Mobbeofferet! [:'(][&o]

sign[:'(][:(]

Var veldig veslevoksen og kjeftet på mobbere når jeg så det.
Har ikke mobbet noen selv.

Har aldri tenkt over at jeg ble mobbet, men når jeg tenker nøye etter var det et par som var mye slemme mot meg. Men det var i tiden rett før skolestart, og det i første klasse tror jeg. Nektet meg å komme forbi på veien hjem, dyttet meg ned en bratt bakke, tømte ut sekken min og kastet den ned bakken (mer en gresskledd skrent enn en bakke egentlig), stengte meg inne i timesvis i et skap.

Opp gjennom oppveksten har jeg vært litt annerledes enn de i klassen, men har ikke egentlig blitt mobbet for det likevel. Jeg har aldri tatt meg nær av forsøkene på å mobbe, og heller syntes synd på dem. Har alltid hatt god selvtillit heldigvis :)
Det var perioder hvor jeg var den eneste i klassen som ikke drev med sport, og jeg har aldri spilt playstation eller dataspill[8D] Foretrakk å sitte i fred og tegne og lage ting, fremfor å spille fotball osv. Leste Ringenes Herre i syvende klasse, og gjorde alt jeg kunne for å lære meg alvisk, både skriftspråket (noe jeg klarte) og talespråkene (hvor jeg faktisk lærte meg en god del grammatikk og hadde ok ordforråd, men laaaaangt i fra å kunne snakke). Elsket grammatikk/språk og lekser. Da blir man sett på som snål [8D]

jeg ble ikke mobbet selv,men ei i klassen min blei det og da tok jeg det først opp med mobberne,så gikk jeg til læreren og det ble tatt godt tak i. Dette var på barneskolen.
Ungdomsskolen opplevde jeg ikke noe mobbing rundt meg faktisk[:)]

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Ble mye mobbet.

Jeg har ikke opplevd mobbing, tror jeg.
Tenker at hvordan man opplever en hendelse er forskjellig fra individ til individ og det kan være at noen av mine klassekamerater følte seg mobbet uten at jeg ser på det som mobbing. Var endel drittslenging i klassen og for de som ikke turte å ta igjen med de tøffeste var det nok tøft.
Jeg fikk også mange stygge kommentarer etter meg og ble låst inne av en gjeng en gang, men tenker alikevel ikke tilbake på dette som mobbing. Jeg hadde fått med meg troen på meg selv hjemmefra og hadde venner som stilte opp og turte derfor å ta igjen.
Har heller ikke bevist mobbet noen, men veit jeg til tider har vært stor i kjeften. Hvordan mottakerene av dette tok det tenkte jeg desverre ikke på den gang [&:] Var ikke ment som mobbing, mer en måte å få "respekt" på.

vanskeleg å plassere meg... Vi fraus ut ei jente i klassen på barneskulen... Etter at eg og ei venninne hadde stått imot å bli med veldig lenge, så blei vi dratt litt med... Men eg var med ho likevel.. Og det varte vel max ein mnd før det ikkje var noke "kjekt" lengeer.

Elles var eg og venninnene mine veldig flinke til å dra med oss dei som gjerne ikkje hadde nokon å vere med i gruppearbeid osv..

ble mobbet - gjennom hele barneskola og min fantastiske lærer klarte å plassere mobber(han som ledet resten) og meg i samme klasse på ungdomsskola så da fortsatte det der også. Følte det aldri ble tatt alvorlig, så tilslutt så sluttet jeg å si fra om det på skola. Fikk alltid beskjed om alt jeg kunne gjøre for å få de til å slutte, gå vekk, ikke svare osv. men det hjalp ikke noe. Fikk jo selvsagt følelsen av at feilen lå hos meg...også kom samme mobber i min klasse på vgs, jeg ville bytte klasse men lot vær for hvorfor skulle jeg være den det gikk ut over?
Angrer på det valget den dag i dag...mobbingen dabbet mer av da, men da klarte jo jeg å fortsette det mer psykisk mot meg selv(tanker om hvor jeg kunne stå/gå/sitte/oppføre meg på rett måte - hele tiden på vakt etter å ikke gjøre noe galt som kunne trigge mobberen til å kommentere, hånlige blikk og flire av meg). Langt nede på den tida og har slitt veldig med ettervirkninger frem til nå i dag - det sitter faktisk ennå i kroppen....

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

Vet ikke om jeg direkte skal kalle det mobbing, men det var vel det det var. Så en liten periode var jeg mobbeofferet [&:]

Jeg var mobbeofferet. Dette førte DESVERRE til at jeg ikke så noen annen utvei enn å være med på å mobbe andre for å ha mulighet til å heve meg selv. Dette sliter på samvittigheten den dag i dag, og jeg har unnskyldt meg ovenfor de det gjelder. Ikke at det hjelper så mye, men...[:(]

Begge deler.

Jeg ble mobbet MYE når vi flyttet tilbake fra Brasil til Norge, kalt gatebarn osv osv. Snakket ikke rent norsk når vi kom hit, og fikk mye pepper for det og beskjed om å "komme meg tilbake ditt jeg kom fra"
Så lærte jeg meg ordentlig norsk og svarte tilbake til mobberne 1000 ganger verre enn det de kom med- Og de sluttet raskt med mobbingen. Hang sammen med "mobbeofferne" og tok igjen på mobberne hvis de prøvde seg, på en ganske utspekulert måte. Jeg visste feks hvem av dem som var dårlig til å lese, og sendte alltid lese"stafetten" videre til de, poengterte ut og lo når de leste feil. Poengterte ut når de gjorde noe i gymmen, lo av det osv. Mobbingen sluttet raskt da... Jeg hadde venner som ikke turde å gå på forskjellige områder av skolegården pga av mobberne, men jeg har aldri brydd meg om sånt og bestemte at jeg skulle gjøre som de ville og prøvde de seg med mobbing fikk de igjen med samme mynt!

Opplevde aldri mobbing....

ORIGINAL: IdaLolita

ORIGINAL: MzDomino!

sign[X(]

mobbeoffer.[:(]

Blei mobba,heile barneskolen og ungdomskolen[:(].
Og det gjekk veldig hart innpå meg,tenkte mye på selvmord og prøvde å ta livet av meg for eg var lei av all mobinga og trakaseringen eg gjekk gjennom.

Først i vidregånde eg begynte smått å begynne å komme meg igjen,eg har holdt foredrag om mobbing på vidregånde for læreren spurte meg om eg ville pga eg har fortalt min historie og da syns ho det var enklest at eg fortalte om det siden eg viste så mye om det. Det var ingen tvang så eg fik besteme selv hva eg ville hvis ikkje så kunne få fri dei to timan.
Men eg bestemte meg at det skal eg prøve og eg hold en foredrag på to timer og mange i klassen min vart veldig rørt/mange begynte å skrike og,og takka for en kjempe fin foredrag og syns det var tøft gjort av meg.
Beglaker at eg skreiv så mye her det var ikkje meningen...

Var den som ble mobbet og ertet[:(]

Back
Topp