MMF helveteeeeeeeee!!! *Bilde*

Wicked

Glad i forumet
Joda, det tenkte jeg jeg skulle prøve meg på i dag... MMF f***s helvetes f**** kake!!! [:@][:'(][:@][:'(][:@]

Det er noe av det jævligste klisset jeg noen gang har vært borti!!! [:@]

Sier seg vel selv, det er smeltet marshmellows, delfiafett og melis... Men GAAAAAAAAAAAAAAAH for noe klin!!! [:@][:@][:@]

Første og siste gang her i huset vaffal!!! [:'(]

Når jeg først hadde fått farget og kjevlet ut hele faenskapen, lagt den over kaka og fått den jevn og fin, tror du ikke hele den ene siden revnet da jeg skulle skjære vekk "leftovers" da??????????? [:@] Så på den siden ble det noen ikke fullt så vakre mmf figurer skåret ut av pepperkakeformer... [:D][:D][:D]

Og attpåtil har jeg blå hender etter all konditorfargen... Men BLÅ kake skulle hun lage!!! JADDA!!! [:'(][:'(][:'(]

Vel... Resultatet tyder på en forbanna og drittlei meg... Bilde kommer... [8D]

DAGENS UTBLÅSNING, TAKKSKARRUFAENMÆHA!!!!!!!!!!! [;)]

Den ble blå da hvertfall... [8D] Og hvis noen lurer : Det er IKKE et hår som ligger tvers over hele toppen, det er jaggu meg ENDA EN SPREKK!!! [:'(]

oj.. jeg tør ikke å prøve meg på dette.
men er sikker på at den ble kjempefin!

Nei!!! Ikke si det da - nå gruer jeg meg til fredag når jeg skal prøve meg [:o] Trodde det skulle være så lett å jobbe med jeg.

ORIGINAL: Lovee

Nei!!! Ikke si det da - nå gruer jeg meg til fredag når jeg skal prøve meg [:o] Trodde det skulle være så lett å jobbe med jeg.

Det trodde jeg og... Sikkert jeg som har gjort noe feil... [:'(]

ORIGINAL: *Mina min*

Hehe må le[:D]
tror ikke jeg har laget mmf med delfia faktisk. Bare vann og melis og self masmellovs[:D] er bare klissete under røre prosessen til det blir deig.

Uansett,, gleder meg til bilde, tenker den ble kjempe fin selvom det raknet litt[:D]

Det sto i en oppskrift jeg fant på nettet... Dumme nettet... [:-]

hehehe..... du må jo bare prøve det igjen!!! Må ikke bli skremt!!!
I looooove mmf[8D] Lot du den hvile en stund før du brukte den?? (helst over natta?) Kanskje du kjevlet den litt for tynn???
Uansett gleder jeg meg til og se bilde! er sikker på at den ikke er så ille som du trur!
Meeeen kan jeg få oppskrifta på den eplakaka eller[:D][:D][:D]?? den så i hvertfall alt for god ut... [8D]

ORIGINAL: NoahSmom

hehehe..... du må jo bare prøve det igjen!!! Må ikke bli skremt!!!
I looooove mmf[8D] Lot du den hvile en stund før du brukte den?? (helst over natta?) Kanskje du kjevlet den litt for tynn???
Uansett gleder jeg meg til og se bilde! er sikker på at den ikke er så ille som du trur!
Meeeen kan jeg få oppskrifta på den eplakaka eller[:D][:D][:D]?? den så i hvertfall alt for god ut... [8D]

Lagde mmf'en i morges og kaka nå... [:-] Vel, vi får se om jeg glemmer dette etterhvert... Kanskje jeg prøver igjen da... [;)]

Eplekaken er simpel, men nyyyyyydelig [:D]

100 g smeltet smør
2 dl sukker
2 egg
3 dl hvetemel
1 toppet ts bakepulver
1 toppet ts vaniljesukker
1 dl melk

Visp sukker og egg til eggedosis. Bland inn resterende ingredienser. Miks godt.

Skrell og Kutt 4 epler i båter. Bland 2 ss sukker og 1 ss kanel. Rull eplebåtene i sukker og kanelblandingen og legg de i mønster på toppen.

Stek midt i ovnen på 175 grader, 45 minutter.

ORIGINAL: Tonje89

Jeg bruker ikke delfia fett hvertfall, men noe som heter flott matfett.. Har aldri hatt problemer med mmf, blir like fint hver gang[:D] Og jeg syns det er kjempe lett å jobbe med, blir ikke like fort ødelagt sånn som marsipan blir[:)]

Min ble litt sånn marsipanaktig som gikk lett i stykker... [8|] Kanskje det var skrivefeil i den bloggen jeg fant oppskriften...? [8|] Fordi Flott og Delfia ser jo nesten like ut mener jeg...? [:'(]

Jeg syntes den ble kjempefin, sprekk eller ei [:D]

ORIGINAL: Tyttebæra

Jeg syntes den ble kjempefin, sprekk eller ei [:D]

Takk søte... Det var snilt! [:D]
Jeg får vel bare innse at kakepynt ikke er min sterkeste side... [:-] Men jeg er jo god på så mye annet!!! [8D][:D][;)] *Hihihi*

ORIGINAL: specialized

Var jo fin den da! Godt du har advart meg mot å prøve på noe sånn, alle andre får det til å høres så enkelt ut[:D]

Men om jeg har brukt feil fett er det kanskje ikke så rart det var vanskelig heller!!! [8D]

du hallo e du helt pling i bollen [8D][8D][8D]
den blei jo kjempefin!!!![:D][:D][;)]

du er virkelig flink [:D]

ORIGINAL: Wicked

Jeg bruker ikke delfia fett hvertfall, men noe som heter flott matfett.. Har aldri hatt problemer med mmf, blir like fint hver gang[:D] Og jeg syns det er kjempe lett å jobbe med, blir ikke like fort ødelagt sånn som marsipan blir[:)]

Min ble litt sånn marsipanaktig som gikk lett i stykker... [8|] Kanskje det var skrivefeil i den bloggen jeg fant oppskriften...? [8|] Fordi Flott og Delfia ser jo nesten like ut mener jeg...? [:'(]

Ja de er ganske like, men er ikke det samme[8D] Prøv en gang til du, men med flott matfett istede[;)]

Her er oppskriften jeg bruker; 

MMF (marsmellowsfondant):
200   gr      marsmellows
       2       ss       vann
       2       ss       FLOTT matfett (smeltet)
Ca    400   gr      melis

Ha vann og marsmellovs i en stor bolle og sett det i micro ca 1,5 – 2 minutter til det ”puffer opp”. Alternativt i vannbad på komfyren, men dette tar temmelig mye lengre tid. Ha i matfettet (og evt. Farge om ønskelig) og rør godt. Ha i melis litt av gangen og rør godt (for eksempel med mikseren så lenge den orker å dra). Hell ut på bakeunderlag og kna så inn resten av melisen litt etter litt. Når all melis er knadd inn er den ferdig til bruk.

Jeg har hvertfall aldri fått den lik marsipan. Den er mye seigere og er derfor vanskeligere å få sprekker i.

Tusen takk [:D] Da skal jeg prøve dette neste gang!!! Copy Paste! [:D][:D][:D]

Kan banne på at det er for mye mm i forhold til veske jeg altså?! [&:] Jeg syns ihvertfall kaka ble himla fin, til å være første gangen du har laga det [;)]
Flott og delfia er for det samme altså, matfett er igrunn matfett, jeg bruker ikke av det i selve oppskriften annet enn å smøre bollen og skeia jeg bruker å røre med.
bedre lykke neste gang, ikke gi opp, det er myyye bedre enn marsipan! [:)]

Tusen takk for eple kake oppskrift! Den skal lages til voksenbursdag om 4 uker[:D][:D]

MEN DU: den kake var jo fiiin[;)][:D] bare innrøm det??[;)] jo mer du ser på den jo mer fornøyd blir du??! det synes jeg i hvertfall du skal være!
Hva har du inni den da?? er sikkert drit god!!! (du er jo veldig flik med kaker og mat..)

Hadde tenkt å lage mmf'en i kveld, men det får bare vente til i morgen eller noe.
Jeg er helt fint ferdig å lurer på å bare legge hode på puten nå.

Håper det viser seg å være enklere enn det høres ut som her. Hehe. [;)]

ORIGINAL: NoahSmom

Tusen takk for eple kake oppskrift! Den skal lages til voksenbursdag om 4 uker[:D][:D]

MEN DU: den kake var jo fiiin[;)][:D] bare innrøm det??[;)] jo mer du ser på den jo mer fornøyd blir du??! det synes jeg i hvertfall du skal være!
Hva har du inni den da?? er sikkert drit god!!! (du er jo veldig flik med kaker og mat..)

Hahahahaha, du ass!!! Nei, den blir bare schtøggere og schtøggere!!! [&:] Jeg slang den i fryseren så får jeg se om jeg tør å sette den frem på søndag... *Hmmmmmmmmm*

Inni er det en hel pose med skogsbær og en halv boks pisket kremfløte i det ene laget, og vaniljekrem i det andre laget... (Med sausen fra bærene så de trekker seg inn i sukkerbrødet... [:D]) Dette har jeg laget mange ganger, og det er alltid suksess, men aldri med mmf lokket... Jaja, vi får no seeeeeeeeeeee... [8D]

DEn hørtes i hvertfall veldig så god ut ja[:D][:D][:D]
Så du må jo bare ta den frem, hvis ikke kommer jeg og spiser den opp.. eller stjeler den til noah sin bursdag[8D][;)]

Jeg syns kaka var superfin jeg Maren [:D]
Så kjempegod ut! [:)]

Back
Topp