MMR vaksine

✨ Camilla ✨

Andre møte med forumet
Hei.
Har flere her tatt mmr vaksine?
Hvordan har deres små gull reagert på den?
Min lille skatt tok den på tirsdag og fikk feber over 40 og kramper natt til onsdag(var helt frisk før den). Vi får ikke feberen bort med paracet, så han er veldig slapp pga høy feber og kroppen svikter (mister plutselig balanse). Flere som har opplevd dette? Har vært i kontakt med legevakten som ville at vi skulle se det ann, så jeg har prøvd å få time hos fastlegen.
Gjør så innmari vondt i mamma hjerte å se han sånn. Nesten så vi gråter i kor.

Vi fikk ikke så kraftig reaksjon. Feber på 29.4 ubalansert og små krampe trekninger. Men brukte tid å komme seg. Dårlig med søvn en uke.

Altså jeg ville nok krevd at dere fikk komme inn for mener det skal være rutine når paracet ikke har effekt, eventuelt prøve ibuprofen (om barnet ikke har mage problemer, astma eller annet også).

Her tok vi den for 10 dager siden og ingen bivirkninger her, vet ikke om det er fordi han kun er 9 mnd eller om vi er heldig da

Min lille tok for over 2mnd siden, sliter enda med utslett og feber som kommer og går, hu fikk skikkelig feberanfall rett etter og i uken etter den ble tatt, skikkelig skummelt ettersom hu ble borte flere ganger[emoji20] nå skal det sies st mine barn (og meg selv) er allergiske, så er nok derfor, vi tar alle mann vaksiner på sykehus eller hos lege, men vi syns dette har vært såpass ubehagelig at vi vurderer å ikke ta på lille som kommer i november[emoji57]

Vi fikk flytende ibuprofen mot anfallene og det hjslp litt heldigvis! Så ga vi masse smoothie etter råd fra sykehuset.

Minste her har tatt. Han fikk ingen reaksjon. Håper alt går bra med med gutten din, og at dere får snakket med lege veldig snart!

Min lille tok for over 2mnd siden, sliter enda med utslett og feber som kommer og går, hu fikk skikkelig feberanfall rett etter og i uken etter den ble tatt, skikkelig skummelt ettersom hu ble borte flere ganger[emoji20] nå skal det sies st mine barn (og meg selv) er allergiske, så er nok derfor, vi tar alle mann vaksiner på sykehus eller hos lege, men vi syns dette har vært såpass ubehagelig at vi vurderer å ikke ta på lille som kommer i november[emoji57]

Vi fikk flytende ibuprofen mot anfallene og det hjslp litt heldigvis! Så ga vi masse smoothie etter råd fra sykehuset.

Høres forferdelig skummelt ut. 2 hele mndr med sykdom? Ingen tegn til bedring? :confused:

Høres forferdelig skummelt ut. 2 hele mndr med sykdom? Ingen tegn til bedring? :confused:

Er sikkert over det og[emoji51] ja det er ikke noe morro! Hu var jevnt dårlig første ukene! Målte 41 i feber en natt oghun var helt borte. Sliter fortsatt med utslett og feber innimellom. Legen mente dette var normalt[emoji57] hadde vi fått bedre oppfølging så kunne vi jo vurdert vaksine på lillebror som kommer i november men nå er vi veldig usikre.

Å hjelpes, stakkars. Håper at det går over snart.
Vi skal til fastlegen nå med vår.

Ingen av våre har fått noen reaksjon.

Men jeg trodde ikke det var normalt å få noen reaksjon så fort, mente den kom etter ca 10 dager?

Lykke til hos legen [emoji4]

Men jeg trodde ikke det var normalt å få noen reaksjon så fort, mente den kom etter ca 10 dager?

De fleste får etter 7-14 dager ja. Jeg kan kun fortelle om mine egentlig og de er allergiske så de er på ingen måte noen fasit, men har inntrykk av at de som reagerer fort får en uavanelig reaksjon og antagelig reagerer på noe i vaksinen.

Det stemmer at man ikke skal få reaksjoner så fort, men noen gjør det. ☺️

Vår lille er en av de som får bivirkninger raskt, men legen beroliget meg med at da virker vaksinen og at det var veldig bra at vi tok den.
Vi dro dessverre på hytta samme dag, og noen i familien har hund og katt som vår lille ikke tåler. Så det visste seg at det var allergisk reaksjon og halsbetennelse som sannsynligvis kom samme dag som vi tok vaksine ved siden av bivirkninger av vaksinen. Så her ble det alt på en gang.

For det første så skal barn som har feberkramper første gang på sykehus for å sjekkes, og for det andre så skal man til legen når Paracet ikke senker feberen.
Hører ikke lege eller fastlege på deg ville jeg gått til privat barnelege. Det kan være tilfeldig at dette oppstod samtidig som vaksinen.

For det første så skal barn som har feberkramper første gang på sykehus for å sjekkes, og for det andre så skal man til legen når Paracet ikke senker feberen.
Hører ikke lege eller fastlege på deg ville jeg gått til privat barnelege. Det kan være tilfeldig at dette oppstod samtidig som vaksinen.

Var det jeg trodde også. Vi dro til legen forsi hu ble borte og hadde 40,5 i feber. Legen mente det var normalt og sendte oss hjem igjen[emoji20]

Min datter hadde feber (ca. 39 grader)i flere dager og var skikkelig dårlig. Nå må vi ta MMR vaksinen med lillebror (han er 9mndr, men vi skal ta den som anbefalt ved 15mndr).
Forventer reaksjon igjen, men synes uansett det er bedre enn selve sykdommen meslinger. Er litt skummelt at vi er på ferie i Bulgaria nå og her har det vært flere tilfeller av meslinger.

Min datter hadde feber (ca. 39 grader)i flere dager og var skikkelig dårlig. Nå må vi ta MMR vaksinen med lillebror (han er 9mndr, men vi skal ta den som anbefalt ved 15mndr).
Forventer reaksjon igjen, men synes uansett det er bedre enn selve sykdommen meslinger. Er litt skummelt at vi er på ferie i Bulgaria nå og her har det vært flere tilfeller av meslinger.

Fikk du ikke tilbud om å ta den tidligere pga reise?[emoji15]

Back
Topp