MME1 vs MME2

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Har dere lagt merke til at babyene spiser mindre mengder med MME etter at dere
gikk opp "ett hakk" i MME.

Etter at vi byttet fra NAN1 til NAN2 har snuppa spist mindre mengder med mme.
Men hun virker mett...

Med NAN1 kunne hun tømme 200ml uten problem.
Men etter at vi gikk over til NAN2 drikker hun 100-150 ml og "spytter" ut tåta.

Noen andre som har erfaring med dette?

Nei, det vil si, hun har noen måltider hun spiser mindre på, men ellers spiser hun like mye som før...

Vi har ikke byttet enda, bruker fremdeles hipp1. Var det noen spesiell grunn til at dere byttet allerede? 

ORIGINAL: Joffen

Vi har ikke byttet enda, bruker fremdeles hipp1. Var det noen spesiell grunn til at dere byttet allerede? 

Snuppa mi er 1 mnd for tidlig født så hun er allerede 4 mnd + 2uker.
For ikke å snakke om at hun slukte i seg 200ml med NAN1 på veldig kort tid og fortsatt ikke var fornøyd.
Selv ikke med litt grøtpulver iblandet virket hun helt fornøyd.

Så etter samtale med Helsesøster bestemte vi oss for å prøve NAN2 som er for 4måneder og oppover.

ORIGINAL: Mirell

For ikke å snakke om at hun slukte i seg 200ml med NAN1 på veldig kort tid og fortsatt ikke var fornøyd.

Så etter samtale med Helsesøster bestemte vi oss for å prøve NAN2 som er for 4måneder og oppover.

Ok Bare lurte på om det var en selvfølge å bytte nå...Venter til han er 4 mnd tenker jeg

Jeg kan ikke si at jeg har merket det, egentlig.. Men jeg leste nøye gjennom næringsinnholdet på MME1 iforhold til MME 2 (HIPP) og det er nøyaktig det samme i begge typer, bortsett fra at i MME2 er det 0.2mg mer jern!
Men målingen er jo annerledes, så kanskje det har noe med det å gjøre? At man har mer pulver oppi eller noe??? don't know, bare gjetter asså[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Mirell

Ok Bare lurte på om det var en selvfølge å bytte nå...Venter til han er 4 mnd tenker jeg

Jeg å var litt usikker på å bytte. For selv om hun er over 4 mnd så skulle hun jo egentlig bare hvert 3 mnd.
Å i vekst og modenhet måler de henne opp i mot babyer som er født i terminmåned.

Men siden hun spiste så mye, kom det også en del gulp i retur fordi hun fikk i seg for mye. Det var ikke plass til all maten i magen. Så da prøvde vi NAN2 for å se om den var mer mettene for henne.
Så jeg regnet jo med at hun ville spise litt mindre.. men jeg synes kansje 50 - 110ml mindre er litt mye,

Jeg bruker selv HIPP og har ikke byttet over til HIPP2 ennå, tenkte å vente til han er 4måneder så sant han ikke gir tegn til at han ikke blir mett av HIPP1.
Men lurer litt på hvordan dere andre opplevde det å bytte over, tenker da på om det ble trøbbel med magen eller noe?

ORIGINAL: Bizarre

Jeg bruker selv HIPP og har ikke byttet over til HIPP2 ennå, tenkte å vente til han er 4måneder så sant han ikke gir tegn til at han ikke blir mett av HIPP1.
Men lurer litt på hvordan dere andre opplevde det å bytte over, tenker da på om det ble trøbbel med magen eller noe?

magemessig har jeg ikke merket noe forskjell på snuppa..

Back
Topp