MMR vaksine

De fleste får etter 7-14 dager ja. Jeg kan kun fortelle om mine egentlig og de er allergiske så de er på ingen måte noen fasit, men har inntrykk av at de som reagerer fort får en uavanelig reaksjon og antagelig reagerer på noe i vaksinen.
Vi var litt usikre med frøkna, siden hun ikke tålte egg på den tiden, men som barnelegen sa, så var det feil at de med eggallergi ikke kunne ta mmr. Vaksinen er ikke bygget på egg.

Og det ble ingen reaksjon. Evt litt feber etter et par uker. Husker ikke helt.

Men er skummelt når reaksjonene blir store.

Det stemmer at man ikke skal få reaksjoner så fort, men noen gjør det. [emoji5]️

Vår lille er en av de som får bivirkninger raskt, men legen beroliget meg med at da virker vaksinen og at det var veldig bra at vi tok den.
Vi dro dessverre på hytta samme dag, og noen i familien har hund og katt som vår lille ikke tåler. Så det visste seg at det var allergisk reaksjon og halsbetennelse som sannsynligvis kom samme dag som vi tok vaksine ved siden av bivirkninger av vaksinen. Så her ble det alt på en gang.
Huff, ja da ble det litt mye for kroppen.

Min fikk høy feber og utslettet som følger med etter noen dager. Tok 3 uker før han ble i fin form igjen, men det gikk helt greit her. Hadde litt mindre matlyst den tiden.

Ingen reaksjoner på noen av vaksinene her, annet enn litt slapphet, som er å forvente når man er på kontroll og får sprøyter.

Det er alltid riktig å ta vaksinene om man kan, også om barna får reaksjoner som dette, selv om det er vanskelig, for sykdommene man vaksineres mot er betraktelig mye verre.

Godt det går bedre med gutten din! :)

Vår sønn på 15 måneder fikk vaksinen for 13 dager siden. Fikk feber og ble i veldig dårlig form/slapp samt løs i magen etter 9 dager. Virket som om han hadde vondt under føttene/i ledd også. Begynte å bli bedre i går, men i natt ble han dårligere igjen, og har fått masse utslett på hele kroppen. Virker som om noe plager han, antageligvis klør det. Er det noen som har noen tips til å lindre kløen? Kan man bruke aloe vera?

Back
Topp