MME

Blander den feil?? :( Har akkurat kjøpt den. Kjæresten min syntes det var så styr med kokingen av flasker at vi bare småkranlga. Men kanskje vi må slutte å bruke den da. Vil jo ha trygghet rundt maten.

Jeg har lest noen innlegg om det på facebooksiden Flaskebarna Norge (tror det finnes en egen gruppe for de med Babybrezza?). Men som noen sier her kan det jo være brukerfeil som gjør det. Mener også jeg har lest at den nye maskinen er bedre. Har ikke satt meg så mye inn i det da vi ikke har maskinen selv.
 
Har flasket i snart tre uker og her er mine tips hittil:

- Ha nok flasker, heller litt for mange enn å ha for få/akkurat nok. Tenk på størrelsen når du kjøper, ikke lurt å kjøpe feks 10 små flasker, da de fort blir for små og man må kjøpe større flasker. Finnes en del tilbud på flasker på nett, og det selges også flasker i facebookgruppen.
- På kvelden vasker og steriliserer jeg alt, koker opp vann som jeg avkjøler og fyller flaskene med. På denne måten er alt klar til kommende dag.
- Kjøp en/to termos/termoflaske. Jeg har kjøpt to termoflasker fra Heldre i den minste strl, en til varmt vann og en til kaldt. Disse har jeg i stellebaggen også fyller jeg tåteflaskene med ca 2/3 kaldt vann før vi drar. Du trenger egentlig bare en termoflaske (varmt vann) men jeg syns det er greit å ha med begge for å få perfekt temp.
- Invister i sterilisator (mikro eller elektrisk), da det blir mye koking i en tid fremover. Går også an å kjøpe stativ som man setter flaskene i til tørk.
- Kjøp små bokser til å ha pulver i når dere er på farta eller til nattmating, jeg har bestilt fra Twistshake da de hadde på tilbud nå. Da får man enkelt med seg rett dose med pulver, og nattmatingen blir også enklere.
- På natta tar jeg med opp en termoflaske, en tåteflaske med 2/3 kaldt vann og en dose med pulver, når mini våkner blander jeg det sammen og maten er servert.
- Mange sverger til babybrezza - jeg var på tur og kjøpe denne men etter å ha lest en del i fb-gruppen avventer jeg litt.

Har sikkert glemt noe, men dette er det som funker for meg nå :) Tar også gjerne i mot innspill!
 
Sniker fra juni2020, som venter "planlagt flaskebarn".

Når dere skriver at dere har ferdig porsjonert kaldt vann i tåteflaskene - mener dere da kokt vann som er avkjølt til romtemperatur, eller kokt vann som er kjølt ned i kjøleskap og dermed holder kjøleskapstemperatur?

Gravidhjernen må ha det inn med teskje, for "kaldt" vann for meg er "kaldt-kaldt" :p
 
Sniker fra juni2020, som venter "planlagt flaskebarn".

Når dere skriver at dere har ferdig porsjonert kaldt vann i tåteflaskene - mener dere da kokt vann som er avkjølt til romtemperatur, eller kokt vann som er kjølt ned i kjøleskap og dermed holder kjøleskapstemperatur?

Gravidhjernen må ha det inn med teskje, for "kaldt" vann for meg er "kaldt-kaldt" :p

Jeg koker opp vann, lar det avkjøle i kjelen, fyller tåteflaskene med 2/3 vann hvis vi skal bort - og fyller de til det jeg ønsker av mengde hvis vi bare skal være hjemme, også setter jeg de i kjøleskapet så det blir jo ganske kaldt til jeg skal bruke det dagen etterpå:) Men dette vannet vil jo bli mer romtemperert på natta og når man er borte lenge :)
 
Hvordan sjekker man at blandingsforholdet er riktig?
Man legger plasterfolie i mellom delene som blandingen kommer ut av, altså den blanke. Jeg er ekstremt dårlig til å forklare. Men min erfaring med brezza er bare bra, og jeg har brukt den i straks 3 mnder.
 
Back
Topp