Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: |Toadette|
men hvorfor "blir" liksom noen autismer og andre ikkje av mmr da? [:-][8|]
ORIGINAL: [ellaumbrella]
Hvordan ligger dette "temaet" an? Har man gått bort ifra at mmr vaksinen kanskje kan fremkalle autisme? Vi utsatte snuppa sin vaksine før vi dro på ferie, skal vel ta den nå i august.. Men kjenner at jeg nøler veldig..
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: [ellaumbrella]
Hvordan ligger dette "temaet" an? Har man gått bort ifra at mmr vaksinen kanskje kan fremkalle autisme? Vi utsatte snuppa sin vaksine før vi dro på ferie, skal vel ta den nå i august.. Men kjenner at jeg nøler veldig..
Det e man gått helt bort i fra, ja. Forskeran va jo bestukke av ei autismeforening for å gå ut og si det. [;)]
Syns uansett at konsekvensen av å ikkje ta mmr i forhold til sjansen for evt. bivirkninge e så alvorlig at for mæ va det ikkje et spørsmål.
ORIGINAL: mrsSJ
Vi skal dele den opp,sikkert ingen som er enig med meg,men jeg tar ingen sjanser.
En bekjent av familen, som jeg oppfatter som et veldig oppegående menneske mener at hun så en tydelig forskjell på sønnen sin fra en dag til den andre når han fikk vaksinen. I følge henne la hun et friskt barn og ble vekket av et sykt barn dagen etter. Skummelt synes jeg....
ORIGINAL: Bitzyh
Vi skal dele den opp,sikkert ingen som er enig med meg,men jeg tar ingen sjanser.
En bekjent av familen, som jeg oppfatter som et veldig oppegående menneske mener at hun så en tydelig forskjell på sønnen sin fra en dag til den andre når han fikk vaksinen. I følge henne la hun et friskt barn og ble vekket av et sykt barn dagen etter. Skummelt synes jeg....
vi skal dele den opp neste gangen og... hellere få vaksinert sitt barn enn å ikke gjøre det mener nå jeg[8D]
ORIGINAL: FF
Ja, de norske nettsidene for vaksinemotstandere, der står det som skremselspropaganda.
Barnevaksinasjonsprogrammet i Norge har ingen vaksiner med kvikksølv.
Kvikksølv brukes som konserveringsmiddel der vaksiner kommer i store glass med flere doser i, her til lands har vi ikke de glassene, men hver dose er lagret separat - derfor trenger vi ikke kvikksølvet. (som skal hjelpe mot bakterievekst i åpnede glass, mens de venter på neste pasient som kommer noen dager etterpå og skal ha vaksine)
ORIGINAL: Tøsa
rart det skal være så vanskelig å akseptere at noe er faktisk medfødt.
ORIGINAL: |Toadette|
Er jo forskjellig syn på dette i Europa og f eks USA da.
I USA er de mer åpne for at det finnes en sammenheng. Ikke det at jeg i utgangspunktet er en USA-tilhenger,men nevner det bare for å presisere at diskusjonen ikke er lagt død.
vil gjerne se link på det
Har ikke link desverre, så det på Oprah.
Men du kan sikkert finne det ut på hjemmesiden hennes.
ORIGINAL: Lille Lilla mumi
Har ingenting med hverandre og gjøre.. Har vært mye frem og tilbake dette temaet.
Den kan framskynne Autisme om man har det liggende latent.. Da ville det ha kommet frem ved en senere anledning..
ORIGINAL: Labambie
ORIGINAL: AnnaFrost
ORIGINAL: Tøsa
rart det skal være så vanskelig å akseptere at noe er faktisk medfødt.
Enda rarere at tallene på autisme i USA har flydd rett i været etter at MMR-vaksinen ble innført.
1978 : 1/10000 hadde autisme
2000 : 1/150 hadde autisme
2008 : 1/67 har autisme
Autisme utvikles heller ikke bare via kvikksølv i vaksinen, men av meslingelementet i vaksinen.
Kan skrive mer om dette i kveld, orker ikke nå.
Har endel tekster skrevet av O`Shea (Jobbet i vaksineindustrien iflere tiår) Robert F. Kennedy og forskeren V. Singh som har analysert den autisme-skapende effekten av MMR-vaksinen.
Så disse tallene har ikke noe med at vi i dag faktisk vet mer om diagnosen autisme? Hva med ADHD som har skutt i været de siste 30 år da? Hva skal få skylden? Jeg er heller på ingen måte naiv. Men jeg er realist. Jeg går virkelig ikke rundt å tror at norske myndigheter driver å gambler med norske barns helse.
At noen leger osv osv ikke vaksinerer kan komme av så mangt. Allergi? Religion?