MMR Vaksine....

Sollos

Glad i forumet
Har hørt så mye negativt om den, noen som vet mer om vaksinen?

Har en i familien som har en datter som er autist, mammaen angret for at hun tok MR vaksinen for hun mener at ungen hennes forandret seg etter at hun gikk vaksinen..

Men den er jo ogsp viktig!!,

Vet at de får den på 15 måneders kontroll. Kan man velge å ikke gi ungen sin den?

viktigheten med vaksineprogrammet er jo at det har utryddet masse sykdommer. og dagens vaksiner er jo noe helt annet enn det vi fikk i oss.

skal ikke begi meg ut på noen diskusjon,men her kommer vi til å følge vaksineprogrammet til punkt og prikke!!!! tror sans for å få alvorlig syke barn er større om de ikke vaksineres,enn om de gjør.

ORIGINAL: ohBaby!

viktigheten med vaksineprogrammet er jo at det har utryddet masse sykdommer. og dagens vaksiner er jo noe helt annet enn det vi fikk i oss.

skal ikke begi meg ut på noen diskusjon,men her kommer vi til å følge vaksineprogrammet til punkt og prikke!!!! tror sans for å få alvorlig syke barn er større om de ikke vaksineres,enn om de gjør.

Enig med deg Ohbaby! Det er jo en grunn til at man skal ha alle disse vaksinene

må bare si meg helt enig her!

Håller med!

ORIGINAL: Cookiemonster

Det er foreldrene til hvert enkelt barn som bestemmer om barnet skal vaksineres eller ikke. Ingen kan tvinge dere viss dere ikke vil. Mange bruker argumentet at sykdommene er nesten utryddet, og derfor vaksinerer ikke de barna sine. MEN tenk hva som skjer når flere tenker som de som ikke vil vaksinere barna sine. Da kommer sykdommer tilbake, og det kan få alvorlige konsekvenser. Her tar vi imot alle vaksiner vi får, fordi jeg ikke øsnker at mini skal bli syk, men også fordi jeg ikke ønsker at noen andre barn og voksne skal bli syke.

Enig med cookie her [:)]

Det er også gjort en del studier av MMR - vaksinen og autisme og det er ikke vist noen sammenheng. Det er heller det at de første symptomene på autisme opptrer omtrent på samme tidspunkt (rundt 15 mnd) som MMR-vaksinen settes [:)]

Grunnen til at mange tror at barna deres utvikler autisme av MMR vaksina, er at autisme blir synlig ved ca. to års alder. Jeg tror disse barna ville blitt autister uavhengig av vaksina.

hakke tenkt på at det er vaksine da en gang jeg.. men han skal ha det. Følger det programmet som er satt opp for han jeg

Følger vaksineprogrammet konsekvent!! Det vil alltid være masse "tenk om", "har hørt at" , "noen sier" osv, men det er en grunn til at vi har den lave dødeligheten som vi har.
Det ligger tyngde bak det FHI beslutter, så jeg hører på det. Ikke synsinger rundt omkring.
Leste senest i dag at det hvert 3.minutt dør et barn av meslinger i verden.
Altså tre barn mens jeg skriver dette her. Av en sykdom vi i Norge ikke har lenger. Pga vaksine!!
Foreldre bestemmer selv om barnet skal vaksineres, men for de som ikke gjør det, håper jeg det er skikkelig veloverveid. Barnet får jo ikke velge selv. Og konsekvensene kan være omfattende.
Det går jo ikke bare på om barnet kan bli sykt eller ikke. Men de vil jo kunne være bærere, og slik bidra til at man ikke får utryddet sykdommen...

Back
Topp