Mobbing - hvem var du?

Anna Anka

Elsker forumet
Inspirert av mobbe-debatten... Hvem var du? Tenker perioden fra ca 8 - 14 år...

fler svar tillatt

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Mobbeofferet! [:'(][&o]

sign[X(]

Jeg opplevde ikke noe mobbing, ikke mot meg selv eller noen andre[:)]

Jeg holdt meg til mobberene så de ikke skulle mobbe meg og

Jeg var vitne til mobbing og prøvde å hjelpe offeret

Jeg ble ertet for enkelte ting, men ikke mobbet

ORIGINAL: MzDomino!

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Mobbeofferet! [:'(][&o]

sign[X(]

Jeg ble mobba .. Så kom jeg meg innpå mobberne, så jeg slapp å bli det selv! Var ikke redd for å si ifra til de at ikke skulle mobbe, om de begynte å mobbe noen etter det heller. Og det funka faktisk bra [:)]

Vet ikke om jeg direkte skal kalle det mobbing, men det var vel det det var. Så en liten periode var jeg mobbeofferet [&:]

Jeg var vitne til mobbing, men gjorde ikke noe med det [:(]

Ham som bøe mobbet har virkelig kommet seg opp og fram i livet. Mange som ser opp til ham i dag. Vi har snakket mye sammen om den "vonde" tiden i etterkant....

var vitne til mobbing, men gjorde ikke noe med det..

var vitne til mobbing, og prøvde å hjelpe offeret..

krysset for begge.. har aldri mobbet selv, har vært grei mot andre som har mobbet. sagt i fra til mobbere om at de er tullete..
men føler ikke i dag at jeg gjorde nok... men var absolutt ikke flau av å være i mot mobbing i den alderen...

Ble mobbet gjennom hele grunnskolen. Etternavn, tannregulering og dårlig hørsel gikk på omgang [&o].

Ble ertet/mobbet på barneskolen av en som var 2 år eldre enn meg.
Men klarte å manne meg opp, og tok igjen med brask og bram!
Så ble mobbet, og tok igjen noe voldsomt. Stakkars fyr...[X(]

Men han ga seg, mobbet aldri noen igjen. Og jeg fikk respekten alle fortjener!
Og jeg har aldri vært slem mot noen siden[:)] 

blei mobba fra 1.klasse til 9.klasse.... da flytta me...

Jeg kan faktisk med stolthet si at jeg var en av dem som hjalp andre. Jeg tror ikke jeg hadde vært så tøff i dag som jeg var den gang, selv om jeg håper jeg hadde vært det om jeg opplevde at noen ble mobbet.

Naturligvis straffet det seg, pluss at jeg bærer følelsene utenpå. Dermed ble jeg også mobbet en periode. Men, jeg var også i den mest populære gjengen en periode.

I ettertid er begge erfaringene greie å ha med seg - spesielt i jobben.

Jeg hjalp alltid de som ble mobba! Det lærte min mamma meg.
En gang på ungdomsskolen måtte jeg bære en jente opp til lærerne etter at
noen av de tøffe guttene hadde kasta ho i veggen[:(]
jeg brøt ofte inn og sa ifra, og jeg fikk respekt på den måten.

På barneskolen ble jeg mobba endel, men da vi flytta endra alt seg[:)]

Har alltid sagt i fra, og hjulpet mobbeofre! Det er jeg stolt over! Siste skoledag på ungdomsskolen måtte jeg inn på rektor sitt kontror(for første gang) og jeg fikk en bok[&:] med visdomsord der han og lærerene hadde skrevet på første siden, fordi jeg hadde tatt fatt på mobbing på barne og ungdomsskolen.
Jeg HATER mobbing, og føler meg sår innvendig når jeg leser og ser det.
Fremdeles tar jeg grep viss jeg ser noen bli mobbet. Små og store!

Jeg var den som alltid ble mobbet, uansett klassetrinn på både meg og bøllene. Skolen gjorde aldri noe med det, og når mobberene forsto at de ikke ble straffet, gikk de videre til fysisk vold mot meg, hver gang jeg prøvde å stikke av, omringet de meg, kastet meg i bakken og sparket løst, alt fordi jeg var "feit" i deres øyne. Møtte opp på skolen med brev fra legen om at jeg hadde knukket to ribbein som følge av spark, og heller ikke da valgte skolen å hjelpe, de mente jeg hadde gjort det mot meg selv, at jeg var en selvskader. Ble så redd til slutt at jeg valgte å slutte skolen, nektet plent å gå, jeg var borte fra skolen i over 1år sammenhengende, og først da sendte skolen varselsignal til barnevernet, og vips så ble jeg tatt og straffet for noe som aldri var min feil.

Lurer egentlig på om disse mobberene vet hvor mye de ødela livet mitt. Hun ene av dem kom til meg i fylla og unnskyldte seg for alt hun hadde gjort mot meg i alle de årene, hun gråt og spurte om jeg kunne tilgi henne, for å få henne bort svarte jeg ja, men hvordan kan man tilgi noe sånt egentlig?

Ble mobbet, fysisk, psykisk, forsøkt voldtatt av klassekammerater ta det meste. Slått ned hver dag på skolen i 4 år

Back
Topp