Mme

*Svartengel*

Forumet er livet
VIP
Dere som sper på amminga med Mme, og baby er 2-4uker, kor mykje drikker baby i eit måltid og kor ofte må dere gi? Her har eg nok MM på dagtid men på kveldstid har eg ikkje det visst, så nå får Malin Mme på kveld/natt. Klokka 21.30 drakk Malin 160ml og da hadde hun fått mme og mm 19.30, men då kun 20ml, sida eg amma utenom. Me har fått beskjed av svigermor at dei skal ha erstatning kvar tredje time, men Malin spise MM annakvar time, gjelder ikkje det også Mme då?? 

Blir spennende å sjå no då, om hun vente enda 1 time før hun vil ha meir mat [:)] Men merka at hu spise mykje når eg bare amme ja. *serstjerneravtrøtthet*

ORIGINAL: s90

Oiii, dette har ikke jeg peiling på, merker jeg [8D]
Men dytter litt for deg [:D]

Har ikkje peiling eg heller men Malin spise igjen no[:-][:-]

ORIGINAL: Svartengel

Blir spennende å sjå no då, om hun vente enda 1 time før hun vil ha meir mat [:)] Men merka at hu spise mykje når eg bare amme ja. *serstjerneravtrøtthet*

det kan og komme av at det kjem mindre ut av puppen enn av flaska.. så derfor tar amminga lengre tid...

korleis fant du forresten ut at du skulle begynne med mme? Var det hs som sa det?
eg lurer på om eg har begynt å minke litt i dag.. er 3 timar sidan eg amma sist no, og då pleie det å vere våte flekka på innlegga.. no er dei tørre..  *håper det berre er eingongs tilfelle*

Sorciere : Hun var urolig og sov dårlig, så eg gav litt mme i går kveld og då sov hu. Prøvde å amma men hun gulpa opp alt[:-][:-] Mme drakk hun og ingen gulp. Ska snakka  med hs på mandag.

Pupp pluss MME ved behov her også. Jeg måtte begynne med det allerede på KK mens ammingen og melken min kom i gang. Han krevde mer enn jeg kunne gi. Det minste han har fått har vært 20ml og det meste har vært 100ml. 

E må også gi mme, da Tobias bi urolig på kvelden av bare puppen. Tydeligvis ikke nok melk i de. Begynte med det kvelden før hs var her, så e fortalte ho det. Ho sa ikke noe på det, annet enn at e måtte la Tobias ligge å suge den tykke melken som er på slutten, noe e gjør. E årka ikke å se på at Tobias leita etter mat og e tydelig sulten på kvelden. Da får han en flaske mme.
I går kveld spiste han 150 ml mme og da søv han fra kl 24-06.45 [:D]
Ellers gir e bare pupp. Så han får en flaske mme stort sett bare på kvelden. Men har hendt seg at e har måttet gi han på dagen når han har vært megasulten. Når han tømmer begge puppene og skriker etter mer.
E pumpa me i tillegg, så han får det også på kvelden. Etter kveldsstellet får han den flaska.

Me gir mme om natta no, noko så føre til sabla spreng til morgenen men hun får ikkje nok ut av puppen om natta og det virke som hun ikkje orke å suga heller... Men hun er tydeleg eit matvrak, våkner som regel etter 2 timer og vil ha meir mat. Hun spise også kvar andre time når eg ammer, så det er vel hennes rytme.

Men eg ska ned på apoteket med pumpa eg kjøpte, det renner ut av brystet på meg, men den pumper ikkje ut noko som helst. Suger ingenting føles det som [&o][&o] *møkkating*

Me gir mme om natta no, noko så føre til sabla spreng til morgenen men hun får ikkje nok ut av puppen om natta og det virke som hun ikkje orke å suga heller... Men hun er tydeleg eit matvrak, våkner som regel etter 2 timer og vil ha meir mat. Hun spise også kvar andre time når eg ammer, så det er vel hennes rytme.

Men eg ska ned på apoteket med pumpa eg kjøpte, det renner ut av brystet på meg, men den pumper ikkje ut noko som helst. Suger ingenting føles det som [&o][&o] *møkkating*

Har du koblet den rett? At alle tingene sitter der de skal og sitter godt? Opplevde det med pumpa mi (avent fra apotek), demonterte hele pumpa og monterte den sammen igjen. Det viste seg at e ikke hadde fått tettet ordentlig den runde plastdingsen med den hvite dingsen i, der de skulle være.
Nå suger den som bare det.

Sorciere : Hun var urolig og sov dårlig, så eg gav litt mme i går kveld og då sov hu. Prøvde å amma men hun gulpa opp alt[:-][:-] Mme drakk hun og ingen gulp. Ska snakka  med hs på mandag.

okai... hm.. kanskje noko slikt skjer her også.. får sjå når eg er hos hs i morgon;)

ORIGINAL: sorciere_

okai... hm.. kanskje noko slikt skjer her også.. får sjå når eg er hos hs i morgon;)

Ja greit å snakka med dei. Men rart at hun spise av pupp på dagtid då[:-]

er vist ganske vanlig at ein har nokon tider på døgnet der produksjonen er dårligare (nettopp lest om det...) :P
Ser ut som eg og må begynne med mme.. brysta mine var heilt tømt ista... men kan hende gullet har økedøgn..:\

ORIGINAL: sorciere_

er vist ganske vanlig at ein har nokon tider på døgnet der produksjonen er dårligare (nettopp lest om det...) :P
Ser ut som eg og må begynne med mme.. brysta mine var heilt tømt ista... men kan hende gullet har økedøgn..:\

Det høyres ganske logisk ut, at puppene blir tomme. Eg har faktisk litt i puppene på kvelden, så eg lar hun drikke litt men så gir eg bare mme i tillegg. Hun har det betre no, er meir fornøyd[:D] Men det blir litt gjetteleik til tider, men blir vel kjent med baby godt etterkvart[:)] Om man har økedøgn, henge jo baby i puppen hele tida? Det har ikkje tulla gjort enda.

Dørti: Kanskje pumpene våre er puppefiendtlig?? [:-][:-] Eg skal heva kjøpet iallefall....

ORIGINAL: dørti gullkorn

Dørti: Kanskje pumpene våre er puppefiendtlig?? [:-][:-] Eg skal heva kjøpet iallefall....

har liksom fått ut maks 40ml.. utdrivningsrefleksen er i gang som bare fy, spruter jo 5-6 stråler ut av puppene.. men kommer ikke noe inn i pumpaaah[8|]

Eg lakk ut bh, dyna og trusa mi i dag. Og Malin vart ganske våt og[:-][:-] Likevel kom det ikkje ein einaste dråpe i pumpa...

Hmmm jeg tror jeg har nok foreløpig. Så får vi se hvor lenge det varer.Men snuppa sover vanligvis lengre på dagen enn på natta da[8|]

Back
Topp